Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Kamikadze
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#106 Post autor: Kamikadze » 12 sie 2016, 09:46

moze w takim razie któryś z kolegów miał do czynienia w okolicach Bydgoszczy z kims kompetentnym jesli chodzi o zmiany dawek paliwa no i oczywiscie softu przy okazji (znalazlem w Rzemeniu specow od opli-maja bardzo dobre opinie,ludzie ich polecaja ,lecz ode mnie jest do nich kawał drogi) rozmawialem z Gosciem z teg serwisu mowil zebym jeszcze sprawdzil odpalanie z wyjeta wtyczka od czujnika temp nie musze czekac aby swiece sie zagrzaly sekunda i odpala od razu mowil ze wystarczy korekta wlasnie w Ecu przy okazji nowy soft i podkrecenie troszke mocy. podal cene jak dla mnie okazyjna tylko ten dojazd.

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:
Kontakt:

#107 Post autor: Jędrek Z » 05 paź 2016, 21:52

Witam.Mam Zośkę 2,0 DTL 60KW/82 KM-przy jakiej temperaturze zewnętrznej powinna zapalić się kontrolka świec żarowych w tych silnikach-Zośka ma najechane 400 tys.km jeszcze rano pali ale idzie zima a kontrolki świec na desce nie widać-ostatnio było u nas +3 ale i tak świece nie grzały-kontrolka nie świeciła wcale.Kolega, który ma Vectrę mówi , że u niego już świece grzeją od + 6 stopni.

Kamikadze
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#108 Post autor: Kamikadze » 20 paź 2016, 19:05

Dzis po walce wrecz na zycie i smierc z moja zafirka zdecydowalem sie uzyc polsrodka zwanego pastylka. Moze ktorys z kolegow zamontowana ma pastylke z liku ponizej i moze doradzi mi czy ta konkretna bedzie dobra do opelka 2.0 dti

http://allegro.pl/zle-odpala-opel-astra ... 64328.html

ewentualnie prosilbym o inne propozycje. Chcialbym zeby byla to mala niewidoczna na pierwszy rzut oka modyfikacja.W/w pastylke jestem w stanie ukryc pomiedzy kablami tak by nie rzucała sie w oczy

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#109 Post autor: Janus » 21 paź 2016, 21:48

Ta pastylka koło mikroprocesora to chyba nawet nie leżała... ot zwykły opornik włączany w układ czujnika temperatury. Nawet powiem więcej - moim zdaniem niebezpieczny dla ECU pompy. Z jednej strony ma wpiętą masę komputera, z drugiej +12V. Aż boję się pomyśleć co by było gdyby ta "pastylka" zwarła te +12V do masy czujników :(
Janusz

Jędrek Z
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
Imię: Andrzej
Lokalizacja: wałbrzych
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:
Kontakt:

#110 Post autor: Jędrek Z » 21 paź 2016, 22:05

Witam.Dzisiaj korzystając z chwili czasu sprawdziłem obwód świec żarowych przy +5 stopniach C.Po odpięciu wtyczki z czujnika temperatury wody zapaliła się kontrolka świec żarowych na desce rozdzielczej po czym Zośka odpaliła "od strzała"-po ponownym podpięciu czujnika temperatury wody nie pojawił się błąd na desce -zatem wszystko jest OK-trzeba czekać na niższe temperatury,żeby zapalała się kontrolka świec żarowych.

Kamikadze
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#111 Post autor: Kamikadze » 25 paź 2016, 19:17

dziś przyszedl paracetamol na problem z odpalaniem (gdy nie zapala sie grzanie swiec zarowych).
Jutro chce zamontowac ową pastylke. Niżej zamieszczam link do opisu montażu.

http://demman.eu/allegro/montaz_bm25.pdf

Zobaczymy jaki efekt będzie po zamontowaniu.
Moze ktorys z kolegów taka pastylke zamontował sobie w opelku i moze sie podzielic opinia?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#112 Post autor: Dziadek13 » 25 paź 2016, 19:35

To jest dobre w zimie ale latem i zimą też lub jak jest silnik ciepły to nie muszą grzać (a grzeją) świece to krótki ich żywot jest i groźna wymiana.
Ja zrobiłem sobie taki pstryczek i kiedy potrzebuje to sobie naciskam przed przekręceniem kluczyka.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 19:37 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamikadze
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#113 Post autor: Kamikadze » 25 paź 2016, 20:00

Ze swiecami nie ma problemu. Wymienialem swiece 2 miesiace temu. bez problemu wyszly ja auto mam od 2 lat a poprzendik nie wiem ile na swiecach jezdzil. byly zalozone jakies najtansze badziewie. Najlepsze jest to ze juz przerabialem prawie wszystko filtr paliwa przewodypaliwowe przelewy zawor zwrotny zregenerowany sterownik pompy sterownik grzania swiec i wiele innych gowien chyba niepotrzebnie,a nadal to samo dziadostwo sie dzialo. Zakladajac ze raz na rok nawet bym wymienial swiece zarowe (febi po 30zł sztuka- opelczesci.com.pl polecam ten sklep) to nie jest wielki koszt. Moim moze takim zboczeniem jest ogolnie raz do roku swiece wykrecac bo pozniej sa problemy z zapiekajacymi sie gwintami Mam znajomego tez ma zafire i ma samorobke wymuszacz który co odpalenie grzeje i na swicach jezdzi juz 3 lata. Z tym ze jak sam mowil ze latem od razu kreci kluczykiem nie czeka na zagrzanie.

Kamikadze
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2016, 07:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model:

#114 Post autor: Kamikadze » 26 paź 2016, 20:15

dzis zamontowalem urzadzonko bm25II i powiem szczerze, ze zapowiada sie imponujaco dobrze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”