Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
duluki
Posty: 1
Rejestracja: 23 mar 2014, 11:36
Lokalizacja: Poznań
Model:

#46 Post autor: duluki » 24 mar 2014, 17:54

Witam czy Koledzy mogą coś podpowiedzieć w temacie tylko w 1,9 ten sam problem z rozruchem,czy do 1.9 120Km też są dostępne te oszukiwacze bo odpalanie auta rano po nocy to masakra

tomi2k
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 05 kwie 2014, 16:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Piła
Auto: ZAfira 1,7 cdti Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR

#47 Post autor: tomi2k » 05 kwie 2014, 17:01

U mnie z kolei było tak ale to w zośce A 2,2 dti, że ciężko było odpalać na zimnym za to jak ciepły to palił na dotyk.
A winowajcą okazał się bendiks, po wymianie wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#48 Post autor: GOTI » 02 paź 2014, 13:00

No i mnie dopadał problem nieodpalania po dłuższym postoju :/

Problem występuje po dłuższym postoju np. po nocy ale również po ok 6h jak już jest chłodniej w godzinach nocnych.

Rozrusznik kręci tylko nie może ewidentnie załapać (może nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa). Myślałem że pewnie sie gdzieś zapowietrza ale na próbe odpiąłem czujnik temp. i zagadał od pierwszego, a na wpiętym czujniku kręcił i kręcił - wymieniłem, więc czujnik ale nic to nie dało bo problem nadal jest.

Przeczyściłem styki w samej kostce czujnika wody, przepustnicy a nawet w przekaźniku świec.
Jedyne co zaobserwowałem to to że kontrolka od świec żarowych wgl sie nie zaświeca (nawet na ułamek sekundy), ale oczywiście po odpięciu czujnika wody lampka sie zaświeca.

Myślałem o zrobieniu jakiegoś "oszukiwacza" grzania świec żarowych żeby wykluczyć usterke z grzaniem świec tylko nie bardzo wiem jako go zrobić bo ile pomysłów to tyle wpisów w internecie :D


Wszelkie pomysły są na wage złota, bo auto potrzebuje na codzień, ale boje sie oddać auto do miejscowych "mechaniorów" bo tutaj każdy narzeka na tych angolów :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#49 Post autor: Rybka » 02 paź 2014, 17:34

Seba na twój problem polecam temat viewtopic.php?t=15052
Przekaźnik, rezystor 3kOhma, i troche kabli.
Prosta robota a zobaczysz efekt.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 23:27 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#50 Post autor: GOTI » 03 paź 2014, 12:18

Zrobiłem jak na razie na przełącznik, ale i tak będe próbował coś z tym zrobić.

Wyczytałem, że to problem padniętego softu - jak rozumiem należy teraz wgrać nową mapa (tak jak robią to w firmach tuningowych) czy nie tędy droga i źle myśle :?: :>
Obrazek

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#51 Post autor: regan18 » 04 paź 2014, 14:41

Witam.
Dołacze sie do tematu bo takze mam problem z odpalaniem po nocy. W tygodniu o 5 rano gdy jade do pracy odpala bez problemu a gdy dzis w weekend ok godz 9 chcialem odpalic to miał problem i musialem dlugo krecic. Zczytałem błedy programem OP-Com i wyskoczyły:

00164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Nie występuje
00002 - Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem
Nie występuje
00163 - Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału
Nie występuje
00039 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście źródła napięcia
Nie występuje
00017 - Brak sygnału obr/min z silnika
Obecny

Co o tym myslicie bo mi już ręce opadają? Wgrać nowy soft, jak tak to jaki numer powinien posiadać, czy wymienić czujnik temperatury czy może coś innego?

Dodam jeszcze zczytany ecu:
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24417169 PD
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010505
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KM7M3040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B01015
systemNameOrEngineType: Y20DTH D3
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007037
ProgrammingDate: 20020703

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#52 Post autor: GOTI » 04 paź 2014, 19:59

regan18 pisze:Witam.
Dołacze sie do tematu bo takze mam problem z odpalaniem po nocy. W tygodniu o 5 rano gdy jade do pracy odpala bez problemu a gdy dzis w weekend ok godz 9 chcialem odpalic to miał problem i musialem dlugo krecic. Zczytałem błedy programem OP-Com i wyskoczyły:

00164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Nie występuje
00002 - Temperatura chłodziwa silnika, częstotliwość poza wymaganym zakresem
Nie występuje
00163 - Temperatura chłodziwa silnika, brak sygnału
Nie występuje
00039 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście źródła napięcia
Nie występuje
00017 - Brak sygnału obr/min z silnika
Obecny

Co o tym myslicie bo mi już ręce opadają? Wgrać nowy soft, jak tak to jaki numer powinien posiadać, czy wymienić czujnik temperatury czy może coś innego?

Dodam jeszcze zczytany ecu:
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 24417169 PD
systemSupplierECUHardwareNumber: BOS 010505
systemSupplierECUHardwareVersionNumber: FF
systemSupplierECUSoftwareNumber: KM7M3040_S
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: B01015
systemNameOrEngineType: Y20DTH D3
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007037
ProgrammingDate: 20020703
Z tego co widze to masz chyba najnowszą wersje softu (6), więc może ponowne wgranie pomoże..



Mała aktualizacja do dołożonego grzania świec na przełącznik - musiałem go wywalić, bo wyskakiwały mi błędy (nie wiem jakie) i auto było cały czas w trybie awaryjnym - a nie wiedzieć czemu tak sie działo, bo przecież nie ma tam niczego skomplikowanego :mysli:

Wypiąłem przełącznik z obwodu oraz odłączyłem akumulator na dłuższy czas i dzisiaj przy +12st.C włączyło sie na ułamek sekundy podgrzewanie świec a bestia zagadała od pierwszego :D - zobacze jak jutro odpali..
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#53 Post autor: Rybka » 04 paź 2014, 20:13

Seba błąd ci wyskakiwał ponieważ wyłącznikiem przerywałeś obwód czujnika temperatury.
I taki ci błąd układu chłodzenia musiał wyskoczyć.

Idą chłodniejsze dni więc teraz świece już będą ci się załączać.
Kontrolka niby tylko migła ci ale świece nadal chwile jeszcze grzeją.
Tak więc twój problem niedługo się rozwiąże.
Ale wróci na wiosnę. ;)
Polecam zmianę softu na nowszy ewentualnie zrób oszukiwacz taki jak posiadam ja.
Od 2 lat nie mam z nim żadnego problemu, a Zocha pali zawsze od strzała.

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#54 Post autor: regan18 » 04 paź 2014, 20:41

Oszukiwacz kolego polecasz? Do mojego problemu także się nada?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#55 Post autor: Rybka » 04 paź 2014, 20:50

regan18 pisze:Oszukiwacz kolego polecasz? Do mojego problemu także się nada?
A tego to nie wiem czy do twojego też.
Musisz to sprawdzić.
Paląc dziś auto o 9 zapaliła się kontrolka świec żarowych ?
A pali się gdy odpalasz o 5 rano?

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#56 Post autor: regan18 » 04 paź 2014, 21:14

Jak dzis zapaliłem o tej 9 to tylko mrugnęła a czy rano to nie wiem bo nie zauważyłem

Polecam poczytać temat viewtopic.php?t=15052 - Rybka ;)
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 23:30 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.

archimedes
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, 11:38
Imię: Adam
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#57 Post autor: archimedes » 04 paź 2014, 22:10

Oszukiwacz pomoże /miałem go/. Po zmianie softu problemu z trudnym odpalaniem jesienią i wiosną w ogóle niema. Trochę to dziwne, że w tym temacie nie było żadnej akcji serwisowej, bo to wygląda na ewidentny błąd fabryki.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#58 Post autor: GOTI » 04 paź 2014, 22:10

Rybka pisze:Seba błąd ci wyskakiwał ponieważ wyłącznikiem przerywałeś obwód czujnika temperatury.
I taki ci błąd układu chłodzenia musiał wyskoczyć.
Błąd wyskakiwał co chwile podczas jazdy, gdzie niby miałem wszystko jak powinno być.
Może robiłem coś źle dlatego już tłumacze - przed włączeniem na zapłon "rozłączałem" czujnik temp. guzikiem po czym przełączając na zapłon grzanie świec sie włączało/włanczało (jak i wentylatory) i na chwile przed włączeniem silnika ponownie włączałem obwód czujnika i odpalałem silnik.
Wszystko śmigało dopóki nie wyjechałem - momentalnie było czuć "opór" i co jakiś czas wyskakiwała kontrolka z kluczykiem...

Tak jak wspomniałem dzisiaj odlutowałem włącznik i zrobiłem tak jak fabryka dała.

Interesuje mnie sprawa tego softa - jaki sprzęt należy mieć żeby go zmienić :?:
Obrazek

archimedes
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, 11:38
Imię: Adam
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#59 Post autor: archimedes » 04 paź 2014, 22:19

Ciężko mi powiedzieć. Mnie zmieniał go kolego mojego "prywatnego" mechanika. Zostawiłem auto na pół godziny, a po odbiorze usłyszałem, że tylko odpalać i jeździć. Chyba to "tajemnica państwowa" ;)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#60 Post autor: GOTI » 04 paź 2014, 22:25

archimedes pisze:Ciężko mi powiedzieć. Mnie zmieniał go kolego mojego "prywatnego" mechanika. Zostawiłem auto na pół godziny, a po odbiorze usłyszałem, że tylko odpalać i jeździć. Chyba to "tajemnica państwowa" ;)
Sprawa nie jest prosta bo niby za 150-200PLN robią to w ASO, więc takie "przydomowe" warsztaty nie robią to do końca legalnie.

Tutaj w UK jest o wiele gorzej bo anglicy to tępy naród i nie zrobi takiej rzeczy (chyba że w ASO, ale nie pytałem) dlatego szukam jakiegoś magika w okolicy, a jak nie znajde to pozostaje wysyłka kompa do Polski..

archimedes może masz namiary na swojego speca :?:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”