Problem z odpalaniem Zośki gdy nie załączą się świece żarowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#61 Post autor: regan18 » 04 paź 2014, 22:29

Jutro sprawdze czy odpali. Jak nie za pierwszym razem to odepne czujnik temperatury i bedzie coś wiadomo czy to wina czujnika.
Kolego "GOTI" pisałeś ze wersja mojego oprogramowania "6" jest najnowsza. Czyli swiece powinny grzac dluzej? bo tak wyczytałem z Waszych postów, że w nowym oprogramowaniu zmienili czas grzania świec, więc tego problemu nie powinienem mieć. Czy sie myle? Dodam że po pierwszym razie gdy mi nie odpaliła była u sprawdzenia czy się nie zapowietrza i nie stwierdzono tego problemu. Dodatkowo założono nowy filtr paliwa.

archimedes
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 11 sie 2013, 11:38
Imię: Adam
Lokalizacja: Żory [SZO]
Auto: Opel Zafira A 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#62 Post autor: archimedes » 04 paź 2014, 22:31

Seba, mam namiary, ale z racji tego, że to nie ASO to tylko dla "wtajemniczonych" ;). Pisz na PW

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#63 Post autor: GOTI » 04 paź 2014, 22:41

regan18 pisze:Jutro sprawdze czy odpali. Jak nie za pierwszym razem to odepne czujnik temperatury i bedzie coś wiadomo czy to wina czujnika.
Kolego "GOTI" pisałeś ze wersja mojego oprogramowania "6" jest najnowsza. Czyli swiece powinny grzac dluzej? bo tak wyczytałem z Waszych postów, że w nowym oprogramowaniu zmienili czas grzania świec, więc tego problemu nie powinienem mieć. Czy sie myle? Dodam że po pierwszym razie gdy mi nie odpaliła była u sprawdzenia czy się nie zapowietrza i nie stwierdzono tego problemu. Dodatkowo założono nowy filtr paliwa.
Wersja twojego softu to 0006 czy coś w tym stylu, ale generalnie z tego co wyczytałem to jest to najnowsze oprogramowanie dla tego modelu - tyle mówi internet, a ile w tym prawdy... :)

Co do grzania świec to również wyczytałem w "mądrym" internecie że problem z podgrzewaniem świec leży po stronie padniętego lub prze stażałego softu, choć nie można przesadzać z softem bo póżniej występuje problem komunikacji komputera z pompą - tyle mówi internet, a ja sam w tym temacie jestem laikiem, bo nigdy go nie miałem ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#64 Post autor: Rybka » 04 paź 2014, 22:42

Jakub w nowszym sofcie nie chodzi o czas grzania świec tylko o temp w jakim świece są załączane.
Czyli w nowszym sofcie świece żarowe są załączane nawet gdy mamy +12 a w starszym sofcie te świece w takiej temp już nie grzeją.
Podana temp +12 to tylko teoretycznie podałem.
Nie znam dokładnej temp dla każdego softu.

Seba a czemu się uparłeś tak na zmianę softu? spróbuj najpierw zrobić oszukiwacz na rezystorze.

Dalszą dyskusję moim zdaniem powinniśmy prowadzić w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#65 Post autor: GOTI » 04 paź 2014, 22:54

Rybka pisze:Jakub w nowszym sofcie nie chodzi o czas grzania świec tylko o temp w jakim świece są załączane.
Czyli w nowszym sofcie świece żarowe są załączane nawet gdy mamy +12 a w starszym sofcie te świece w takiej temp już nie grzeją.
Podana temp +12 to tylko teoretycznie podałem.
Nie znam dokładnej temp dla każdego softu.

Seba a czemu się uparłeś tak na zmianę softu? spróbuj najpierw zrobić oszukiwacz na rezystorze.

Dalszą dyskusję moim zdaniem powinniśmy prowadzić w temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=15052
Tak więc kontynuujmy ;)

Co do Twojego pytania Robert to oczywiście, że taki oszukiwacz to była by fajna rzecz, ale jednak ja jestem z tych którzy chociaż troche próbują naprawić "to co sie zepsuło" - ew. kiedy sie nie da... "reanimacja" :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#66 Post autor: Rybka » 04 paź 2014, 23:02

Ok wiec inaczej.
Jeśli masz "odpowiedni" ;) interfejs to zwiększ sobie minimalnie dawkę rozruchową i zobacz jak wtedy będzie odpalał.
Moim zdaniem, demontaż sterownika i wysyłka do Polski w celu zmiany softu mija się z celem, nie wspomnę o kosztach.
Nikogo nie namawiam do oszukiwacza ale naprawde robotę robi na 5.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#67 Post autor: GOTI » 04 paź 2014, 23:06

Rybka pisze:Ok wiec inaczej.
Jeśli masz "odpowiedni" ;) interfejs to zwiększ sobie minimalnie dawkę rozruchową i zobacz jak wtedy będzie odpalał.
Moim zdaniem, demontaż sterownika i wysyłka do Polski w celu zmiany softu mija się z celem, nie wspomnę o kosztach.
Nikogo nie namawiam do oszukiwacza ale naprawde robotę robi na 5.
W tym problem, że zrobił bym sobie to "od tak" ale zmieniłem laptopa i na win8 nie moge wgrać sterowników do programu diagnostycznego - na win7 są a z "ósemką" nie pomyśleli :/
Obrazek

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#68 Post autor: regan18 » 05 paź 2014, 07:25

Ja posiadam Op-coma i sprobowalbym takze z tym zwiekszeniem dawki tylko jak sie za to zabrac?

>>edit<<

Wlasnie bylem sprawdzic czy odpali. Temp na wyswietlaczu 7 stopni. Auto na chwile zalapalo i zgasl. Odpiecie czujnika niestety takze nie pomoglo. Zalapal dopiero po dluzszym kreceniu.


Posty pisane w krótkich odstępach czasu scalamy - Rybka
Ostatnio zmieniony 05 paź 2014, 09:35 przez regan18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#69 Post autor: Rybka » 05 paź 2014, 09:23

Jakub dawke rozruchową zwieksza sie w zakładce SILNIK, PROGRAMOWANIE

Jeśli rano włączyły się świece żarowe a mimo tego autko zgasło to u ciebie wina leży w cofaniu się paliwa do baku.
Postaw sobie autko na noc tak żeby tył auta był wyżej niż przód.
Zaparkuj na jakimś wzniesieniu i zaobserwuj po nocy czy odpali.

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#70 Post autor: regan18 » 05 paź 2014, 17:06

Sprobuje Twojego pomyslu i napisze jutro jak bylo. Juz mi rece opadaja na ten samochod. Powoli zaluje ze kupilem diesla.

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#71 Post autor: regan18 » 05 paź 2014, 20:28

regan18 pisze:Sprobuje Twojego pomyslu i napisze jutro jak bylo. Juz mi rece opadaja na ten samochod. Powoli zaluje ze kupilem diesla.
Koledzy doczytałem jeszcze, że jeśli będzie to problem cofającego się paliwa (choć już wcześniej było to sprawdzane i było ok) to niektórzy zakładają pompkę elektryczną koło filtra żeby wspomagała podanie paliwa. Co o tym myślicie?

Skasowany użytkownik 6483

#72 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 05 paź 2014, 21:36

Jesli Ci sie cofa paliwo i zamontuj sobie taki zaworek zwrotny , mysle ,że to powinno Ci pomóc o ile to problem z cofaniem sie paliwa :)

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#73 Post autor: regan18 » 06 paź 2014, 07:36

Samochod stal cala noc z gorki i niestety nie odpalil. Dodam ze zaskoczyl ale zaczal sie dusic i zgasl

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#74 Post autor: Dek » 06 paź 2014, 08:56

regan18 pisze: Dodam ze zaskoczyl ale zaczal sie dusic i zgasl
Mnie to pasuje tylko i wyłącznie do zapowietrzania się układu paliwowego.

Możliwości są cztery:
1) Nieszczelne uszczelki obudowy filtra paliwa - odkręcić, odwrócić uszczelki lekko dokręcić i mieć nadzieję że to to.
2) Nieszczelne "oringi" uszczelniające przy połączeniu filtra z przewodami paliwowymi (mało prawdopodobne żeby się to stało w trakcie użytkowania co najwyżej przy wymianie filtra)
3) Nieszczelne przewody przelewowe wtryskiwaczy - sprawdzić czy któryś z przewodów nie jest popękany. Nawet niewielkie pęknięcie powoduje zasysanie powietrza.
4) Uszczelniacze przelewów - grubsza robota bo trzeba trochę silnik od góry odkręcić. Jedyny sposób sprawdzenia tego to sprawdzenie koloru paliwa w przewodach przelewowych - jeżeli jest ciemny kolor to znaczy nieszczelne uszczelniacze i do wymiany.

W pierwszej kolejności sprawdź punkt 3, potem 4 (kolor paliwa w przelewach), potem 1.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
regan18
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: 29 wrz 2014, 19:54
Lokalizacja: Jarocin
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#75 Post autor: regan18 » 06 paź 2014, 10:50

Filtr wymieniony w zeszlym tygodniu. Po wymianie 3 dni odpalal bez problemu. Auto trafilo do elektryka. Film z odpalania Odpalanie Zafiry Regan18: http://youtu.be/AdDO3SZuRdo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”