Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
kaputo1
Posty: 1
Rejestracja: 07 lut 2018, 13:01
Imię: adam
Auto: Zafira a ,b
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z2.0
Plec:

Moc

#721 Post autor: kaputo1 » 07 lut 2018, 13:19

Witam mam problem że swoją zafira a, 2.0 diesel brak mocy Max prędkość 140 wcześniej mozna było szybciej się poruszać a pod górkę to wogule slabnie turbo dziala elektrozawory wymienione zawor egr też

Dodano po 14 minutach 52 sekundach:
Nie zapala sie zadna kontrolka bledy s czytane czy moze to byc czujnik cisnienia doladowania ?

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

Moc

#722 Post autor: lukasz1984-l2 » 07 lut 2018, 13:43

Tez teraz z tym walczę.też żadnych błędów nie pokazuje a autko czegos brakuje.na początek zmienię zaworki.ps. Gdzie znajdę ten czujnik doładowania

lukasz1984-l2
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 04 kwie 2015, 19:50
Lokalizacja: Kielce
Model:

problem w czasie jazdy

#723 Post autor: lukasz1984-l2 » 09 lut 2018, 16:05

Winny okazał się elektrozawór przy turbo, a dokładniej pęknieta membrana w środku.
Kuzyn miał 2 i po założeniu auto zupełnie inaczej działa.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 09:57 przez Sebu$, łącznie zmieniany 2 razy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Moc

#724 Post autor: Janus » 17 lut 2018, 23:31

kaputo1 pisze:
07 lut 2018, 13:34
Nie zapala sie zadna kontrolka bledy s czytane czy moze to byc czujnik cisnienia doladowania ?
Może to być po prostu brak dostatecznej ilości paliwa (np bardzo przypchany filtr czy smok w baku). Ale czujnik doładowania też jak najbardziej.
Janusz

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#725 Post autor: tomasz72 » 24 lut 2018, 19:50

Znowu nie mam na nic czasu...nie nie wymieniłem i latam na krótko 🤔

Awatar użytkownika
waltherp99
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#726 Post autor: waltherp99 » 25 lut 2018, 12:20

Witam Zafirka A 2.0 DTI 74Kw ma problem z wejściem na obroty max 3 tys i koniec do tego przy prze gazowaniu leci z rury niebieskawy dym . EGR był sprawdzany czysty i trzyma ciśnienie,kolektor tez czysty . auto miało tez momenty że jechało normalnie , błędów żadnych nie ma, filtry wszystkie wymienione bo był już czas na nie ale bez poprawy . Jedno co mnie zastanawia to na wolnych obrotach bzyczenie elektrozaworu klap koło akumulatora czy to jest normalny objaw ? jakieś pomysły co sprawdzić?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#727 Post autor: Dziadek13 » 25 lut 2018, 14:44

Nie powinien wydawać żadnych dźwięków no działa jako dwustanowy czyli otwarty lub zamknięty nie ma pośrednich stanów.Możesz go wyeliminować wyjmij wtyczke z niego a do wtyczki włóż opornik 1Kohm/1W i zaślep dopływ do niego podciśnienia.Zrób testy i napisz co i jak.
Niebieski dym to spalanie oleju więc skąd on się bierze np puszcza go turbina,uszczelniacze zaworów,lub dół czyli pierścienie.
A co do 3tyś obr to albo turbina nie ładuje albo coś z nią się złego dzieje.

Awatar użytkownika
waltherp99
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#728 Post autor: waltherp99 » 25 lut 2018, 14:56

z tym zaślepieniem to mam ściągnąć wężyk z vac zaworu i go zaślepić?czy ten dopływ powietrza do zaworku ? a co do niebieskiego dymku to pojawia się tylko gdy auto nie wkręca się na obroty gdy pracował normalnie tego dymku nie było

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#729 Post autor: Dziadek13 » 25 lut 2018, 16:44

Podciśnienie ktore idzie do zaworku należy zaślepić.
Z tym dymkiem to sprawdź i napisz jak zachowuje się silnik jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temp cieczy i czy dalej leci dymek.

Awatar użytkownika
waltherp99
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#730 Post autor: waltherp99 » 26 lut 2018, 16:48

Witam byłem dzisiaj w garażu i zauważyłem, na wolnych obrotach sztangą od turbo można majtać bez oporu wykręciłem elektrozawór i jest ciągły przepływ na vac i out z dołu nie da rady zassać powietrza ,wężyki sa ok nie sprawdziłem tylko gruszki od turbo bo zimno było teraz spróbuję zobaczyć co jest w elektrozaworze

Dodano po 1 godzinie 26 minutach 35 sekundach:
sprawdziłem elektrozawór od turbiny tak jak Dziadek13 napisał z tym że zassać powietrze z dołu mogę nie przez vac tylko out jak podam napięcie to blaszka zamyka dojście z dołu, zaworek ma nr 09128022 z szarym kapturkiem a powinien mieć czarny ? zgadza się?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#731 Post autor: Janus » 27 lut 2018, 23:05

Moment... Te zawory działają tak , że przepływ jest od OUT (wlot powietrza) do VAC (wylot) - do pompy vacuum - to w momencie gdy zawór jest pod napięciem. Kiedy nie jest pod napięciem, to przepływ jest od AIR (to na dole z filterkiem) oraz OUT w kierunku do VAC. Inaczej bym nie testował bo to nie ma sensu. Układ mechaniczny tych membran jest taki, że ma zapewniać ruch powietrza od OUT (AIR) do VAC i koniec.

Czyli testowanie wygląda tak:
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest bez zasilania - powinno być czuć "ssanie" zarówno na AIR jak i OUT. Możemy zatkać OUT i w tym czasie wyraźnie powinno być czuć "ssanie" na AIR.
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest zasilony (akumulator, bateria 9V) - powinno być czuć "ssanie" na OUT. Przy zatkanym OUT na AIR nie ma prawa być "ssania" a tym samym przepływu powietrza.
Janusz

Awatar użytkownika
waltherp99
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#732 Post autor: waltherp99 » 28 lut 2018, 18:17

Janus pisze:
27 lut 2018, 23:05
Moment... Te zawory działają tak , że przepływ jest od OUT (wlot powietrza) do VAC (wylot) - do pompy vacuum - to w momencie gdy zawór jest pod napięciem. Kiedy nie jest pod napięciem, to przepływ jest od AIR (to na dole z filterkiem) oraz OUT w kierunku do VAC. Inaczej bym nie testował bo to nie ma sensu. Układ mechaniczny tych membran jest taki, że ma zapewniać ruch powietrza od OUT (AIR) do VAC i koniec.

Czyli testowanie wygląda tak:
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest bez zasilania - powinno być czuć "ssanie" zarówno na AIR jak i OUT. Możemy zatkać OUT i w tym czasie wyraźnie powinno być czuć "ssanie" na AIR.
Zaciągamy powietrze przez VAC kiedy zawór jest zasilony (akumulator, bateria 9V) - powinno być czuć "ssanie" na OUT. Przy zatkanym OUT na AIR nie ma prawa być "ssania" a tym samym przepływu powietrza.
Witam ponownie zafira już działa jak powinna, powodem był elektrozawór który po rozebraniu i dogłębnej analizie stwierdziłem że na samym dnie było wybrzuszenie w miejscu gdzie leży ta blaszka (zaznaczyłem kółkiem miejsce wybrzuszenia ) powodując zaklinowanie się blaszki i nie zablokowanie dopływu powietrza z dołu co skutkowało brakiem podciśnienia do turbo oraz kiepskimi hamulcami
Obrazek
delikatnie zeszlifowałem jeden bok tej blaszki aby luźno dolegała do trzpienia cewki i poskładałem wszystko do kupy.
Jeżeli chodzi o testowanie tego zaworku to przy turbinie miałem zamontowany ten z szarym kapturkiem nr 09128022 ( a powinien być 09128200 z czarnym kapturkiem ) i tak jak pisałem wcześniej i po upewnieniu się że zawór z czarnym kapturkiem da się zassać powietrze przez VAC przy zatkanym OUT to prze zaworku z szarym jest odwrotnie czyli da się zassać powietrze przez OUT przy zatkanym VAC i tak połączyłem podciśnienie do turbo czyli podciśnienie do OUT a z gruszki do VAC sugerując się zasadą działania elektrozaworem z czarnym kapturkiem.
Pozdrawiam
Załączniki
zaworek.jpg

Awatar użytkownika
Adamo76
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 paź 2017, 06:32
Imię: Adam
Lokalizacja: Wolin
Auto: ZA OPC 2,2DTI
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#733 Post autor: Adamo76 » 22 kwie 2018, 09:30

Witam Wszystkich.
Ja mam pytanie odnośnie mojej zafiry 2.2dti 125km,
Mam coś takiego jak jadę 80km/h i przy depnięciu silnik ciągnie, ale tak powyzej 90km/h jest coś
Takiego jak w automacie jakby pżerzucał bieg i dostaje kopa. To normalne?
Błędów zero silnik pali na strzała nie mam problemów , ale zastanawia mnie czy to normalne w tych silnikach.
Pozdrawiam.

Skasowany użytkownik 25626

2.0 DTI ciągle się zapowietrza

#734 Post autor: Skasowany użytkownik 25626 » 17 cze 2018, 16:16

Witam serdecznie. Moja zafira 2.0 DTI wiecznie się zapowietrza. Sterownik pompy był regenerowany. Oringi przy filtrze paliwa były wymieniane. Po wymianie oringow było dobrze 2 tygodnie i znowu jest to samo. Ktoś ma jakieś pomysły? Juz brakuje mi siły na to. Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#735 Post autor: Rybka » 17 cze 2018, 19:34

Poczytaj w temacie viewtopic.php?f=29&t=1672
jest tam troszkę opisane o tym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”