Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#766 Post autor: Dziadek13 » 13 sty 2020, 16:29

Te pompy nie lubią suchego paliwa a takie mamy na stacjach z powodu ekologi ja zawsze dolewałem na bak 250ml oleju 2T co by paliwo smarowało pompe.
Co do regeneracji pompy to oddaj auto niech to oni zrobią będzie gwarancja,bo nawet wybudowanie jest problematyczne trza ją odpowiednio zablokować.
Nr pompy masz na tabliczkach widać na fotkach.
Np.końcowka 003

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Tu zawsze możesz poszperać za wiadomościami w sprawie pomp.
https://www.google.com/search?q=nr+pomp ... 736#imgrc=_
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 16:43 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#767 Post autor: lbg » 13 sty 2020, 17:45

Dzięki Dziadek13 - może jeszcze, ktoś z mojej okolicy lub wschodnia cześć opolskiego poleci jakiegoś majstra od pomp.
Myślałem o firmie PHU Omega z Ożarowa (k.Sandomierza) - ino tam trzeba by wysłać pompę i liczyć że mój mechanik zamontuje ją właściwie - coś słyszałeś o tej firmie? Z tego co znalazłem, to opinie są pozytywne, z kilkoma negatywnymi.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 17:46 przez lbg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#768 Post autor: Dziadek13 » 13 sty 2020, 18:00

Polecanie to loteria wczoraj był biedny i dobry, dziś jest bogaty i olewa robote ale zawsze warto sprawdzić to znaczy wejść do warsztatu popatrzeć i wyciągnąć wnioski.
Tu sprawdziłeś Adres:
Sowia 8, 45-437 Opole
Telefon: 77 455 08 42

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#769 Post autor: lbg » 14 sty 2020, 07:47

Dzięki - w opolskim nie sprawdzałem, bo będę musiał wziąć większy urlop. Trudno się nie zgodzić, z tym co napisałeś.
Ten warsztat to jakiś sprawdzony z Twojej praktyki - nie chcę oceniać po pudełku - taki nie pozorny ;)
Wczoraj przejechane 20km (w 1L oleju 2T w baku) - nic się nie działo - albo szczęście, albo olej w jakiś tam sposób zmniejsza objawy. Nie mniej po odpaleniu czuć, że silnik "poszarpuje".
Może jeszcze ktoś się zjawi i poleci coś w mazowieckim.
Kusi mnie ta firma, którą wcześniej wymieniłem - na innym oplowym forum znalazłem takich ich wpis - mnie jako laika brzmi sensownie:
https://mokkaforum.pl/topic/684-regener ... b=comments

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#770 Post autor: Dziadek13 » 14 sty 2020, 20:27

https://www.puhomega.pl/
Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy między innymi z serwisami Bosch z Suchej Beskidzkiej, Lublina, Katowic, Jaworzna, Krakowa, Wojaszówki, Bielsko Białej, Gryfina i dziesiątkami większych i mniejszych zakładów i warsztatów regenerujących pompy wtryskowe, czy zajmujących się mechaniką pojazdową
Jeżeli współpracują to bliżej masz do Katowice,Jaworzno.Zadzwoń popytaj nr do nich 510 667 029

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#771 Post autor: lbg » 18 lut 2020, 18:48

Diagnoza potwierdzona - tłoczek. Dodatkowo przez powstałe opiłki, blokował sie tłoczek/zaworek(?) i elektronice też się dostało - wymiana tranzystorka. Pompa naprawiona.
Samochód oddałem na wieczór w poniedziałek, odebrałem w środę po ~1,5tyg. Dostałem wydruki ze stołu Bosch, fakturę, oraz gwarancję na 12m-cy.
Z ciekawostek usłyszałem, że mam wyjątkowe szczęście, że pompa wytrzymała 360kkm.
Przy okazji wymieniono mi trawersy na wtryskiwaczach.
Pompę zrobiłem tu (dobry dojazd z Warszawy pociągiem na Sochaczew ok 20minut, od Ożarowa 30 minut spacerkiem, jest chodnik).
https://www.google.com/maps/place/Napra ... CnoECB0QCA

Od tygodnia i ~500km błąd się nie pojawia. Aktualnie zaufania do auta nie mam - wydaje mi się, że lekko szarpie - może to przez aktualnie wiejące silne wiatry, może nabawiłem się psychozy i wyczuwam każdą nierówność na drodze. Op-coma i nagrywania z jazdy jeszcze nie robiłem. Jak ktoś ma ochotę to zapraszam na jazdę weryfikacyjną/porównawczą ;).
Nie wiem czy w związku z tym, czy innym "cosiem" (może od tych szarpnięć uszkodziłem poduszkę?) zauważam przy gwałtownym puszczeniu gazu obroty spadają o ok 100obr po czym są wyrównywane. Podobnie przy dodaniu gazu. Skutkuje to lekkim aczkolwiek irytującym szarpnięciem przy puszczaniu/naciskaniu gazu. Czy tak powinno być? Jeśli nie to co? Egr? (mam zwykły podciśnieniowy, z którego lekko cieknie, membrana chyba cała, bo kiedyś sprawdzałem to po wciśnięciu grzybka i zamknięciu dziurki grzybek nie wychodził).
A może jestem już znerwicowany? ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1868
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#772 Post autor: Dziadek13 » 18 lut 2020, 20:26

Jak wiesz posiadasz sprzęgło dwumase być może ma luzy bo tak z twojego opisu wynika.Dodatkowo masz jeszcze ogranicznik ruchu silnika z przodu i on ogranicza ruch silnika jak dasz mu po garach co by go nie obróciło, zaznaczam nie jest to poduszka tylko ogranicznik.
viewtopic.php?t=23199
Dokładnie kiedy te szarpnięcia występują czy podczas stałej jazdy czy tylko podczas dodawania gazu.Jak masz zwykły egr to zainteresuj się tym tematem
a wszystkie koniki wrócą do silnika.
viewtopic.php?f=31&t=21562

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#773 Post autor: lbg » 19 lut 2020, 10:10

Z tego co wiem, to wersje sprzed liftu nie mają dwumasy.

Szarpnięcia występują podczas jazdy przy ściągnięciu całkowitym nogi z gazu lub wciśnięciu (całkowicie puszczonego) pedału gazu. Wtedy właśnie obserwuję na obrotomierzu spadek na 0,5s obrotów o ok 100obr. Dzisiaj może zrobię nagranie jazdy z Op-coma - może coś ciekawe, będzie w danych.

Element ze zdjęcia z pierwszego linku kojarzę z oględzin auta od spodu - sprawdzę, przy najbliższym dostępie do kanału - dziękuję - myślałem, że to jest poduszka...

Drugi link na razie tylko przejrzałem - to dążenie do zaślepienia egr? Czy wymiana egr nie rozwiązała by problemu? Wszak to "tylko" ~350zł...

urbanek465
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2020, 16:57
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowa
Auto: Opel Zafira A 2.0dto
Model: Zc
Oznaczenie silnika: Dti

Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

#774 Post autor: urbanek465 » 15 mar 2020, 09:11

Wczoraj rozwiązałem problem w Zafira A 2.0dti.Problem polegał na tym że auto po odpaleniu po minucie traciło moc i obroty do 3000max i wyskakiwał kluczyk.Problem leżał w egr.odkrecilem wyczyściłem zamontowałem.i auto śmiga jak nigdy.problemem była sądzą na grzybku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”