Zacinająca sie stacyjka ZA

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
KrilanPL
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 25 sty 2013, 15:26
Lokalizacja: Chelmza
Model:

Re: Zacinająca sie stacyjka ZA

#16 Post autor: KrilanPL » 29 wrz 2013, 17:42

gnat80 pisze:Witam,ostatnio zauważyłem że po włożeniu kluczyka do stacyjki strasznie się zacina,trzeba po manewrować trochę żeby kluczyk przekręcić,może miał ktoś już podobny problem bo przyznam że nie wiem jak się do tego zabrać.Czy kupić nową wkładkę z kluczykami,ale wtedy w drzwiach i bagażniku też wymienić żeby był jeden kluczyk.Czy najpierw próbować rozebrać ta starą?Dodam że lałem już w nią WD40 i nic.
Niech się mądrzejsi wypowiedzą :)
Może głupie pytanie , ale czy pamiętasz ,żeby w trakcie przekręcania "wcisnąć" kluczyk głębiej ?

Miałem tak samo , kluczyk przestał się przekręcać , aż się wygiął :) , okazało się ,że nie wciskałem tak ,żeby stacyjka weszła trochę do środka . Jak opowiedziałem koledze co jeździ vectrą B to padł ze śmiechu ,że o tym nie wiedziałem.

wojtek1985
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:20
Imię: Wojtek
Lokalizacja: ropczyce
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#17 Post autor: wojtek1985 » 09 gru 2013, 23:16

U mnie jest tak,ze jak wloze kluczyk, wlacze zaplon i odpale jest ok!! jak wylacze zaplon do pierwszej pozycji stacyjki to później bez problemu moge spowrotem wlaczyć zaplon, ale jak cofne kluczyk do pozycji zerowej, czyli takiej jak wkladam, to za nic nie moge przekręcic go do pozycji pierwszej, ani tymbardziej do zaplonu. musze wyjac wtedy kluczyk i wlozyc jeszcze raz. Czy to jest normalne w zefirach A ?? Bo mam też tigre i tam nie ma takiego czegoś. teraz po przeczytaniu tego tematu tak sie zastanawiam, czy trzeba przesmarowac np wd 40, tak jak koledzy pisali wczesniej??

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3087
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

#18 Post autor: miodzik » 10 gru 2013, 08:58

wojtek1985, delikatne przesmarowanie na pewno Ci nie zaszkodzi.

Natomiast u mnie kluczyk działa normalnie. Nie mam u siebie takich objawów jak masz Ty. Sądzę, że w Zafirach stacyjka działa normalnie jak w każdym aucie. I tak powinna.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#19 Post autor: twardypt91 » 10 gru 2013, 11:34

A nie boicie się psikać do środka WD-40? Żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić :mysli:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Skasowany użytkownik 6483

#20 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 10 gru 2013, 11:44

ja jestem żywotnym przykładem , iż można psikać WD 40 w stacyjke bez spowodowania jakiegokolwiek zwarcia . Juz chyba rok minął albo i więcej od chcwili gdy sie wkurzyłem na zacinający sie kluczyk w stacyjce i potraktowałem WD 40 i od tamtej pory luz blues, wchodzi jak w masełko i się nie blokuje :piwo:

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Plec:

#21 Post autor: chojinka » 14 gru 2013, 18:14

twardypt91 pisze:A nie boicie się psikać do środka WD-40? Żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić :mysli:
w samym wkładzie nie ma elektroniki więc możesz tam lać wszystko co chcesz, pozostaje kwestia że to co wlejesz, wyleci z drugiej strony jak będzie za dużo i poleci na wiązkę kabli, ogólnie bezpieczne jest zalewanie stacyjki magicznymi środkami a nawet wyjęcie jej (5min roboty) i wyczyszczenie co by najlepiej wpłynęło na jej dalszą eksploatację.
ściągasz osłone z góry i przekręcasz o jedno oczko stacyjkę, wciskasz guzik od góry w stacyjce i ciągniesz za klucz, który wychodzi ze stacyjką...
pozdro
Aż po horyzontu kres...

damianek230485
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:52
Lokalizacja: Kamieńsk
Model:

#22 Post autor: damianek230485 » 24 sty 2016, 13:51

Witam mam problem z ponownym wymontowaniem wkładki stacyjki w mojej zośce, a mianowicie wczoraj rano wsiadłem i przekrecam kluczyk zapaliły sie kontrolki i na tym koniec kluczyk lekko sie przekręca a kontrolki sie paliły cały czas okazalo sie po rozebraniu i wymontowaniu wkładki trzpien który wchodzi w kostke stacyjki jest ułamany. Dokupiłem na szrocie taką samą wkładke i przełożyłem środek do mojej obudowy wkładki wcześniej wymieniając zapadki tak jak były ustawione w poprzedniej wkładce aby kluczyk był ten sam. Zamontowałem wkładke w stacyjke zaznacze ze weszła z delikatnym oporem, i teraz chce ponownie ją wyciągnąć naciskając od góry przez dziurke tą zapadke co jest we wkładce zapadka sie chowa ale nie jestem pewien czy ostatecznie głęboko i ani myśli wyjść. Pomóżcie co dalej z tym moge zrobić jak ją wyjąć bo już mi zabrakło pomysłów. Może miał z kolegów któryś taki problem?

Krzysiekkk
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 29 lip 2018, 21:08
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika: z19DTH
Plec:

Stacyjka

#23 Post autor: Krzysiekkk » 29 lip 2018, 21:26

Witam.
Mam problem ze swoją Zafira
Otóż dziś zauważyłem dziwne funkcjonowanie stacyjki coś jakby zacinała jakieś opory wgl jakoś dziwnie chodziła..do czasu gdy chciałem kolejny raz ją odpalić a tu lipa...stacyjka przekręcała się do zapłonu...oczywiście wszystko ok...kontrolki ok nic tylko odpalać ale nie mogę ponieważ kolejne przekręcenie stacyjki na rozruch rozrusznika nic nie daje normalnie cisza...
Po kilku próbach nagle stacyjka przestała odbijać tzn przestała odbijać z poziomu uruchamiania silnika.
Po rozkręceniu plastików szybko zauważyłem że coś jest nie tak chyba z kostką...jakby nie styka czy coś....na chwilę obecną jest tak że wkładam kluczyk,przekręcam zapłon i dalej przekręcam kluczyk na maca tak jakbym chciał odpalić lecz już nie odbija i następny krok to z lewej strony kierownicy muszę docisnąć kostkę wtedy silnik się uruchamia...
Czy dobrze rozumiem że do wymiany będzie kostka stacyjki i stacyjka?
Zafirrra 1.6 16v 2003 Daje niuncia radę

Krzysiekkk
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 29 lip 2018, 21:08
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Opel
Model: Zafira
Oznaczenie silnika: z19DTH
Plec:

Zacinająca sie stacyjka ZA

#24 Post autor: Krzysiekkk » 30 lip 2018, 22:04

Dla potomnych.
Winowajcą była kostka stacyjki.samodzielnie wymieniona i wszystko działa
Zafirrra 1.6 16v 2003 Daje niuncia radę

thor_
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Plec:

Zacinająca sie stacyjka ZA

#25 Post autor: thor_ » 06 sie 2018, 21:33

Jak się dzieją cuda ze stacyjką warto sprawdzić przy okazji czy kluczyk przypadkiem nie jest choć trochę wygięty ;) To potrafi też generować dziwne zacinki, problemy z wyjęciem klucza itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”