Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
KOPERNIK
Zafiromaniak
Posty: 840
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:33
Model:
Kontakt:

Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

#1 Post autor: KOPERNIK » 11 mar 2009, 20:33

Witam was serdecznie.mam problem z lewarkiem biegów ponieważ coraz ciężej zaczynają wchodzić mi biegi szczególnie jedynka. Byłem z tym u mechanika i zaglądłem do serwisu i wszyscy twierdzą ze już jest to wszystko wyrobione i trzeba zmienić na nowe lub używane. To jest lewarek z jakimiś linkami i nowe to aż 800zł a nie wiem czy używkę się jakąś się dostanie .co mi poradzicie w tej sprawie.pozdrawiam



Opis wymiany tulejki lewarka by opabloo:


Parę osób miało problem z lewarkiem skrzyni biegów, luz lewarka przy ruchach w prawo i lewo, koszt wymiany drogi... tutaj w Szkocji jeszcze drożej (tutaj w ogóle ceny mechaniko to jakaś masakra a poza tym na niczym się nie znają) tak wiec, sam miałem taki problem....
znalazłem na allegro "zestaw naprawczy" w postaci plastikowej tulejki

Zdjecie nr 1: http://yfrog.com/j078683165j

Obrazek
By opabloo at 2010-05-07

Wiec do dzieła :)

Trzeba zacząć od odkręcenia tunelu trzeba znaleźć 12 śrubek

1. Odkręcić popielniczkę Śrubka znajduje się pod nią

2. po wycięciu popielniczki trafiamy na 3 śruby, odkręcamy tylko te dwie skrajne :)

3. Po obu stronach tunelu czyli kolo schowka oraz po przeciwnej stronie odkręcamy po 2 śrubki, po odchyleniu panela trafiamy na kolejna śrubkę ta mocująca tunel je rowniez odkręcamy analogiczna sytuacji po drugiej stronie

4. wyciągamy pokrowiec dźwigni hamulca ręcznego i odkrywamy zaślepkę pod nią znajduje się kolejna śrubka

5. mamy jeszcze po dwie śruby na końcu tunela po bokach (fotele do przodu) i odkręcamy

lokalizacja śrubek jak na zdjęciu :) : http://yfrog.com/jo92610655j

Obrazek
By opabloo at 2010-05-07


Wyjecie tunelu po odkręceniu wszystkich śrubek nie jest trudne

Na kolejnym zdjęciu: http://yfrog.com/ba83555049j


Obrazek
By opabloo at 2010-05-07


Wyjaśniam:

1. Wycisnąć sztyft jak pokazuje strzałka (nr 1)

2. odczepić zaczepy cięgien (3)

3. Można wziąć czarny marker i zaznaczyć pozycję cięgien (nr 2) ( nie zaznaczałem tego ale polecam to zrobić - mniej zabawy po złożeniu by ustawić biegi :))))

na fotce http://yfrog.com/0949759880j

Obrazek
By opabloo at 2010-05-07

4. wyjąć spinkę blokady skrzyni biegów nr 2

5 Oraz odpiąć zatrzaski mocujące lewarek, są 3 co ok 180stopni na zdjęciu nr1 pod warzyć lekko i powinno się dać wyjąć

później całość do góry blokować możne jedynie zaczep na dole lewarka jest zakończy kulka, którą wchodzi w zaczep, najtrudniej będzie to włożyć z powrotem by się zaczepiło to mi sprawiło najwięcej problemów.....

Czas na wyminę plastikowej części nie będę opisywał - po prostu wyjąc stara i włożyć nowa :)
później wszystko w odwrotnej kolejności skręcić i tyle można się cieszyć nowym lewarkiem :) u mnie dział wyśmienicie plastik wart ceny :)

Szerokośći
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 21:07 przez KOPERNIK, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3456
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek » 11 mar 2009, 21:28

Używkę dostaniesz, ale jej stanu nie będziesz znał.

Nie wiem co w tych 800 zł. się zawiera, ale jak skrzynia by chodziła jak nowa po tym zabiegu to chyba warto.



Pozdr.
M.

mpawciooo
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawka
Model:

#3 Post autor: mpawciooo » 11 mar 2009, 21:30

To bolączka w starszych zawciach.Dostać lewarek używany nadający się do płynnej zmiany biegów graniczy z cudem.Jak Ci się trafi używka to zwróć uwagę żeby na spodzie korpusu nie było mąki-białego proszku z kuli przegubu,co świadczy o jej wytarciu /zużyciu/.
W rezultacie tworzy sie duży luz na ów kuli co przekłada się na ciężką pracę lewarka

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#4 Post autor: scaniairizar » 12 mar 2009, 13:59

doraźnie, mam wsadzoną tam podkładke grubości i wielkości 2 złotówki, ale tak jak mówie - doraźnie, niestety mi też szykuje sie wymiana tego badziewia.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

dejna

#5 Post autor: dejna » 13 mar 2009, 19:01

w poprzedniej zafirce mialem ten sam problem (ciezko wchodzily biegi)... poczytalem i juz bylem gotowy na wydatek 1000zl na lewarek itd... pojechalem do ASO i okazalo sie, ze wymienili jakis sworzen cos tam jeszcze i kosztowalo to 400zl...i dzialalo jak nowe, tak wiec mozna sie troszke w temat zaglebic i sprobowac zmiejszyc wydatek na nowy lewarek

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#6 Post autor: scaniairizar » 14 mar 2009, 11:28

u mnie juz były wymieniane wodziki i sworzeń, teraz lewarek bo od nowości nie był ruszany
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
71wujas
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:48
Lokalizacja: dolnośląskie
Model:

#7 Post autor: 71wujas » 11 cze 2009, 00:09

Witam, mam ten sam problem. Ciężko wchodzi 1,2 i 3. Zauważyłem luz na "kuli",. Może macie namiar na jakiegoś handlarza części, Na allegro znalazłem całą kasetę zmiany biegów za 100zł, z tym że silnik 1.6, 1.8. Inaczej wyglądał mechanizm. Proszę o pomoc, w aso część wycenili na 1150 zł(rozmowa tel. może nie zrozumieli jaki element mam na myśli?) poniżej fotki



Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ad ... f4edf.html

help :(

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3456
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#8 Post autor: Maciek » 11 cze 2009, 11:29

Zapytaj tego człowieka:
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10769206

Kiedyś miał cały lewarek za ok 250-300 zł. od OPC

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry » 12 cze 2009, 11:23

Cłopaki widze że ten koleś w miare z moich okolic i mam takie pytanie: On ma dostęp do rzeczy z B? A może znacie jeszcze kogoś kto mógłby załatwić OPC sitze do Zafki B, bo kurcze te standardowe fotele mają jak dla mnie tyćke za słabe trzymanie :> Tak mi się wydaje przynajmniej :D

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#10 Post autor: jendrek » 12 cze 2009, 17:43

Witam kopernik275 a co do lewarka ja mialem podobnie mam tez luz na kuli lecz
zobacz czy nie masz luźnej kasety u mnie po dokręceniu jest duża poprawa

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3456
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#11 Post autor: Maciek » 12 cze 2009, 17:46

W PL to ciężko do A znaleźć wnętrze od OPC, a co dopiero do B.
Ew. ebay.de Cię ratuje, ale raczej tania zabawa to nie będzie - pewnie z minimum tysiąc euro za komplet...

Awatar użytkownika
71wujas
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:48
Lokalizacja: dolnośląskie
Model:

#12 Post autor: 71wujas » 16 cze 2009, 22:23

Dzięki za info, dziś zamówiłem od tego gościa: http://moto.allegro.pl/item663392447_zd ... a_opc.html

Niby kompletna kaseta zmiany biegów za 250zł. Zobaczę co przyśle. A może ktoś już to zmieniał i ma jakieś cenne uwagi.? ;)
pozdr

Awatar użytkownika
licznik
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2009, 12:19
Lokalizacja: Kraków
Model:

#13 Post autor: licznik » 17 cze 2009, 01:11

A TEGO
ktoś próbował?????

Awatar użytkownika
71wujas
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:48
Lokalizacja: dolnośląskie
Model:

#14 Post autor: 71wujas » 17 cze 2009, 09:26

Rozmawiałem z nim tel. Mówił sensownie, jednak zaryzykuje i zamontuje używkę. Jeśli będą problemy, to zdecyduję się na regenercję,-rozsądna cena

Awatar użytkownika
d.marco
Przeglądacz
Posty: 59
Rejestracja: 13 maja 2009, 11:41
Lokalizacja: wzioł się świat
Model:

#15 Post autor: d.marco » 18 cze 2009, 09:38

71 wujas Jak sie zdecydujesz na te regenerowana to proszę napisz jak sie ona sprawuje bo ja również mam problem z biegami w mojej zośce ;)
Bądź rozważny przewiduj co uczynią inni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”