[B]Halasliwa pokrywa silnika

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Rybka, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

[B]Halasliwa pokrywa silnika

#1 Post autor: hatson » 07 lut 2010, 21:10

Witam,

Jestem nieco ponad miesiac posiadaczem zafirki. Narazie nie wpisalem sie bo przez te sniegi i mrozy, ciagle problem, zeby zrobic jakies zdjecia.

Wszystko jest ok, poza znanymi bledami 161450 i 161600 nic sie nie pokazuje. Strasznie halasuje jednak pokrywa silnika, ta plastikowa ze znaczkiem opla. Gdy przytrzymuje ja reka, to silnik jest praktycznie 2x cichszy. Podejzewam, ze brakuje tulejek gumowych albo czegos takiego pod srubami. Czy mozna to gdzies nabyc i jak to tam wyglada ?

Dziekuje i pozdrawiam
Pawel
Zafira B 2006
1.9 Cdti 120PS
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 10:55 przez hatson, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry » 07 lut 2010, 21:15

Zapewne Aso bedzie miało i w dobrej cenie, ostatnio jestem w miare zaskoczony pozytywnie niektórymi cenami tam ;)

DD
Mieszkaniec
Posty: 212
Rejestracja: 01 gru 2009, 21:32
Lokalizacja: Radomsko
Model:

#3 Post autor: DD » 08 lut 2010, 08:12

Pewnie wyrobiły Ci się gumowe tulejki nakładane na te 2 śruby torx z przodu. Tulejki włożone w otwory plastikowej osłony silnika stabilizują ją - ale tylko do czasu. Po prostu się wyrabiają (u mnie po 4 miesiącach). Ja zastosowałem zwykłe 2 śruby szóstki z dużymi podkładkami pod i nad plastikiem + gumowa podkładka i ani drgnie.

Awatar użytkownika
fiodork
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2009, 17:03
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#4 Post autor: fiodork » 08 lut 2010, 08:35

Lorry pisze:Zapewne Aso bedzie miało i w dobrej cenie,
cena jednej sztuki okolo 20zl, ale po około 1000km problem niestety powraca.
wiec tylko wlasna modyfikacja moze byc skuteczna. podkladki gumowe
najlepiej wyciac z ze starego paska rozrzadu. guma odporna na temperature
i nie wyrobi sie za szybko.

Awatar użytkownika
hatson
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:48
Lokalizacja: Szczecin / Berlin
Model:

#5 Post autor: hatson » 08 lut 2010, 23:03

Dzieki za porady. Czyli jak czesto bywa, trzeba pokombinowac, omijajac wynalazki producenta. W weekend biore sie za to i zobaczymy, co wykombinuje.

Pozdrawiam
Pawel

ReGe1973
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 28 sie 2009, 15:13
Imię: Eugeniusz
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
Auto: 1.9 CDTI 120km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#6 Post autor: ReGe1973 » 08 lut 2010, 23:11

Hej ja też miałem ten problem i go rozwiązałem uszczelkami gumowymi do zaworów jakie są w bateriach, kranach do tego podkładki metalowe i gra.

gs3136

#7 Post autor: gs3136 » 30 sty 2011, 18:00

No i u mnie też pojawił się powyższy problem. Od jutra się zabieram za usuwanie usterki. Najpierw będe próbował, tak jak kolega wyższej z uszczelkami gumowymi a jeżeli to nie pomoże to zobaczymy co "fachowcy" z ASO powiedzą.

Grzechu
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2011, 19:43
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Konin
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#8 Post autor: Grzechu » 12 lut 2011, 21:15

Ja również przerabiałem ten temat. W serwisie poinformowano mnie, że do silnika CDTi 1,9 gumki występują jedynie z całymi obudowami. Sprzedali mi gumki do silnika 2 litrowego i pasowały. Koszt 2x17 zł. Służą 2 miesiące.
Pozrawiam.

Awatar użytkownika
tomione3010x
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 gru 2010, 19:45
Lokalizacja: Nowa Wieś
Model:

#9 Post autor: tomione3010x » 03 kwie 2011, 12:35

wystarczy założyć gumowe wężyki na śrubki(torox)ja założyłem i działa już ze 2 miesiące no i autko ciszej chodzi

norbert_p

#10 Post autor: norbert_p » 04 kwie 2011, 12:10

Ja założyłem u siebie dwa kawałki grubej gumy pod te wyrobione tulejki i mam spokój na bardzo długo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”