[B]Jak otworzyć, zamknąć klapę bagażnika, gdy nie ma prądu?

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
fargarap
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 13 lip 2010, 15:43
Lokalizacja: mielec
Model:

[B]Jak otworzyć, zamknąć klapę bagażnika, gdy nie ma prądu?

#1 Post autor: fargarap » 09 sie 2010, 23:43

pytanie jak w temacie.... W mojej Zafce B gdy otwieram klapę bagażnika słychać pracę jakiegoś siłownika... i tak się zastanawiam co będzie gdy braknie prądu? Miałem wcześniej Zafcię A i tam nie było problemu gdyż był zamek na kluczyk. Próbowałem szukać lecz na forum nic nie znalazłem.. moze któryś kolega zna odpowiedź na moje przemyślenia... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 20:07 przez fargarap, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: Anony Mous » 09 sie 2010, 23:49

to nie praca jakiegoś siłownika tam jest elektrostyk czyli działa jak jest napięcie.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2010, 01:03 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2372
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#3 Post autor: Lorry » 09 sie 2010, 23:49

Hmm ja tam nic nie słyszę :mysli:

Najprościej to zobaczyć samemu, zdjąc te plastki z tyłu i oblukać (potem pochwalić sie ustaleniami na forum :!: ) a przy okazji zrobić konserwację mocowań chrom listwy ;)

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#4 Post autor: kubik_CDTi » 10 sie 2010, 10:13

Odpowiedź brzmi : nie otworzysz,chyba,że wejdziesz od środka i będziesz kombinował przy zamku.
W BMW jest śmiesznie jak aku padnie,a bagażnik zamknięty,w którym jest aku,jest niby wkładka od kluczyka,tylko jak się długo nie używa to i tak nie działa :lol: i trzeba dawać prąd od przodu,bo w większości kanapa jest nieskładana
Chipped by MR Motors

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1812
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#5 Post autor: kicaj » 10 sie 2010, 11:33

heh
a myslalem ze projektowaloi to inteligentni ludzie...

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#6 Post autor: chako » 10 sie 2010, 16:09

Dokładnie pośrodku klapy (od wewnątrz) jest zaślepka. Po jej otwarciu widać rzeczywiście miejsce jakby na jakąś wkładkę (nakładkę). Niestety nic takiego nie posiadam. Pytanie czy taka wkładka jest do zdobycia i czy jest uniwersalna. Ostatniej zimy kilkukrotnie zdażyło mi się, że przycisk na zewnątrz zamarzł i dopiero po nagrzaniu zaczął działać.

Awatar użytkownika
diabolog
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 29 mar 2010, 13:23
Imię: Adam
Lokalizacja: Szczytno
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#7 Post autor: diabolog » 16 sie 2010, 22:46

U mnie w ZB jak padł alternator i niedoładował mi akumulatora, to z pilota rano zamki się otworzyły ale już problem był z zamknięciem i odpaleniem. Komputer odcina zasilanie układów jak napięcie spadnie poniżej 10,5 V. Wtedy zaczyna się polka galopka z ZB.
Zastawa 1100p 55KM; Daewoo lanos 1,5 16V 100KM; ZB 1,9 CDTi 150KM; a co potem ????

Awatar użytkownika
yach
Bywalec
Posty: 168
Rejestracja: 08 cze 2009, 17:12
Lokalizacja: z uznamu
Model:

#8 Post autor: yach » 17 sie 2010, 21:04

Jest jeden sposób w przypadku braku prądu by się dostać do bagażnika, chyba jedyny, trzeba odsunąć kanapę :lol: , innego nie znalazłem (szczególnie przeglądając instrukcję) :)

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#9 Post autor: chako » 09 wrz 2010, 06:43

Jest sposób na otwarcie bez prądu.

Sprawdziłem miejsce pod zaślepką o którym pisałem wcześniej. Wystarczy szerokim śrubokrętem przekręcić (dość głęboko wchodzi) i klapa otwarta. Sprawdzałem ostatnio i działa.

Awatar użytkownika
fargarap
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 13 lip 2010, 15:43
Lokalizacja: mielec
Model:

#10 Post autor: fargarap » 09 wrz 2010, 20:46

ale pod tą zaślepką widać to miejsce? muszę sprawdzić , ale mimo wszystko gratulacje zadrążenie tematu. Pozdrawiam :piwo:

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#11 Post autor: chako » 09 wrz 2010, 22:55

Wystarczy wyjąć tą zaślepkę i przyświecić byle latarką. Wtedy od razu zrozumiesz jak śrubokręt ustawić. Jak raz to przekręcisz to załapiesz o co chodzi. Funkcja bardzo przydatna w przypadku zerwania kabla albo zamarznięcia zamka (mnie się to tej zimy przytrafiło kilkukrotnie). Po rozebraniu samego przycisku otwierania klapy (tego pod uszczelką gumową) okazało się że jest tam dużo błota i wilgoci więc nie dziwie się że były z tym problemy zimą.

kzwti
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 wrz 2010, 08:27
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Model:

#12 Post autor: kzwti » 16 wrz 2010, 08:53

A standardowy kluczyk nie pasuje? Mnie się wydaje, że instrukcji tak jest napisane...
Sprawdzę dzisiaj i napiszę...

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#13 Post autor: chako » 16 wrz 2010, 21:27

Standardowy kluczyk pasuje ale do otworu w drzwiach (w celu zablokowania zamka podczas awarii elektryki). Pasuje tez to blokowania drzwi przed otwarciem od środka (np. w przypadku gdy wozimy maluchy aby nie otwarły sobie same). W klapie bagażnika jest na tyle głeboki otwór, że kluczyk po prostu jest za krótki.

Szymon78

#14 Post autor: Szymon78 » 03 gru 2010, 09:54

no to dzieki informacji chako i cudownemu forum przyjdzie mi sie zmierzyć z otwarciem tylnej klapy :P

autko stoi na mrozie i elektromagnes odmówił posłuszeństwa. Mam nadzieje ze jak zrobi sie cieplej wróci to do normy i nie bedzie trzeba wymieniać.

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#15 Post autor: chako » 03 gru 2010, 17:52

Problem zamarzająceo zamka tylnej klapy w ZB jest znany. Można troszkę z tym powalczyć. Kiedy było ciepło, wyciągnąłem tą gumową nakładkę na dźwignię zamka (tam gdzie normalnie się naciska żeby otworzyć). Okazało się że było tam błoto i para choć był to upalny dzień lata. Domyślam się że ta wilgoć zamarza zimą. W związku z tym nasmarowałem tą gumę smarem silikonowym (poprzednio czyszcząc i susząc wnętrze). Niestety żeby dobrze założyć tą gumę trzeba odkręcić tą srebrną listwę na klapie. Ale dzięki temu można przy okazji sprawdzić czy nie ma na klapie rdzawych zacieków pod listwą i zrobić z tym porządek (u mnie niestety były ;-(.

Od kilku dni pomimo mrozów klapa otwiera się bez problemów choć zeszłej zimy już przy tej temperaturze miałęm problem. Mój kolega który ma też ZB pytał mnie czy otwiera mi się klapa bo on już nie daje rady od kilku dni więc jak na razie u mnie to się sprawdza (zobaczymy jak długo).

A jeśli zamarznie to pozostaje otwarcie mechaniczne (sposób opisałem we wcześniejszym poście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”