temperatura plynu chlodniczego w 1,8

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
yagi
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 16 kwie 2014, 00:07
Lokalizacja: DG
Model:

temperatura plynu chlodniczego w 1,8

#1 Post autor: yagi » 16 cze 2014, 11:50

Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem Opla Zefiry B 1,8 140 KM przebieg 140 tys.2006r i moje pytanie jest następujące czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.? Widziałem już podobny temat w termostacie, ale nie jest dokończony wiec zakładam nowy temat. Może ktoś wie czy to tak ma być? Co może być przyczyna? Jak to naprawić ewentualnie? Nadmienię tylko ze jestem przed pierwszymi wymianami po zakupie, ponieważ poprzedni właściciel nic nierobi przy aucie od 2 lat; /będę wymieniał rozrząd, filtry paliwa, oleju, kabinowy, pasek klinowy i może EGR wyczyszczę. Ma ktoś propozycje, co powinienem jeszcze po zakupie porobić?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1136
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#2 Post autor: Piasek » 16 cze 2014, 15:20

yagi pisze:czy to normalne ze temperatura płynu chłodniczego trzyma mi się w granicach 98 st. A wentylator mi się włącza przy 105 st.?
normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje.

Awatar użytkownika
czesław
Zafiromaniak
Posty: 571
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: NEL
Oznaczenie silnika: Nel
Kontakt:

#3 Post autor: czesław » 16 cze 2014, 19:17

wentylator mi się włącza przy 105 st.?[/quote]
normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje.[/quote]
Dla diesla to jest optymalna temp. dlatego robi się szczelne układy chłodzenia aby podnieś temp.wrzenia bez ryzyka gotowanie .
czesiek_ze

swfr

#4 Post autor: swfr » 16 cze 2014, 20:04

czesław pisze:Dla diesla to jest optymalna temp.
Oj nie wiem.
Optymalna to jest 90-92 a nie 105

yagi
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 16 kwie 2014, 00:07
Lokalizacja: DG
Model:

#5 Post autor: yagi » 16 cze 2014, 21:13

ale ja mam benzyne i dlatego pytam czy to normalnie...


"normalne, tak jest fabrycznie "ustawione" a szkoda bo silnik w d... dostaje"
jesli tak jest to ie da sie tego zmienic??
dlaczego tak jest??

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1136
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#6 Post autor: Piasek » 16 cze 2014, 23:12

Nie wiem czemu Opel tak sie znęca termicznie nad swoimi piecami...
Smażą się uszczelniacze prowadnic i niszczą pierścienie tłokowe
Kiedyś przerabiali to na termostaty od VW (88*C) i czujniki załączenia od Poloneza 1.6GLI (92*C) ale nie wiem czy w tych nowych taki numer przejdzie...

cieniassss

#7 Post autor: cieniassss » 17 cze 2014, 08:07

105-108*C to normalna temp w tym silniku, a z tym smażeniem uszczelniaczy i pierścieni przesadzacie bo ich temp pracy ma niewiele wspólnego z temp płynu chłodzącego,
wyższa temp pracy silnika jest spowodowana rosnącymi wymogami ekologicznymi, chociażby układy recyrkulacji spalin, obniżają temp w komorze spalania ale podnoszą temp silnika, obecnie najważniejsza jest ekologia, najlepiej żeby z wydechu kwiatki i motyle wylatywały

yagi
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 16 kwie 2014, 00:07
Lokalizacja: DG
Model:

#8 Post autor: yagi » 22 cze 2014, 22:03

cieniassss- a widze ze masz 1,8 +lpg ja wlasnie jestem przed istalacja lpg. i moje pytanko jest takie czy ta temperatura nie przeszkadza w lpg czy moze cos trzeba po wymieniac pozmieniac??

cieniassss

#9 Post autor: cieniassss » 25 cze 2014, 13:18

yagi pisze:cieniassss- a widze ze masz 1,8 +lpg ja wlasnie jestem przed istalacja lpg. i moje pytanko jest takie czy ta temperatura nie przeszkadza w lpg czy moze cos trzeba po wymieniac pozmieniac??
w październiku minie 3 lata jak mam lpg, nie mam nic specjalnego i nie mam z instalacją żadnych problemów

yagi
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 16 kwie 2014, 00:07
Lokalizacja: DG
Model:

#10 Post autor: yagi » 26 cze 2014, 21:15

a jaka masz instalacje??

bolid

#11 Post autor: bolid » 27 cze 2014, 12:39

poddam jeszcze jeden trop - wentylator;
mam 1.8 ale starszą wersję z18xe i miałem problem z wentylatorem, który załączał się tylko na ostatnim biegu tzn. przy wysokiej jak dla silnika temperaturze; przy prawidłowym działaniu wentylatora chłodnicy niższy bieg wentylatora powinien nie dopuszczać do takiej sytuacji i utrzymywać prawidłowa temp. płynu chłodzącego, a bieg najwyższy działać tylko w ekstremalnych sytuacjach;
u mnie temperatura wg wskaźnika jest zawsze poniżej 90

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#12 Post autor: cns80 » 11 lut 2015, 08:40

yagi pisze:może EGR wyczyszczę.
A EGR to w tym silniku wogóle występuje ?
Obrazek

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Plec:

#13 Post autor: u99artur » 05 maja 2015, 09:19

ostatnio miałem problemy z wentylatorem - mechanior mówi, że naprawił i się włącza, ale jakoś nie chciało mi się sprawdzać, bo to niby super fachura jest od opli - najlepszy w okolicy. Wczoraj było ciepełko to po jeżdżeniu trochę po mieście pomyślałem, że dobra okazja żeby sprawdzić - stanąłem pod blokiem, wlazłem w TEST MODE i czekam... dopiero przy 107 się włączył i wyłączył bardzo szybko a temperatura spadła do 99... wystraszyłem się, że jednak coś nie tak, ale tutaj wyżej widzę, że to norma - potiwerdźcie tylko prosżę inni posiadacze 1.8 w benzynie :)

a ... - nikt nie odpowiedział na pytanie cns80 - ma toto jakiśtam EGR czy nie?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1136
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#14 Post autor: Piasek » 05 maja 2015, 09:55

Norma w Oplach z temperaturą. Tam się niemal silnik gotować musi aby uruchomił się układ chłodzenia. Potem są takie kwiatki jak w 1.8XE gdzie 200 tyś km przelotu a silnik żre olej bo pierścienie tłokowe spalone a uszczelniacze prowadnic usmażone.

bolid

#15 Post autor: bolid » 05 maja 2015, 11:29

Artur moim zdaniem wygląda to jakby włączał ci się drugi bieg - ten który zapobiega skrajnemu przegrzaniu - wcześniej powinien włączyć się pierwszy i utrzymywać temp. do 90st.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”