Moduł komfortu do Zafiry B

Dawniej - DPF Monitor

Modyfikacje dla Zafiry B

Moderatorzy: Tunio999, Makary

Wiadomość
Autor
LWPM
Zafiromaniak
Posty: 577
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Plec:

Moduł komfortu do Zafiry B

#1 Post autor: LWPM » 26 lip 2017, 11:59

Chciałbym zaprezentować mój pomysł na moduł komfortu do Zafiry-B/Astry-H oraz Vectry-C/Signum.

Skrócony opis możliwości

Dla tych co nie lubią dużo czytać, krótki spis najważniejszych możliwości i funkcji jakie oferuje moduł. Kontakt z autorem poprzez PW na forum, lub e-mail: comfort@lwpm.eu

Konfigurację wszystkich funkcji modułu oraz aktualizację oprogramowania można wykonać na stronie https://lwpm.eu/comfort/.
Wszelkie błędy, sugestie, wymagania proszę wpisywać na stronie https://bugs.lwpm.eu/.
Do korzystania ze strony wymagana jest nowoczesna przeglądarka (np Firefox 55+, Chrome 60+). Ze starszymi wersjami może nie wszystko działać poprawnie.

Funkcje modułu:
  • pokazuje aktualną temperaturę silnika - czyli coś czego brakuje w Astrze-H/Zafirze-B
  • napięcie akumulatora / napięcie ładowania
  • pokazuje stan DPF, tj:
    • aktualny poziom zapełnienia
    • przebieg od ostatniej regeneracji
    • temperaturę spalin przed/za DPF-em
    • postęp regeneracji DPF w %
    Dzięki temu nauczysz się jak jeździć by DPF wypalał się jak najrzadziej, będziesz mógł przewidzieć moment wypalania, by odpowiednio wcześniej zaplanować sobie dłuższą trasę, itp.
  • informowanie o rozpoczęciu/zakończeniu procesu regeneracji DPF.
    Dzięki temu nie przegapisz tego momentu i będziesz wiedział jak długo/daleko musisz jeszcze jechać by doprowadzić proces do końca. Jak ważne jest przeprowadzanie procesu wypalania DPF do końca i dlaczego nie powinno się go przerywać - można poczytać w wielu miejscach w internecie - także na tym forum.
  • podstawowe informacje mogą być wyświetlane na zakładce UHP, na zakładce BC, zakładce NAVI lub na polach używanych przez klimatyzację.
  • odczyt błędów ze sterownika silnika z możliwością ich skasowania.
    Nie musisz jechać do mechanika i płacić np 50zł za skasowanie błędów ze sterownika. Możesz to zrobić w kilka sekund korzystając z wygodnego menu wyświetlacza auta - nawet podczas jazdy.
    Będziesz mógł wyłączyć tryb awaryjny silnika bez zatrzymywania się i bez odrywania rąk od kierownicy.
  • podgląg wielu parametrów pracy silnika
    Parametry sa odczytywane wg standardu OBD. Każdy silnik podaje różny zestaw parametrów, nie wszystkie parametry mogą być odczytane z każdego silnika. Dostępnych jest maksymalnie 6 ekranów z informacjami, każdy konfigurowany z poziomu modułu.
  • pokazuje odległości odczytane z czujników parkowania
    Możesz odczytać odległość z każdego czujnika osobno, by wiedzieć gdzie dokładnie znajduje się przeszkoda a także by dokładnie określić jak daleko od niej jesteś - jeśli same dźwięki Ci nie wystarczają.
  • możliwość zmiany języka BC/wyświetlacza na język polski.
    UWAGA: nie zadziała z każdym wyświetlaczem, ale umożliwia włączenie języka polskiego w przypadku posiadania nawigacji. Normalnie po przestawieniu języka na polski (np poprzez OP-COM), język wraca na angielski po wyłączeniu auta. Tutaj jest on za każdym razem przywracany. Na niektórych wyświetlaczach można włączyć w ten sposób język polski, mimo, że nie ma go do wyboru w menu. Po polsku będzie komputer pokładowy (zakładka BC) oraz wszystkie komunikaty - np o przepalonej żarówce). Język polski NIE pojawi się na zakładce radia/UHP/nawigacji.
  • emulator alarmu
    do modułu można podłączyć diodę LED, która będzie migać gdy auto jest wyłączone. W ten sposób można zasymulować działanie alarmu. Diodę LED należy wyprowadzić i zamontować w dowolnym miejscu w aucie
  • needle sweep
    wskazówki na liczniku na chwilę przyjmują swoją maksymalną wartość, by potem wrócić na swoje miejsce. funkcja znana z OPC. Funkcja opcjonalnie z zapalaniem kontrolek lub bez.
    Możliwe jest skonfigurowanie np takiego needle-sweep
  • światła do jazdy dziennej
    możliwość ustawienia dowolnych świateł, np halogenów, ale równie dobrze może to być prawy boczny kierunkowskaz i lewe światło postojowe :)
  • *Tryb SPORT
    możliwość włączenia trybu SPORT bez posiadania odpowiedniego przycisku na panelu. Licznik musi ten tryb obsługiwać jak i obsługa tego przycisku musi być w liczniku włączona. Można połączyć przycisk np z dowolną akcją na liczniku, np kontrolką ESP, która będzie nas informowała o stanie trybu SPORT. Czuć różnicę pod pedałem gazu
  • *ECU Info
    dodatkowe informacje z innych sterowników obecnych w aucie, takich jak klimatyzacja, ABS, ... . Umożliwia także dostęp do parametrów silnika niedostępnych z poziomu OBD. Funckja może nie działać z każdym silnikiem, lub jest ograniczona w poszczególnych silnikach tylko do niektórych parametrów. Funkcjonalność jest rozwijana na życzenie :)
  • dodatkowe światła do jazdy wstecz
    możliwość ustawienia dowolnych świateł, np halogenów, przy cofaniu. Można ustawić też klakson - wtedy będziemy cofać jak TIR :)
  • dodatkowe światła do świateł drogowych
    możliwość ustawienia dowolnych świateł, np halogenów, przy włączonych swiatłach drogowych
  • sterowanie urządzeniami elektronicznymi w aucie
    funkcja ta daje możliwość sterowania każdym urządzeniem elektronicznym w aucie. To do czego ona posłuży, zależy tylko i wyłącznie od wyobraźni. Przykładowe zastosowania:
    • włączanie świateł z pilota, np: follow-me-home
    • animacje świateł, np taka jak tutaj lub tutaj
    • możliwość sterowania klaksonem... można jakąś melodie zagrać :)
    • podnoszenie i opuszczanie szyb (jako komfortowe zamykanie, otwieranie)
    • automatyczne zamykanie okien po zamknięciu drzwi z pilota
    • kasowanie błędów z modułów
    • otwieranie bagażnika z pilota
    każdą z tych funkcji możemy włączać i wyłączać za pomocą pilota (1, 2, 3, 4 lub więcej naciśnięć przycisku otwierania lub zamykania) lub za pomocą przycisku wewnątrz auta (także podczas jazdy)*. Można wykorzystać większość przycisków radia oraz przyciski na kierownicy. Kilka funkcji można przypisać do jednego przycisku. Przykładowo dziękując komuś za przepuszczenie na drodze zamiast mrugać awaryjnymi, możesz mu włączyć animację tylnych świateł :) Można np ustawić zamykanie okien po przekroczeniu określonej prędkości, albo włączyć ostrzeżenie dźwiękowe przy zbyt wysokiej prędkości
  • wiele możliwości konfiguracji pozwala na dowolne dostosowanie wyglądu jak i funkcjonalności modułu
  • (niekompletny) opis konfiguracji dostępny tutaj i tutaj.
    W przyszłości konfiguracja będzie w pełni graficzna - każdą opcję będzie można sobie wyklikać.
  • inne funkcje
    do uzgodnienia, pisać na PW, lub tutaj - ustalimy szczegóły, możliwości, czas, ew. koszt, itp.
    Uwaga: * oznacza, że jest to funkcja opcjonalna
Do działania moduł wymaga:
  • samochodu: Zafira B, Astra-H, Vectra-C, Signum-A, Antara, Corsa-D, ...
  • wyświetlacza GID lub CID (graficzny - nie koniecznie musi być kolorowy).
    pewne funkcje mogą działać także na BID/TID - jednak nie jest to jeszcze ukończone/nikt tego nie sprawdzał dokładnie
    W przypadku gdy w samochodzie jest moduł UHP/UWA/UWB - czyli telefon - wymagana jest wersja oprogramowania wyświetlacza różna od 8.0.x i 9.0.x.
  • obsługiwany silnik:
    • Z12XEP
    • Y13DTH, Z13DTH
    • Z14XEL, Z14XEP
    • A16LET, A16XER, Z16LET, Z16XE, Z16XE1, Z16XEP, Z16XER, Z16XNT, Z16YNG
    • A17DTJ, A17DTR, Z17DTH, Z17DTJ, Z17DTL, Z17DTR
    • A18XER, Z18XE, Z18XER
    • Z19DT, Z19DTH, Z19DTJ, Z19DTL
    • Y20DTH, Z20LEH, Z20LEL, Z20LER, Z20NET
    • Y22DTR, Z22SE, Z22YH
    • Z28NEH, Z28NEL, Z28NET
    • Y30DT, Z30DT
    • Z32SE
    • inne silniki w miarę potrzeb
CENA / ZAKUP MODUŁU

Moduł jest urządzeniem DIY, a więc do zrobienia samemu. Oczywiście nie każdy potrafi to zrobić, wiec auto może zrobić moduł za Ciebie, w zamian za pokrycie kosztów części (koszt może być różny i zależny np od kursu dolara :) ). Generalnie jest to około 70-80zł. Jeśli zdecydujesz się zrobić moduł samemu, części na pewno możesz zdobyć dużo taniej. O szczegóły pytaj - chętnie pomogę, podpowiem jak zrobić to taniej. Moja jakość wykonania może być różna - w zależności od tego jak bardzo danego dnia trzęsły mi się ręce :D. Dlatego, jeśli bardzo zależy Ci na stronie wizualnej, zalecam zrobienie samemu modułu. Osobiście zajmuję się tylko oprogramowaniem!
Zakupić od autora musisz jedynie oprogramowanie.
Wszystkie ceny, opcje, dodatki, itp dostępne są na stronie http://sklep.lwpm.eu/
Chętnych proszę o kontakt poprzez PW lub comfort@lwpm.eu.

UWAGA: silniki, wersje wyświetlacza zaznaczone na niebiesko są to wersje, które zostały przetestowane i działają prawidłowo na prawdziwych egzemplarzach. Pozostałe były testowane tylko na symulatorach. Co oczywiście nie oznacza, że z innymi wersjami działać nie będzie.
Oczekuję na informację zwrotną w celu aktualizacji listy

FUNKCJE DODATKOWE* (wybrane)
  • przyciski akcji
    możliwość uruchomienia dowolnej akcji, animacji z przycisków radia lub kierownicy. Standardowo akcje te można wykonywać tylko z pilota zdalnego sterowania (przyciskami od centralnego zamku)
  • ECU Info
    czyli dodatkowe informacje z silnika, które nie są dostępne przez OBD. W tym min możliwość wykonania testu wtrysków w 1.9CDTi. Informacje z innych modułów jak klimatyzacja, ABS, AT, TPMS i inne do zrobienia/ustalenia
  • tryb SPORT
    możliwość włączenia trybu SPORT bez przycisku SPORT. Licznik musi obsługiwać ten tryb - inaczej nie zadziała
  • inne funkcje
    jeśli potrzebujesz jakichś wyjątkowych funkcji - skontaktuj się z autorem
SZCZEGÓŁY TECHNICZNE / OGRANICZENIA

Obudowa w wersji dla Zafiry-B:
ObrazekObrazekObrazek
obudowę tą można także wcisnąć do Vectry-C, po delikatnym podcięciu popielniczki:
Obrazek Obrazek Obrazek
Dla Astry-H/Vectry-C/Signum, ze względu na niewielką przestrzeń, moduł jest bez obudowy i mieści się pod przykrywkę portu OBD, lub pod popielniczkę:
Obrazek Obrazek Obrazek
Niezależnie od kształtu obudowy, moduł ma dokładnie takie same możliwości.

LWPM Comfort Module działa w określonych warunkach, tj:
  • jeśli posiadasz moduł UHP, wymagane jest abyś posiadał wyświetlacz z odpowiednią wersją oprogramowania.
    Na chwilę obecną obsługiwane wersje to:
    • CD33, CD59, CD83
    • CE55, CE59
    • GD59, GD83
  • jeśli nie masz modułu UHP, wersja wyświetlacza nie ma znaczenia. Powinno działać z:
    • 8.0.0, 8.0.1, 8.1.2
      9.0.5
    • CD33, CD59, CD83
    • CE55, CE59
    • GD59, GD83
    Mogą być konieczne proste/w pełni odwracalne zmiany konfiguracji wyświetlacza/radia by moduł zadziałał.
    Można to zrobić np poprzez OP-COM lub Tech2. Trzeba włączyć moduł UHP w konfiguracji MSCAN.
  • w zależności od rodzaju wyświetlacza/radia może być konieczne przestawienie wyświetlacza w tryb z zakładkami (w przypadku radia CD30) (na dwie [radio + BC] lub trzy [radio + UHP + BC] zakładki). W niektórych wyświetlaczach nie ma takiej konieczności i moduł wyświetla informacje obok wartości zasięgu na zakładce BC.
  • sterowanie modułem odbywa się poprzez rolkę na nawigacji, strzałki kierunkowe na panelu radia, lub przyciski na kierownicy. Czyli dokładnie tak samo jak sterowanie w BC
  • jeśli nie posiadasz UHP, moduł może udawać telefon i wyświetlać swój stan na zakładce telefonu. W przeciwnym wypadku stan będzie wyświetlany na zakładce BC (obok wartości zasięgu).
    Wtedy wejście do modułu możliwe jest tylko poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku BC
  • zmiana języka BC na język polski powoduje zmianę średniego spalania używanego przez wyświetlacz do wyświetlania zasięgu (średnie spalanie wg wyświetlacza to 9.0l/100km). Wskazywany zasięg będzie dużo mniejszy niż jest w rzeczywistości. Oczywiście moduł nie wpływa na rzeczywiste spalanie - jedynie na wskazanie zasięgu. Średnie spalanie zarówno na zakładce BC jak i w BC1 i BC2 powinno być prawidłowe.
  • w niektórych (starszych?) autach podczas działania modułu na liczniku zamiast przebiegu będzie się pojawiał napis ECN wraz ze zmieniającymi się cyferkami (dokładnie takie coś jak w przypadku ręcznego/nożnego odczytu błędów z silnika). Jest to problem niektórych starszych liczników. Oczywiście, wszystko działa jak należy, ale jeśli komuś bardzo to przeszkadza, to wymiana licznika na nowszy model, ew. aktualizacja oprogramowania powinna temu zaradzić. W tych nowszych licznikach, kody ECN pojawiają się tylko przy aktywacji modułu (odczycie błędów) i po ~10 sekundach znikają i wyświetla się normalnie przebieg. W silnikach benzynowych (lub tam gdzie nie ma DPFu) problem został rozwiązany - ECNy się nie pojawiają
SPRAWDZENIE WERSJI OPROGRAMOWANIA WYŚWIETLACZA

Wersję wyświetlacza można sprawdzić korzystając z TESTMODE:
aby tam wejść, należy przytrzymać przycisk SETTINGS przez 5s (aż do usłyszenia charakterystycznego BEEP, czasami na wyświetlaczu pojawi się także stosowny komunikat), potem naciskać BC aż do pojawienia się ekranu HEATER.
Tam jest pole SW, np: SW: 23.09.2004/O//CD59-/00050 - istotna jest tutaj wartość CD59 - to jest wersja oprogramowania wyświetlacza.

DODATKOWA FUNKCJONALNOŚĆ

Istnieje możliwość dodania dodatkowej funkcjonalności do każdego modułu, przykładowo:
  • wyświetlanie innych informacji o silniku (lub jakimkolwiek innym module obecnym w aucie, np. ABS)
  • informacje mogą być wyświetlane w inny sposób / w innym miejscu / można wykorzystać kontrolki na liczniku / wyświetlacz przebiegu na liczniku
  • kasowanie błędów z innych sterowników
  • w zasadzie wszystko co tylko można zrobić OP-COMem/Tech, można też zrobić tym modułem
  • jeśli masz jakieś inne urządzenie wpinane do OBD, a nie chcesz mieć dwóch różnych - daj znać, być może część funkcjonalności będę mógł przenieść do mojego :)
  • teoretycznie można by przerobić moduł tak by działał z innymi Oplami w których było montowane radio CD70 (nie jest ono jednak w nim potrzebne), czyli np: Corsa, Meriva, ...
    jednak są to plany na przyszłość, ale jak ktoś jest bardzo chętny, może się ze mną skontaktować w tej sprawie.
Wszelkie pytania/uwagi/sugestie można zamieszczać tutaj, lub kierować na PW. Najlepiej jednak skorzystać ze strony https://bugs.lwpm.eu/

URUCHOMIENIE / INSTALACJA MODUŁU

Moduł wkładamy przy wyłączonym samochodzie! Tzn: wchodzimy do auta, zamykamy drzwi, wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu (radio, itp) i czekamy jakieś 60 sekund aż wszystkie sterowniki się wyłączą.
Potem możemy normalnie włożyć moduł do gniazda OBD. To samo tyczy się wyjmowania modułu z gniazda OBD. NIGDY nie podłączaj kabelków UART/USB do modułu, gdy moduł jest podłączony do samochodu! Wkładając moduł bez obudowy, koniecznie odepnij od niego przejściówkę USB->UART. W zależności od tego jak jest skonfigurowany moduł - sposób jego aktywacji może się różnić. Zwykle przytrzymanie przycisku BC na radio przez kilka sekund pozwala na włączenie menu modułu. Jeśli nie masz fabrycznego radia i nie ma dostępu do przycisku BC, moduł może być tak skonfigurowany, że będzie się uruchamiał przyciskami na kierownicy.

KONFIGURACJA MODUŁU

Moduł, który dostaniesz jest wstępnie przygotowany do pracy z Twoim samochodem i powinien zadziałać, bez żadnej konfiguracji.
Konfiguracja najważniejszych parametrów jest możliwa z poziomu menu Ustawień w module (naciśnij przycisk SETTINGS na radio).
Szczegółowa konfiguracja jest możliwa po podłączeniu modułu do USB/UART i skorzystaniu z konfiguratora dostępnego na stronie https://lwpm.eu/comfort/.

AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA

Aktualizacja odbywa się przy wykorzystaniu interfejsu USB lub UART (w pierwszych wersjach, lub w wersji bez obudowy). Przejściówkę USB<->UART można kupić gdziekolwiek w internecie za kilka złotych.
Na zdjęciach poniżej przykładowe moduły UART jakie można kupić, oraz sposób podłączenia modułu do UART na potrzeby aktualizacji.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Moduł (bez USB) posiada wyprowadzonych 8 wyjść (ułóż moduł tak jak na obrazku), kolejność pinów od lewej:
  1. C2D - programator - dane
  2. C2CK - programator - zegar
  3. +5V - napięcie zasilania
  4. LCM_RX - dane do modułu, UART 1MBps, 8N1
  5. LCM_TX - dane z modułu, UART 1MBps, 8N1
  6. GND - masa
  7. LED+ - zasilanie diody alarmu: +5V
  8. LED- - masa diody alarmu
Interfejs UART podłączamy odpowiednio do +5V, GND oraz LCM_TX->UART_RX, LCM_RX->UART_TX (TX z interfejsu do RX na module i odwrotnie).
Moduł z wbudowanym USB posiada następujace wejścia (patrząc od lewej strony):
  1. LED+ - zasilanie diody alarmu: +5V
  2. LED- - masa diody alarmu
  3. C2D - programator - dane
  4. C2CK - programator - zegar
Tutaj aktualizację robimy podłączając moduł bezpośrednio do USB. Moduł z portem USB jak i UART który mogę dorzucić do modułu bez obudowy zbudowany jest na układzie CP2102, więc może wymagać zainstalowania odpowiedniego sterownika. Sterowniki do pobrania z tej strony. W większości przypadków będzie to pierwszy sterownik z listy (v6.7.5).

Dioda LED od alarmu podłączamy odpowiednio do LED+ i LED-, przy czym wyjścia nie są zabezpieczone przed nadmiernym obciążeniem. Wymagany jest odpowiedni rezystor do diody. Skutki podłączenia bez rezystora są nieprzewidywalne.
Skutki niewłaściwego podłączenia są nieprzewidywalne i nie ponoszę za nie odpowiedzialności. Jeśli masz jakieś wątpliwości - poproś znajomego elektronika :)
Jeśli boisz się samodzielnej zabawy w aktualizację - możesz wysłać moduł do mnie, odeślę zaktualizowany.
Aktualizacji dokonujemy poprzez graficzny konfigurator dostępny na stronie https://lwpm.eu/comfort/.

INNE WAŻNE INFORMACJE

Generalnie zachęcam do złożenia sprzętu samemu, wg załączonych schematów. Możesz zrobić to lepiej, szybciej albo zastosować inny kształt obudowy, płytki PCB. Pełna dokumentacja sprzętu, schemat, projekt PCB jest dostępny dla każdego. Zapłacisz tylko za oprogramowanie do modułu.
Każdy chętny może sobie zbudować własne urządzenie w oparciu o te informacje - ja mu to tylko zaprogramuję odpowiednio :)
Polecam samodzielne skonstruowanie modułu - o wiele większa satysfakcja z jego działania :)

WAŻNE: nie wolno używać modułu podczas korzystania z jakiegoś oprogramowania/sprzętu diagnostycznego (np OP-COM, Tech2). Choć mało prawdopodobne jest uszkodzenie czegokolwiek, to z dużym prawdopodobieństwem, ani moduł, ani oprogramowania diagnostyczne nie będzie działało prawidłowo. Pojawi się za to dużo błędów komunikacji po CAN w wielu modułach (silnik, wyświetlacz, radio, PAS, ...). Na czas diagnostyki moduł trzeba odłączyć. To samo dotyczy się, gdy oddajesz auto do warsztatu lub choćby na przegląd (nie powinno mieć to znaczenia, ale jak diagnosta zobaczy dziwne urządzenie włączone do OBD, może się dopytywać co to jest :? - oczywiście możesz zachwalać jakie to jest fajne urządzonko, ale pewnie i tak każe Ci to wyjąć bo stwierdzi, że mu oszukuje na testach spalin :)) Problematyczna jest także współpraca z innymi urządzeniami, które próbują sterować silnikiem (w tym np instalacje LPG podłączane do OBD)

PS: moduł nie jest kolejną kopią Happy Light Show ani CAN Smart Module. W momencie gdy zaczynałem nad nim pracę, w ogóle nie wiedziałem o ich istnieniu. Dopiero opinie innych ludzi na temat modułu nakierowały mnie na te moduły i na ich prośbę pewne ich funkcjonalności zostały przeniesione do mojego modułu.
Moduł powstał z powodu frustracji jaka mnie dopadła gdy DPF zaczął się wypalać codziennie, a że jazda z laptopem nie jest zbyt wygodna... postanowiłem jakoś temu zaradzić :)
Główną funkcją miało być monitorowanie DPFa (pierwotna nazwa modułu: DPF Monitor)
W tej chwili moduł dostał funkcje, których nawet nigdy nie planowałem by w nim były, a pomysłów i sugestii jeszcze jest mnóstwo.

GWARANCJA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Moduł jest urządzeniem DIY i to Ty za niego odpowiadasz! Autor nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki jego działania/niedziałania/nieprawidłowego działania. W szczególności nie odpowiada za nieprawidłową konfigurację modułu oraz skutki z tym związane, takie jak mandaty za nieprawidłowe wyposażenie samochodu (np halogeny jako światła do jazdy dziennej). Moduł ma nieograniczone możliwości komunikacji ze wszystkimi sterownikami obecnymi w module, dlatego należy go konfigurować ostrożnie, w szczególności korzystać ze sprawdzonych źródeł dla akcji (akcje dostępne w konfiguratorze są weryfikowane pod kątem obecności dziwnych poleceń). Gwarancja dotyczy jedynie oprogramowania i autor zapewnia aktualizacje oprogramowania przez bliżej nieokreślony czas :)
Moduł (jak każde urządzenie DIY) nie posiada żadnego certyfikatu, w szczególności homologacji Opla/GM na wykorzystanie w aucie. Wszystko robisz to na własne ryzyko.
Autor chętnie odpowie na każdy e-mail pod adresem comfort@lwpm,eu i pomoże rozwiązać każdy, nawet najtrudniejszy problem (na odpowiedź czasem trzeba cierpliwie poczekać). Pomocy można także poszukać tutaj na forum oraz Facebooku (dla wyjątkowo niecierpliwych).
Jeśli nie zgadzasz się na te warunki - nie kupuj tego modułu!
Ostatnio zmieniony 03 lip 2018, 21:08 przez Rybka, łącznie zmieniany 20 razy.

mlody17
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#2 Post autor: mlody17 » 26 lip 2017, 14:05

No to ja na 100 % biorę jeden moduł jak tylko będzie gotowy przyjeżdżam osobiście go odebrać od razu zobaczymy czy działa z silnikiem z19dth :)

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Plec:

#3 Post autor: scooter » 26 lip 2017, 14:39

Ja też biorę jeden wysłałem wiadomość na PW

PanGeo
Posty: 1
Rejestracja: 20 lip 2017, 14:54
Lokalizacja: Oława
Model:

#4 Post autor: PanGeo » 31 lip 2017, 01:29

Jestem bardzo zainteresowany i gotowy do osobistego odbioru. Czekam na końcowy efekt prac.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 577
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Plec:

#5 Post autor: LWPM » 31 lip 2017, 08:30

stan aktualny: udało mi się uruchomić to wszystko na tym lepszym procesorze
(zmiana procesora, to miała być tylko formalność - tak pisali, a wszystkie zmiany zajęły mi aż 3 dni...)

dodałem wyświetlanie napięcia na akumulatorze (u mnie przez noc spada do 11.3V - czyli chyba czas na jakiś nowy akumulator, obecny ma 7 lat... jeszcze oryginalny :) )

zająłem się wyświetlaniem wartości z czujników parkowania. Trochę zmusiliście mnie bym się zajął tymi swoimi czujnikami i już wiem, że jeden z czujników u mnie nie działa. Kupiłem jakiś zamiennik, ale też nie działa - zupełnie brak reakcji. Moduł i okablowanie sprawdzone. Może ktoś ma jeden taki niepotrzebny czujnik (nr: 13242365) - najlepiej oryginalny, chętnie przyjmę/odkupię... pomogło by mi to w testowaniu :)

W tym tygodniu powinienem mieć już nowe PCB i zajmę się składaniem tego do kupy.
Prawdopodobnie na początek bez czujników parkowania - chyba, że zdążę coś z tym zrobić.

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#6 Post autor: amakuch1986 » 01 sie 2017, 11:12

LWPM pisze:dodałem wyświetlanie napięcia na akumulatorze (u mnie przez noc spada do 11.3V
Sprawdź w wolnej chwili czy napięcie wyświetlane przez Twój moduł pokrywa się z tym co zmierzysz na akumulatorze. Przed i po załączeniu auta i czy jeżeli występuje różnica to czy jest taka sama.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 577
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Plec:

#7 Post autor: LWPM » 01 sie 2017, 12:48

problem w tym że napięcie można odczytać na wiele różnych sposobów z różnych miejsc/modułów. I nie wiem, które jest najbardziej zbliżone do tego co jest na akumulatorze - trzeba pomierzyć.
Na pewno mam słaby akumulator - to wiem. Przez weekend pokazywało mi 10.9V i przy zapalaniu już wszystkie kontrolki gasły.

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#8 Post autor: amakuch1986 » 02 sie 2017, 22:39

LWPM pisze:I nie wiem, które jest najbardziej zbliżone do tego co jest na akumulatorze - trzeba pomierzyć.
Najbardziej zbliżone będzie to, które jest najwyższe z wszystkich badanych modułów. Chyba, że jakiś moduł stabilizuje sobie napięcie, ale to mało prawdopodobne. Wyższe napewno nie bedzie na żadnym module niż na akumulatorze.

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#9 Post autor: Krawiec » 03 sie 2017, 06:04

w BC pokazuje 13,4 - 13,5
a na aku miernikiem 13,9-14
więc ciekawe skąd info idzie

Awatar użytkownika
Frozzer
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 mar 2017, 22:47
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#10 Post autor: Frozzer » 03 sie 2017, 10:34

Chodzi też o niepewność pomiarową. Procesor mierzy napięcie z użyciem dzielnika napięcia w odniesieniu do napięcia wzorcowego. Tolerancja elementów dzielnika, dokładność wzorca i spadek napięcia determinują wynik końcowy. Z drugiej strony, czy to aż tak ważne, czy moduł Łukasza pokaże 13,5 zamiast 14? :) tak czy inaczej widać, że ładowanie jest. Jak bedzie podczas jazdy pokazywać 12,5 wtedy trzeba sie martwić. Miernik w dłoń i do zacisków akumulatora :)

Opcja alternatywna? Trymer w opcjach modułu dpf do korekcji pomiaru napięcia?
Pokazuje nam 13,5 V a zmierzyliśmy na aku, że jest 14 V to w opcjach pomiaru napiecia ustawiamy +0,5 V :)

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#11 Post autor: czarekcw » 03 sie 2017, 13:36

Problem ładowania alternatora jest stary jak świat:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... &start=675

W skrócie- niedopuszczalne jest ładowanie poniżej 13.5V (choć ze swojego doświadczenia wiem, że i 13.7V jest mało).

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#12 Post autor: Krawiec » 03 sie 2017, 14:47

czarekcw pisze:W skrócie- niedopuszczalne jest ładowanie poniżej 13.5V
kluczowe jest gdzie takie ładowanie masz....
na aku czy kompie czy gdzie?

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#13 Post autor: amakuch1986 » 03 sie 2017, 22:15

LWPM czy jest to możliwe w Twoim module zrobienie czegoś takiego:
Trymer w opcjach modułu dpf do korekcji pomiaru napięcia?
Ostatnio zmieniony 03 sie 2017, 22:16 przez amakuch1986, łącznie zmieniany 1 raz.

LWPM
Zafiromaniak
Posty: 577
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:51
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTi 111
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Plec:

#14 Post autor: LWPM » 04 sie 2017, 09:58

amakuch1986 pisze:LWPM czy jest to możliwe w Twoim module zrobienie czegoś takiego:
Trymer w opcjach modułu dpf do korekcji pomiaru napięcia?
mogę dodać jakąś stałą wartość korekcji napięcia (tylko jaką?).
Jeśli chodzi o to by tą wartość sobie każdy mógł ustawić, to nie teraz. Ale później oczywiście nie będzie z tym problemu.

Awatar użytkownika
andreff84
Przeglądacz
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:09
Lokalizacja: Skoczów
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19dt
Plec:

#15 Post autor: andreff84 » 04 sie 2017, 22:40

kluczowe jest gdzie takie ładowanie masz....
na aku czy kompie czy gdzie?[/quote]

Ja z innej beczki skoro jest temat ładowania. Mam rózne wartosci mierzac na aku jest w normie, w gniazdku zapalniczki tez a komputer pokazuje za niskie. Co jest wiarygodne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”