Trochę ściąga czy to normalne

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1166
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Plec:
Kontakt:

#16 Post autor: lawless » 28 wrz 2014, 09:52

No i dobrze że się wyjaśniło teraz jazda będzie bezpieczniejsza :>
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2192
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#17 Post autor: chabretti » 21 lis 2014, 10:25

To i ja się dołączę :)
Mi też zaczęło ściągać w lewo po założeniu zimówek. Koła były mięszane tył-przód, lewa-prawa i nic. Myślałem że może felgi są coś nie halo (no ale przecież całe lato przestały w garażu i jak były zdejmowane po zimie to problemów nie było).
Postanowiłem sprawdzić zbieżność. Kierownik znowu chciał mieszać oponami, zakładać używki na próbę (trzeci z kolei warsztat). Podczas odkręcania kół okazało się że lewy sworzeń wahacza chodzi jak chce.
Na 24.XI jestem umówiony na wymianę sworznia. Mam nadzieje ze to tylko sworzeń i opony jeszcze zostaną :)
Dam znać czy zabieg się udał.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2192
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#18 Post autor: chabretti » 24 lis 2014, 11:48

Po wymianie sworznia Zośka zaczęła jeździć normalnie.
Dla pewności sprawdziliśmy zbieżność i jest :ok:

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Plec:

#19 Post autor: Chrees » 22 sie 2016, 07:51

Podłączam się do tematu.
Jakiś czas temu zauważyłem, że Zośka zaczyna ściągać w lewo. Tzn. może nie zauważyłem, ale najpierw to było takie wrażenie. Potem tak jakby się nasilało, a ostatnio moja małżonka mnie się spytała, czy też mi ściąga w lewo. W chwili obecnej, szczególnie przy wyższych prędkościach, zaczyna być to już męczące, bo trzeba zauważalnie kontrować w prawo.
Ciśnienie w oponach niby jest ok. Sworznie i lewy łącznik były wymieniane w grudniu 2015.
Możecie podpowiedzieć, co może być przyczyną?
Obrazek

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1769
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#20 Post autor: Crazy » 22 sie 2016, 08:23

jeśli masz opony asymetryczne lub symetryczne, przełóż z lewej na prawą i sprawdź czy zacznie sciągać na drugą stronę.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Skasowany użytkownik 16629

#21 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 22 sie 2016, 23:47

Crazy pisze:jeśli masz opony asymetryczne lub symetryczne, przełóż z lewej na prawą i sprawdź czy zacznie sciągać na drugą stronę.
Proponuję podjechać na zbieżność, koszt niewielki, bo do 100zł a przy okazji wiele wyjaśni. Jeżeli nie chcesz ponosić kosztów to możesz najpierw sprawdzić hamulce czyli:
1. po jeździe sprawdź felgi czy któraś nie jest cieplejsza (w Twoim przypadku lewa)
2. podnieś przód auta i pokręć kołem czy lewe nie ma jakiegoś oporu
3. nie myśl, że za ściąganie jest odpowiedzialny tylko przód auta, tak samo będzie ściągało jeżeli któryś hamulec tylny nie odbije tylko, że po przekątnej tzn. jeżeli ściąga w lewo to sprawdź tylny prawy hamulec, może zacisk się zapiekł i cały czas hamuje

jeżeli sprawdzisz te punkty to podjedź na zbieżność - da Ci to odpowiedź na temat sprawności zawieszenia... czekamy na wyniki

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#22 Post autor: fredas » 23 sie 2016, 06:21

Zrob całą geometrie i będzie ok, praktycznie każda ingerencja w zawieszenie powinna być sprawdzona :> od tego zależy wasze bezpieczeństwo
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Plec:

#23 Post autor: Chrees » 23 sie 2016, 07:10

hmm. ok, dzięki za rady. Hamulce wydają się ok. nie zauważyłem różnicy w temperaturze.
Zbieżność to inaczej geometria?
Obrazek

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#24 Post autor: fredas » 23 sie 2016, 10:04

Chrees pisze:hmm. ok, dzięki za rady. Hamulce wydają się ok. nie zauważyłem różnicy w temperaturze.
Zbieżność to inaczej geometria?
Tak ;) ja robię nawet co zmianę kół :P
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 10:06 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1769
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#25 Post autor: Crazy » 23 sie 2016, 12:56

fredas pisze:Tak ja robię nawet co zmianę kół
Jak książka pisze :)
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Skasowany użytkownik 16629

#26 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 24 sie 2016, 00:08

fredas pisze:
Chrees pisze:hmm. ok, dzięki za rady. Hamulce wydają się ok. nie zauważyłem różnicy w temperaturze.
Zbieżność to inaczej geometria?
Tak ;) ja robię nawet co zmianę kół :P
Bardzo dobry nawyk :) ja może tego nie robię, ale po każdej ingerencji (czytaj, nawet dokręceniu jakiejkolwiek śrubki w zawieszeniu) stawiam się na stacji i reguluję geometrię... kosztuje u mnie to 70zł, ale para opon jest o wiele droższa a nie wspomnę o bezpieczeństwie i komforcie podróżowania

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#27 Post autor: rajli » 30 paź 2016, 10:30

Miałem problem z równomiernym co prawda zużyciem opon, tylko że ścierały się tylko przednie i to od wewnętrznej strony. Podjechałem na geometrię i okazało się, że przednie koła rozchodzą się przodem na zewnątrz ( mam nadzieję,że opisałem to zrozumiale ;) ). Diagnosta ustawił geometrię i było ok do wczoraj, gdy zmieniłem całe koła na te oponami zimowymi. Problem powrócił.
Mam w związku z tym pytanie, czy po każdej zmianie kół będę musiał ustawiać zbieżność, czy po prostu coś, cokolwiek w zawieszeniu będzie na tyle zużyte, że regulacja nie pomaga i będzie trzeba coś tam wymieniać, np. sworznie itp?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#28 Post autor: fredas » 30 paź 2016, 10:52

Prawidłowo robi się to co zmianę kół i to nie tylko przy oplach lecz każdy model sprawdzenie geometrii nie jest drogie a zawsze jest pewność że wszystko jest ok ;)
Odnośnie zawieszenia to ja sprawdzam nawet cztery razy w roku na stacji gdzie robię przeglądy i za tą imprezę nic nie płace jako stały klient :P
Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 10:56 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

rajli
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 sie 2014, 19:51
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 100 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#29 Post autor: rajli » 30 paź 2016, 11:55

Nie drogo, jak dla kogo ;) Dodatkowo 100 zł przy każdej zmianie kół/opon... no nie słyszałem o takiej praktyce, ale też zdaję sobie sprawę, że auto nie mam najnowsze, więc być może. W każdym bądź razie dzięki za odpowiedź.

PS Zawieszenie też sprawdzę, zgodnie z Twoją radą.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1769
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#30 Post autor: Crazy » 30 paź 2016, 12:22

Fredas dobrze Ci mówi zbieżność i geometria po zmianie kół można zrobić
Ze szkolenia odnośnie maszyn Hunter szkoleniowiec mówił że najlepiej za każdym razem zrobić ale ze to dodatkowe koszta to nikt nie robi praktycznie.
Sprawdź ciśnienie opon na początek i spróbuj zamienić koła przód tyl z tej strony na które Cię ściągalo.
Oczywiście jeśli masz wszystkie 4 jednakowe opony
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”