tylna wycieraczka nie działa

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2217
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#16 Post autor: chabretti » 13 gru 2013, 10:38

masaybike pisze: No i teraz pytanie, czy ktoś kiedyś regenerował takie kółko czy raczej czeka mnie zakup nowego mechanizmu wraz z silniczkiem czyli ok 200 zł?
Ja się bawiłem w regeneracje, ale i tak się skończyło na kupnie drugiego.
Po regeneracji chodził chyba z 7 miesięcy. Regeneracja polegała na podłożeniu podkładki pod koło ślimakowe, ale przyłapało znowu i już niebyło co naprawiać :)
Na początek wybij jeszcze ten sworzeń (przeważnie to tam się zapieka) do którego przykręcane jest ramie wycieraczki, dobrze wyczyść i nasmaruj. Może wytrzyma dłużej niż u mnie.
No i pomału rozglądaj się za drugim silnikiem :)

Arturross
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2014, 21:57
Lokalizacja: W-wa
Model:

#17 Post autor: Arturross » 15 maja 2014, 13:47

Witam,
Mój pierwszy post także wybaczcie ew. błędy :) Przeszukałem forum, ale podobnego przypadku nie znalazłem.
Nie mam juz pomysłów dlatego opisze pokrótce mój problem:

Mam kłopot z tylną wycieraczką w ZA 2002 r. 1.8 benzynka, a mianowicie działa jak ona chce, nie tak jak ja bym tego oczekiwal ;)
Po włączeniu pierwszego trybu (przerywany) raz startuje raz nie, nie ma reguły. Jak juz wystartuje robi pełen obrót, wraca na swoje miejsce i znów jest dłuższa przerwa zanim ruszy. Przekaźnik przedni słychac jak cyka, natomiast tylny milczy.
Od razu powiem, że przelutowałem juz przekaźnik przy elektronice silniczka na nowy- nie pomoglo i wymieniałem juz 2 silniczki- też bez pozytywnego rezultatu :(

Przy drugim trybie (razem ze spryskiwaczem) jest analogiczna sytuacja. Przedni przekaźnik słychać, tylnego juz nie dopiero tuż przed ruchem wycieraczki słychać cyknięcie. W tym trybie tez nie ma reguły, raz robi jeden pełny cykl, raz normalnie 3 pełne ruchy tak jak powinna, ale najczęściej nie robi nic...
Gdzie może leżeć przyczyna takiej pracy? Czy gdzieś jeszcze jest jakiś przekaźnik, który nie daje informacji o starcie do tego ostatniego przy silniczku?

Dodam jeszcze, ze elektroniki (te dołączane do silniczka) mam chyba ze 3 i tez na żadnej nie działa prawidłowo :)

Pozdrawiam forumowiczów i proszę o pomoc, za którą z góry będę wdzięczny :)

jurek 1771

#18 Post autor: jurek 1771 » 22 wrz 2015, 21:47

witam ,mam podobny przypadek ,przekaznik tylny :cyka"wycieraczka nie rusza sprawdzilem prad dochodzi przy cyknieciu jest na jednym przewodzie na pozostalych nie ma ...w zwiazku z tym pytanko czy prad musi sie pokazywac rowniez na pozostalych dwoch przewodach podczas tzw cykniecia przekaznika ?

Awatar użytkownika
Sansei
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 11 lut 2012, 14:03
Imię: Qba
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Obecnie brak
Model: brakdanych
Oznaczenie silnika: brakdanych
Kontakt:

#19 Post autor: Sansei » 22 wrz 2015, 21:50

Nie
Fanatyczny Fan F1

jurek 1771

#20 Post autor: jurek 1771 » 22 wrz 2015, 21:53

wiec gdzie szukac przyczyny nie dzialania ?

Awatar użytkownika
Sansei
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 11 lut 2012, 14:03
Imię: Qba
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Obecnie brak
Model: brakdanych
Oznaczenie silnika: brakdanych
Kontakt:

#21 Post autor: Sansei » 22 wrz 2015, 22:45

U mnie po rozebraniu w środku był problem z takim plastikowym elementem, co wyskoczył ze swojego toru... tyle pamiętam, bo naprawiane było to hmm ponad 5 lat temu...
Fanatyczny Fan F1

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2217
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#22 Post autor: chabretti » 23 wrz 2015, 12:32

jurek 1771 pisze:wiec gdzie szukac przyczyny nie dzialania ?
Kolego na sworzniu i (w tulei) do którego przykręcasz ramie wycieraczki zbiera się nalot z pyłu który ciągnie się za autem (syf uliczny) i w skutek tego tam powstaje korozja która sobie rośnie i z czasem dochodzi do zatrzymania mechanizmu silniczka. Trzeba rozebrać silniczek na części pierwsze może jeszcze ruszy jak nie wytarło się plastikowe koło zębate. Ale pewnie się wytarło (przypuszczenia z własnego doświadczenia) i będzie cie czekał zakup nowego silnika wycieraczki. Nawet jeśli wystartuje to i tak pomału oglądaj się za używka :) :piwo:
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2015, 12:33 przez chabretti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#23 Post autor: gRZENIU » 23 wrz 2015, 14:08

Arturross, U Ciebie bym spawdził przewody czy się gdzieś nie poprzecierały od tylniej klapy (gumowy łącznik klaty z karoserią)...

jurek 1771, Napewno problem w samym silniczku , jeżeli dochodzi prąd do silniczka to bym kupił używany z gwarancją rozruchową ... ;)

jurek 1771

#24 Post autor: jurek 1771 » 01 paź 2015, 10:57

witam ponownie dotyczy silniczka po zdemontowaniu go 2 przewody wychodza i ...silnik chodzi po zalozeniu "modulu"chyba dobrze nazwalem wychodza 3 przewody .dolaczam "+" nastepnie do srodkowego "-" i nastepuje tylko jeden cykl /obrot/nastepnego cyklu nie ma czy to wina modułu czy moze kola zebatego ? dzieki z gory za podpowiedzi Pozdr.J.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#25 Post autor: gRZENIU » 02 paź 2015, 08:20

jurek 1771, Czyli wycieraczka robi jeden cykl i staje??? czyli cały mechanizm wycieraczki działa????
Jeżeli tak to sam moduł , bo wycieraczka się obraca, raz bo raz ale działa ... :?: A spróbowałeś sprawdzić czy działa jak włączysz spryskiwacz tylnej szyby???? Bo może sam przekażnik się zepsuł cyka raz i koniec :?: :!:

jurek 1771

#26 Post autor: jurek 1771 » 04 paź 2015, 20:57

gRZENIU tak wycieraczka jeden cykl zrobi i cisza ,mechanizm chodzi bez zarzutu ,jak wlaczam spryskiwacz pompka daje plyn na szybe ale wycieraczka stoi a w tym module to tam nic nie ma luty na miejscu cale a przekaznik cyka tez dobry ..dałem do sprawdzonego elektryka bo juz wymiekam ,dam znac co bylo jak sie uda to rozwiklac ,,pozdr.J

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#27 Post autor: gRZENIU » 05 paź 2015, 06:17

Oki czekamy na rozwiązanie co i jak ...
Ale według mnie to nie wina silniczka a może przerwy na przewodzie od załączenia szybkiego biegu spryskiwacza mechanizmu ... :( Pewny nie jestem ... :|

jurek 1771

#28 Post autor: jurek 1771 » 13 paź 2015, 23:55

moj problem rozwiazany przewod przelamany na laczeniu klapy bagaznika ...prad dochodzil do silniczka podczas tzw "cykniec" ale ...potrzebny byl drugi + /plus/ do prawidlowego dzialania ,jak raczka odjal ..pozdrawiam J.

Awatar użytkownika
Rodrigo
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 cze 2014, 21:19
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#29 Post autor: Rodrigo » 17 gru 2016, 18:07

Panowie mam problem z tylną wycieraczką, która najpierw zaczęła przerywać a parę dni temu padła kompletnie. Najpierw zacząłem od sprawdzenia bezpieczników i okazało się ze nr.31 jest przepalony. Po wymianie i włączeniu zapłonu przepalił się znowu. Na łączeniu klapy z karoserią znalazłem przełamany brązowy przewód niestety naprawa nic nie pomogła. Następny był silnik tylnej wycieraczki, straszliwie zasyfiony, ale bo oczyszczeniu i nasmarowaniu bez problemu zadziałał podpięty na krótko do akumulatora. Bezpiecznik cały czas się przepala, a ja już nie mam pomysłu gdzie jeszcze mógłbym szukać przyczyny.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2616
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Plec:

#30 Post autor: Rybka » 17 gru 2016, 19:48

Najpierw odepnij silnik i włącz manetką tylną wycieraczkę. (Wymień bezpiecznik na sprawny)
Jeśli bezpiecznika nie spali to winny jest silnik wycieraczki.
Jeśli spali to trzeba szukać zwarcia gdzieś w wiązce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”