Wymiana, naprawa CIM

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
tixon
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie 2011, 07:23
Lokalizacja: Kielce
Model:

Wymiana, naprawa CIM

#1 Post autor: tixon » 12 lut 2012, 21:39

Witam.
Czy ktoś wymieniał moduł CIM - bo mój odmówił współpracy. Ile trzeba liczyć za tą przyjemność. Mój macher sugeruje, żeby to zrobić w ASO.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 06:16 przez GOTI, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek » 12 lut 2012, 22:11

Na ten moduł jest akcja serwisowa, zadzwoń do ASO i sprawdź czy Twoje autko nie łapie się na nią (podaj VIN auta).

Poczytaj tu:

Akcje Serwisowe

Jak nie to moduł w ASO to koszt :

Numer katalogowy: 6235413
Nazwa części: MODUL
Cena netto*: 452,5
Cena brutto*: 556,58

Tak to wygląda i raczej proponowałbym wymianę w ASO:

Obrazek


Aukcje Allegro
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

tixon
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie 2011, 07:23
Lokalizacja: Kielce
Model:

#3 Post autor: tixon » 12 lut 2012, 22:58

Dziękuję za info. Meila już wysłałem, ale nie sądzę, bo byłem we wrześniu w ASO i poinformowali mnie tylko o akcji z chłodnicą. Ale może coś dostane od Opla na Walentynki...

shaqal
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 02 wrz 2011, 00:01
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk
Model:

#4 Post autor: shaqal » 18 lut 2012, 22:42

Jeśli masz problem z Cimem to moge spróbowac go naprawic.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!

tixon
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie 2011, 07:23
Lokalizacja: Kielce
Model:

#5 Post autor: tixon » 18 lut 2012, 23:48

Dzięki, ale już po problemie. Zośka na noszach dotarła do ASO - tam stwierdzili, ze to jednak czujnik ciśnienia paliwa. Póki co jeździ.

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Plec:

cim

#6 Post autor: mewrik » 07 mar 2013, 12:14

witam mam pytanko czy ta akcja z naprawa cim dalej trwa ??
Mam obawy ze padł mi cim czekam na kabel ale ciągle świeci mi abc i tc.
i od czasu do czasu zapala się poduszki ale zgasną po ponownym przekręceniu zapłonu.
Czekam właśnie na opcoma by to bardziej zdiagnozować.
Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o rade

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: Bodek » 07 mar 2013, 12:18

10-R-036 - dot. CIMu, sporadycznego wadliwego działania sygnału dźwiękowego - trwa do 31.12.2012
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Plec:

cim

#8 Post autor: mewrik » 07 mar 2013, 12:37

czyli juz po ;(
mam pytanie czy za pomocom opcoma dam rade wszystko zrobić jeśli kupie jakiś cim?
programowanie itp są gdzieś porady na ten temat bo nie mogę znalesc

adam
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
Lokalizacja: szczecin
Model:

#9 Post autor: adam » 07 mar 2013, 19:21

Witam.Nie "jakiś" - tylko identyczny numer jak na starym.Po wymianie CIM-u użyliśmy TECH-a.Mój op-com nie dał rady.Pozdrawiam.

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Plec:

cim

#10 Post autor: mewrik » 08 mar 2013, 10:11

a jakiego masz opcoma tu kolega opisuje krok po kroku i to opcomem

http://forum.opel24.com/topic/54522-Wym ... ntry449423


czyli chyba da rade

adam
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
Lokalizacja: szczecin
Model:

#11 Post autor: adam » 08 mar 2013, 10:21

Fajny opis.W 2011 roku nigdzie nie było takiej pomocy,szkoda bo poradził bym sobie prawdopodobnie sam.

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Plec:

cim

#12 Post autor: mewrik » 08 mar 2013, 11:17

no opis fajny czekam na kabelek i zabieram sie do diagnozy jak wyjdzie ze to CIM to będę próbował ,jak się nie uda będzie to ostatni opel w mojej krajerze ;)

Jeszce mam pytanko do doświadczonych w linku kolega opisał ze kupił już wylogowany cim na allegro mało kto pisze czy jest wylogowany czy samemu można go wylogować?
Bo gdzieś wyczytałem ze jest to już nie możliwe

adam
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
Lokalizacja: szczecin
Model:

#13 Post autor: adam » 08 mar 2013, 13:43

Kupuj TYLKO wylogowany.Jest to łatwo zrobić przy demontarzu w orginalnym aucie mając Carpass -póżniej potrzeba do tego dobrego Magika (trzeba dobrego fachmana - czytaj koszty).Tylko WYLOGOWANY.Nie kup od przypadkowej osoby,szukaj specjalistów - gwarancja rozruchowa.Napisz czy dałeś radę sam wymienić.Powodzenia.

mewrik
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 15:04
Imię: łukasz
Lokalizacja: polkowice
Auto: Opel Zafira 1.9 cdti Sport automat
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Plec:

cim

#14 Post autor: mewrik » 08 mar 2013, 17:28

Witam kabelek doszedł na szczęście to nie cim
pozdrawiam

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#15 Post autor: miałczyk76 » 23 mar 2013, 18:28

Jak by ktoś szukał CIM to mam taki z 2008 roku wylogowany i pozbawiony wad ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”