Cieknąca chłodnica wody

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
pagor1
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 12 maja 2010, 09:12
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

Cieknąca chłodnica wody

#1 Post autor: pagor1 » 14 lut 2012, 12:21

Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością zafiry?
Rozszczelnienie ma miejsce na połączeniu aluminium i plastiku od strony powrotu, na 1/2 wysokości tego plastiku jest wilgotno. Ubytki nie są duże ale plama na asfalcie ma już 0,5m średnicy.
Najpierw myślałem że korek nie puszcza ciśnienia z układu więc wymieniłem na nowy. Po wymianie troszkę mniej kapie ale ciągle mokro.
Nowy radiator to ~250zl.

Acha i pytanie do zorientowanych - czy można wymienić chłodnicę wody bez spuszczania czynnika z klimy?

Awatar użytkownika
fliztar
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 27 paź 2011, 20:13
Lokalizacja: Kraków
Model:

#2 Post autor: fliztar » 14 lut 2012, 15:34

pagor1, podobny problem miałem w passacie tylko że ja nie miałem wilgotnej nieszczelności tylko mi się lało mechanik stwierdził wymiana a ja do sklepu moto i zakupiłem proszek na bazie srebra produkt usa rozgrzałem silnik i do zbiornika wyrównawczego gdy zaczoł przelewać się płyn powoli sypałem ten proszek i przejeżdziłem tak 7lat potem sprzedałem polecam może pomoże
Fliztar

pagor1
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 12 maja 2010, 09:12
Lokalizacja: Cieszyn
Model:

#3 Post autor: pagor1 » 14 lut 2012, 19:08

No różne są opinie na temat tych specyfików, czasami przytykają się nagrzewnice, a tego bym nie przeżył, i tak zagrzanie tylu kubików przestrzeni trwa i trwa ...

gregorkrk
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 09 sie 2011, 15:21
Lokalizacja: Kraków
Model:

#4 Post autor: gregorkrk » 14 lut 2012, 20:35

nie kupuj tego g...wna .
ja tez się kiedyś na to wziąłem zalałem i wyciek ustapił ale to co weszło w chłodnice i cały silnik to nie mogłem wyplenić przez 2 lata.
masakra nie lej tego.
chłodnice mają taką przypadlość że lubią puszczać na połączeniach aluminium/plastik
co do chłodnicy to nie pomoge bo jeszcze nie przerabiałem jej wymiany.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3838
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 » 15 lut 2012, 07:01

pagor1, wymień lepiej chłodnicę, za 250 zł na pewno kupisz nową i będziesz spał spokojnie. pozdro!
Oczywiście!

Macol
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2011, 09:03
Lokalizacja: Kolno, podlaskie
Model:

cłodnica

#6 Post autor: Macol » 15 lut 2012, 09:35

Witam, miałem problem z cieknącą chłodnicą. Ale winna temu była ramka wentylatora, która była za bardzo dopasowana. Przecieła parę żeberek, całe szczęście poszło jeszcze na gwarancji. Mechanik w serwisie po zamontowaniu nowej chłodnicy pod mocowania ramki podłożył dwie podkładki i do tej pory cacy. Mówił, że dosyć często się zdarza.

pejko
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:

#7 Post autor: pejko » 15 lut 2012, 17:38

ostatnio mnie dopdał ten sam problem-przecieki przy zbiornikach chłodnicy, które ujawniały się przy bardzo niskich temperaturach /ok -20st/. wymieniłem chłodnicę na nową / nissens-420zł/.
chłodnice wymieniałem sam i nie ma potrzeby opróżniania i rozszczelnienia klimy.

Skasowany użytkownik 6483

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 25 cze 2012, 13:44

Odświeżę temat i zapytam kolegów czy któryś wymieniał może chłodnice wody ? Pytam bo będę musiał ją wyjąć u szwagra w Astrze II dieslu i nie wiem czy jest możliwość wyjęcia bez wykręcania chłodnicy klimy tak aby nie wypuścić z niej czynnika? Proszę o poradę w tym temacie jak sytuacja wygląda. W sobotę biorę się za to i nie wiem czy wyciagnę tą chłodnicę wody bez targania chłodnicy klimy :/

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2190
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#9 Post autor: chabretti » 25 cze 2012, 14:49

jarecki69 pisze:Odświeżę temat i zapytam kolegów czy któryś wymieniał może chłodnice wody ? Pytam bo będę musiał ją wyjąć u szwagra w Astrze II dieslu i nie wiem czy jest możliwość wyjęcia bez wykręcania chłodnicy klimy tak aby nie wypuścić z niej czynnika? Proszę o poradę w tym temacie jak sytuacja wygląda. W sobotę biorę się za to i nie wiem czy wyciagnę tą chłodnicę wody bez targania chłodnicy klimy :/
Witam. Ja w zeszłym roku wymieniałem i obyło się bez wyjmowania chłodnicy klimy. Zeszło mi się trochę bo mało miejsca tam jest. Trzeba zacząć od zdjęcia zderzaka, potem odkręcasz wentylatory i robi się więcej miejsca. Chłodnicę od klimy przywiązyjesz sznurkiem do pasa przedniego. Wyciągasz starą i wkładasz nową, potem wentylatory i zalewasz płynem. Potrzebny kanał bo chłodnica wychodzi dołem.

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 26 cze 2012, 10:54

Dzięki chabretti , w sobotę wezmę się za to ale postaram sie wyjąć tą chłodnicę bez kanału bo takowego po prostu nie posiadam . Myślę ,że jak dobrze pokombinuje to się uda :piwo:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2190
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#11 Post autor: chabretti » 26 cze 2012, 14:46

jarecki69 pisze:Dzięki chabretti , w sobotę wezmę się za to ale postaram sie wyjąć tą chłodnicę bez kanału bo takowego po prostu nie posiadam . Myślę ,że jak dobrze pokombinuje to się uda :piwo:
To weź dwie grube dechy i parę cegieł i zrób prowizoryczny najazd tak aby przód unieść sporo do góry. Można też wykopać spory dół aby się chłodnica zmieściła lub wjechać tak na rów melioracyjny i kanał bez kopania :lol: :piwo:

Czarny33
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 16:29
Lokalizacja: Warszawa
Model:

Re: Cieknąca chłodnica wody

#12 Post autor: Czarny33 » 30 sty 2013, 11:33

Witaj
Ja tak niestety mam teraz. Zaczęło się ślimaczyć i po około 2000 km poziom płynu był dosyć niski co wskazywał CHECk na wyświetlaczu komputera. Dolałem ale po kolejnym 1000 km znowu. Po wyjęciu chłodnicy okazało sie, ze właśnie styk plastik-aluminum puścił i niestety, chłodnica do wymiany.
pagor1 pisze:Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością zafiry?
Rozszczelnienie ma miejsce na połączeniu aluminium i plastiku od strony powrotu, na 1/2 wysokości tego plastiku jest wilgotno. Ubytki nie są duże ale plama na asfalcie ma już 0,5m średnicy.
Najpierw myślałem że korek nie puszcza ciśnienia z układu więc wymieniłem na nowy. Po wymianie troszkę mniej kapie ale ciągle mokro.
Nowy radiator to ~250zl.

Acha i pytanie do zorientowanych - czy można wymienić chłodnicę wody bez spuszczania czynnika z klimy?

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#13 Post autor: JARO » 30 sty 2013, 21:03

Ja właśnie dzisiaj poskładałem przód Zosi bo wymieniałem chłodnice. Prosta sprawa nic trudnego, klima nie ruszona(pod względem rozszczelnienia). Koszt chłodnicy 149 zł oczywiście zamiennik bo oryginał 360 zł. Jakby ktoś potrzebował porady to proszę pisać.

Skasowany użytkownik 8511

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 » 30 sty 2013, 22:59

Wymieniałem również chłodnicę, i poszło bez demontowania zderzaka i chłodnicy klimatyzacji.Po odpięciu przewodów i odkręceniu wentylatora,chłodnica wyszła górą, tylko był problem ze zdjęciem wlotu powietrza,trzeba bylo się troszeczkę pogimnastykować.

Awatar użytkownika
KACPEREK
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 22 kwie 2012, 15:34
Lokalizacja: SKUMROS
Model:

#15 Post autor: KACPEREK » 31 sty 2013, 19:02

Po takim demontażu pewnie wyjdzie chłodnica ale i tak chłodnice klimy trzeba odkręcić od chłodnicy płynu a wtedy ta pierwsza trzyma się tylko na przewodach. Myślę że czy przy zdjętym zderzaku czy nie oba sposoby są dobre ale nie życzę nikomu takiej wymiany bo boli troszkę po kieszeni :D .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”