Cieknąca chłodnica wody

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#16 Post autor: JARO » 02 lut 2013, 10:11

I wymiana chłodnicy pomogła. Ciepełko w aucie nawet na wolnych obrotach. :lol:

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 781
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

#17 Post autor: Mattai » 18 kwie 2013, 07:38

Dorzucę garść własnych doświadczeń.
Mnie też przyszło wymienić chłodnicę. Co prawda nie rozszczelniła się na łączeniach, za to wentylator przepiłował rdzeń.
Dzisiaj wymieniam na Nissens 63003A (dania) - wahałem sie pomiędzy oryginalnym Behr, a tą ale cena była za wysoka (500)- w komplecie jest wszystko jak w oryginale, znacznie lepiej zrobiony zawór spustowy. Ma komplet wszystkich niezbędnych elementów do montażu. Dokupiłem jeszcze nowe odboje do dolnych mocowań, bo moje miały wysokość 1mm ponad dolną łapę , nowe ok 15mm
Uwaga na zbyt cieńkie zamienniki, w przypadku diesla nie da rady minimum to 40mm grubości.

Dopisuję bo widzę że niewielu podaje jakiekolwiek dane na temat montowanych elementów, a na rynku jest sprzedawany taki szajs że szkoda gadać.

Całość mnie wyniosła relatywnie niewiele ponad 430zł i myślę że problem z chłodnicą raz na zawsze załatwiony
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

rbodek
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 03 lut 2012, 15:54
Lokalizacja: Marywil / Łowicz
Model:

#18 Post autor: rbodek » 08 lis 2014, 19:09

Witam.

Odświeżę nieco temat.
Mianowicie muszę wymienić chłodnicę w Zafirze A Z18XE z 2001r z klimatyzacją i manualną skrzynią, bez gazu (tylko benzyna). Wybór padł na firmę NISSENS, tylko nie wiem który model.
Początkowo wyszło mi, że 63006A, natomiast w pewnym sklepie usłyszałem, iż jest do dwulitrowego diesela i powinien być model 63247A.

Na stronie Katalog części Opel Zafira A wychodzi, że 63006A jest do skrzyni F18, a w Zafirze znajduje się F17, więc wychodzi, że jednak model 63247A :/ , lecz na innej stronie przeczytałem, że jest do skrzyni automatycznych. Natomiast na stronie NISSENS wychodzi 63006A :!:

Dzisiaj siedzę już kilka godzin w internecie i próbuję rozwikłać tą ciekawostkę, bo już całkowicie "zgłupiałem" z tym tematem.

Prosiłbym o pomoc, który model wybrać i zakupić :?:

P.S. Czy mógłbym również prosić o kod "Oplowski".

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#19 Post autor: Bodek » 08 lis 2014, 19:59

rbodek pisze:........
P.S. Czy mógłbym również prosić o kod "Oplowski".

Tak - w tym temacie
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Renowator
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 13 sty 2014, 09:32
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#20 Post autor: Renowator » 23 gru 2014, 11:07

Panowie i Panie zanim przystąpicie do wymiany chłodnicy sprawdźcie palcem czy wspomniany wyciek to nie efekt puszczającej opaski zaciskowej na wężu odprowadzającym wodę z chłodnicy. Woda może być nie widoczna z góry węża, a cieknąć od dołu i właśnie pojawiać się na wzmocnieniu w połowie chłodnicy. Niestety naczytałem się na forum o tym rozszczelnieniu i poleciałem jak dzieciak po nową. Namęczyłem się, wymieniłem, a wyciek jak był tak pozostał. Wystarczyła porządna opaska typu GBS i problem jak ręką odjął. Także przestrzegam przed nauczka za ponad 500zł ...

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#21 Post autor: MARCEL! » 24 mar 2016, 10:23

Hej! Jak odgrzybiałem i sprawdzałem klime w serwisie pan stwierdził wyciek płynu chłodniczego. Płyn minimalnie sączy się na wahacz... No i stąd dziwny zapach przy włączonym ogrzewaniu. Nagrzewnica ok.
Teraz mam pytanie: czy łatać tą dziurkę (chłodnica jeszcze fabryczna) czy się nie bawić i wstawić nową, np. Nissensa?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3875
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#22 Post autor: janekW67 » 24 mar 2016, 19:56

Ja bym wymienił na nową.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 16629

#23 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 24 mar 2016, 21:37

Uważam tak samo jak Janek - nie baw się w łatanie, a tym bardziej w używanie specyfików do uszczelniania, które może działają, a mogą zapchać kanaliki w bloku silnika... nie oszczędzaj na Zosi. Druga sprawa - chłodnica wody, jeżeli jest oryginalna już się swoje wysłużyła, a koszt nie jest aż tak ogromny przecież

Zastanawia mnie jedna rzecz - jak woda z chłodnicy kapie na wahacz? gdzie chłodnica, a gdzie wahacz? może chodziło o sanki? mniejsza o to oczywiście, jeżeli faktycznie to chłodnica cieknie to nie ma co czekać, bo za chwilę lato i chłodzenie musi być wydajne, a z biegiem czasu dziura w chłodnicy się powiększy. Przerabiałem temat po zakupie - na początku nic, potem coś się pociło, a po miesiącu kapało pod auto... co dalej, nie wiem, bo wymieniłem na nową chłodnicę i spokój :)

bolid

#24 Post autor: bolid » 25 mar 2016, 12:00

hej! jeśli cieknie chłodnica to wymień.
U mnie (wtedy 12 letnim aucie) najpierw stwierdzono nieszczelność na zacisku węża (naprawiona) ale potem na samej chłodnicy (wymiana).
chłodnica obrywa kamieniami i owadami co niższy lamelki oraz cierpi przy bezpośrednim traktowaniu karcherem przy myciu. 11-letnia chodnica ma prawo mieć już dość :-)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#25 Post autor: Janus » 25 mar 2016, 12:13

MARCEL! pisze:Hej! Jak odgrzybiałem i sprawdzałem klime w serwisie pan stwierdził wyciek płynu chłodniczego. Płyn minimalnie sączy się na wahacz... No i stąd dziwny zapach przy włączonym ogrzewaniu. Nagrzewnica ok.
Teraz mam pytanie: czy łatać tą dziurkę (chłodnica jeszcze fabryczna) czy się nie bawić i wstawić nową, np. Nissensa?
A może to płyn ze wspomagania? Jedno i drugie jest tłuste w dotyku...
Janusz

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#26 Post autor: MARCEL! » 27 mar 2016, 20:38

Janus pisze:
MARCEL! pisze:Hej! Jak odgrzybiałem i sprawdzałem klime w serwisie pan stwierdził wyciek płynu chłodniczego. Płyn minimalnie sączy się na wahacz... No i stąd dziwny zapach przy włączonym ogrzewaniu. Nagrzewnica ok.
Teraz mam pytanie: czy łatać tą dziurkę (chłodnica jeszcze fabryczna) czy się nie bawić i wstawić nową, np. Nissensa?
A może to płyn ze wspomagania? Jedno i drugie jest tłuste w dotyku...
Ewidentnie płyn chłodniczy. Wyciek tuż przy chłodnicy.
Po wyjęciu okazało się, że jest cały spód chłodnicy wilgotny :)
Poza tym po włączeniu ogrzewania był dziwny zapach w kabinie (taki techniczny). Nagrzewnica OK, wykładzina koło VIN sucha, szyby nie parują po włączeniu ciepłego nadmuchu na szyby.
Wstawiłem Polcar w najdroższej wersji (jakość PJ). W hurtowni koszt 170 zł. Wymiana 150 zł.
Niestety Nissens jeśli chodzi o chłodnice wody (cieczy) to duński jest już tylko z nazwy. Podobnie Behr.
W ogóle okazało się, że chłodnica którą miałem to już nie była oryginalna jednak.
Dokładnie nr chłodnicy to 550808-6 POLCAR.
Jakość PJ: technologia wykonania jak również materiały użyte do produkcji są zgodne z produktem oryginalnym lub lepsze a wydajność cieplna nie mniejsza od produktu OE/OEM lub OES.

Z tego co wiem, jeśli chodzi o chłodnice to Polcar są całkiem ok.
Natomiast z częściami blacharskimi to różnie (dużo negatywów).
Ostatnio zmieniony 27 mar 2016, 20:46 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 6483

#27 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 27 mar 2016, 20:51

Ja w swojej zafirze A wymieniłem chłodnicę wody na chłodnicę marki "chłodnica" :lol: . To był jakis polski produkt , jeździłem autem 3 lata , zrobiłem jakieś 60 tys km i nic mi płynu nie ubywało. Nie wiem czy w takim razie jest sens podniecania się chłodnicami o renomowanej nazwie i jakości...może miałem szczęscie a może nie..to tyle... :lol:

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#28 Post autor: MARCEL! » 27 mar 2016, 20:52

No właśnie bylem zaskoczony, że w firmie która zajmuje się chłodnicami od prawie 20 lat polecają Polcar a nie np. Nissens i Behr.
No cóż, działa to działa :-) W końcu to nie jest jakaś kosmiczna technologia.

kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#29 Post autor: kaes » 16 sie 2016, 17:52

A ja mam pytanie laika- czy w zośce A z 2001 jest aluminiowa chłodnica? I czy mogę dolać zielonego płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych marki Borygo, jeżeli jest wlany jakiś pomarańczowy płyn?

Skasowany użytkownik 16629

#30 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 » 17 sie 2016, 08:03

kaes pisze:A ja mam pytanie laika- czy w zośce A z 2001 jest aluminiowa chłodnica? I czy mogę dolać zielonego płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych marki Borygo, jeżeli jest wlany jakiś pomarańczowy płyn?
Niby teraz wszystkie (prawie) płyny się mieszają, ale ja bym nie ryzykował. Lepiej podjedź do jakiegoś sklepu moto i poproś o litra płynu G12, G12+, poproś o różowy, ale nie Borygo... Nie wiem czemu, ale Borygo jakoś mało osób poleca... Ja mam zalany 4Max G12+ różowy, jest ok, ostatnio kupowałem na dolewkę 1l w Intercarsie za chyba 12zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”