[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

[B]"Quickheat" System szybkiego nagrzewania

#1 Post autor: Robert4884 » 22 gru 2009, 08:13

Postanowiłem otworzyć nowy temat, ponieważ posiadam taki system u siebie w ZB i ciekaw jestem waszych opinii na temat jego działania. Czy ktoś z Was posiada w swojej ZB "Quickheat":?:
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 00:41 przez Robert4884, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

Awatar użytkownika
fiodork
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 05 lut 2009, 17:03
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#2 Post autor: fiodork » 22 gru 2009, 10:01

witam.

a na czym polega ten system?
bo jedyne co mi przychodzi do głowy to,że automatycznie włącza sie obieg zamknięty.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#3 Post autor: kubik_CDTi » 22 gru 2009, 14:47

Mam to,
Jest to grzałka,która automatycznie,zależnie od T zewnętrznej i żądanej wnętrza grzeje.
Zafirka nagrzewa się w moment.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

#4 Post autor: Robert4884 » 22 gru 2009, 14:50

To jest dodatkowa grzałka elektryczna (1kW) która załączana jest automatycznie w zależności od temperatury zewnętrznej oraz temperatury silnika celem szybkiego nagrzania wnętrza kabiny ZB.

kubik_CDTi, A jak wygląda u Ciebie ładowanie aku jak ten system działa?
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#5 Post autor: ADAMO_16 » 22 gru 2009, 17:49

Może śmieszne pytanie, ale jak sprawdzić, czy mam takie cudo?

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#6 Post autor: kubik_CDTi » 22 gru 2009, 23:18

pisze:Robert4884
Co masz dokładnie na myśli?
Pozdr.

Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

#7 Post autor: Robert4884 » 23 gru 2009, 14:53

kubik_CDTi,
Chodzi mi dokładnie o to, jakie masz napięcie ładowania akumulatora, zaraz po uruchomieniu silnika, przy zimnym silniku (ale podczas jazdy). I kiedy (np. po jakim czasie) ładowanie u Ciebie się stabilizuje. Czy wpływ, na ładowanie ma obciążenie auta załączonymi odbiornikami np. ogrzewaniem, czyli wtedy kiedy włącza się grzałka :?:
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#8 Post autor: kubik_CDTi » 23 gru 2009, 15:42

Powiem Ci,że nie przyglądałem się nigdy temu.
Odpalam i jadę,serwisowy widok kompa odpaliłem parę razy,głównie dla sprawdzenia temperatury cieczy ;)
Jak będę pamiętał to sprawdzę przy okazji.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

#9 Post autor: Robert4884 » 23 gru 2009, 22:39

kubik_CDTi, Jak byś mógł sprawdzić, przy okazji, to by było fajnie. A najbardziej interesuje mnie jak wygląda ładodwanie, gdy temperatura zewnętrzna jest ujemna.
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#10 Post autor: kubik_CDTi » 23 gru 2009, 23:06

Ok,tylko porządny mróz u mnie jak na razie się skończył :/
-1 tak jest,to napiszę co będzie przy jakiej ,a jak mróz wróci to znowu zbadam.
Pozdr.

--scalone--

Teraz było 1C odpalałem po nocy z włączonym ogrzewaniem szyby przedniej to i myśle z grzałką,radio to na starcie było 11,8V więc o wiele za mało.
Potem ruszyłem cały czas z grzałką i do T silnika 30C było ok 12,6V,potem przy ok 38C,było 13,3V i zgasiłem
Potem drugie T startowa 32C,ładowanie 13,6V,ruszyłem po mieście biegi przy ok.2,5tys. rpm było 13,8V
Wyskoczyłem na obwodnicę dałem do pieca,to było 14,2-14,3V
Zastanawiam się,czy aby napewno mam wszystko w porządku.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2009, 23:05 przez kubik_CDTi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

#11 Post autor: Robert4884 » 25 gru 2009, 21:36

Ja mam podobnie tak jak u Ciebie. Później jak już auto się nagrzeje to ładowanie 14-14.4V.
Jak odpalisz auto to spróbuj wyłączyć ogrzewanie, tzn przekręcić pokrętłem od wentylatora np. na zero, wtedy ładowanie powinno Ci wskoczyć na 14V.
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#12 Post autor: kicaj » 25 gru 2009, 21:55

tez tak mam
najprawdopodobniej jest to zwiazane z grzaniem swiec zarowych...

Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

#13 Post autor: Robert4884 » 06 sty 2010, 10:54

kubik_CDTi, Jak u Ciebie działa szybkie nagrzewania, jak odpalisz auto, to zaraz ciepłym powietrzem Ci może dmucha? Bo u mnie jakoś tego nie odczułem, a raczej ciepło się pojawia wraz ze wzrostem temperatury silnika. :!:
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#14 Post autor: kubik_CDTi » 07 sty 2010, 09:03

Zaraz po odpaleniu nie.
Ale uwzględniając panujące warunki to po chwili już ciepłym dmucha,szybciutko.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Robert4884
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 06 lis 2009, 10:47
Lokalizacja: ZMC
Model:

#15 Post autor: Robert4884 » 07 sty 2010, 12:50

kubik_CDTi, A jaką masz temperaturę silnika na testmode :?: Jak już ciepłym dmucha?
Szczęśliwy posiadacz zafry panacota od 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”