Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Mieszko
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 13 cze 2015, 11:55
Lokalizacja: kalisz pomorski
Model:

#61 Post autor: Mieszko » 13 wrz 2015, 11:14

map69 dzięki za pomocny opis, stuki zniknęły po wypalenie sitek . Pozdrawiam.

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Plec:

#62 Post autor: rygoreg » 16 lis 2015, 21:18

Dołożę swoje trzy grosze do tego wątku..
Idąc za radą kolegów, przy wiosennej wymianie oleju włożyłem filtr MANN 612/2x. Ku mojemu zaskoczeniu silnik zaczął terkotać przy rozruchu na zimnym np po nocy (przez ok. 2 sekundy). Postanowiłem trochę poeksperymentować i zakupiłem filtr Knecht OX401D. Po wymianie (samego filtra bo oleju nie ruszałem) objawy ustąpiły. Wniosek z tego dla mnie jest oczywisty - brać filtr możliwie najdłuższy.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1134
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#63 Post autor: Piasek » 21 lis 2015, 10:30

Wiele razy było to już poruszane że często receptą na klekot po uruchomieniu jest właśnie wkład filtra olejowego Knecht. DO tego częstsza niż przewiduje producent wymiana oleju silnikowego, przynajmniej raz na 15 tyś km.

Kumpel kupił Astrę H 1.6XER z "oryginalnym" przebiegiem 160 tyś km. O tym jaki był oryginalny przekonał się już po pierwszej wymianie oleju - po rozgrzaniu klekot na wolnych aż strach słuchać. Sprawdził w ASO: książka to lipa, w ASO widnieją tylko 2 wpisy, pierwszy przy 32 tyś km, kolejny przy 60 tyś km co miało miejsce rok i dwa lata od zarejestrowania pojazdu. Idąc tym tropem brakuje ok 120tys km na liczniku.
Już pogrążać go nie chciałem jaki to jeleń z niego że dał się złapać znowu na standardową gadkę ze już 3 po auto jedzie także kto pierwszy ten kupi, standardowo ustawione spotkanie na niedzielne popołudnie kiedy to już żaden serwis nie pracuje aby nie było możliwości chociażby telefonicznego potwierdzenia historii widniejącej w książce.
Potwierdza to po raz kolejny moją maksymę że większość polaków kupujących auta to skończeni idioci.
No więc auto trafiło do zaprzyjaźnionego mechanika który dokonał rozbiórki silnika:
- rozrząd wyeksploatowany do granic możliwości, grubo ponad 120 tys km przelotu ma co widać po pasku i datach na rolkach
- podobnie świece zapłonowe
- no i standardowo obydwa KZFR
i tutaj ogromne zdziwienie bo pamiętam jak w ub. roku z ciekawości sprawdzałem ile kosztują ów koła to ich cena była na poziomie 550zł sztuka, ogólnie dostępne, żadne tam "okazje" z allegro itp.
Dzisiaj natomiast sprawdzaliśmy ceny to mi gały z orbit wyskoczyły bo produkt GM (to i tak INA dla nich produkuje, bo są nawet znaki wytwórcy) kosztuje ok 700zł sztuka a produkt Ruville już odpowienio ok 850zł ssące i 950zł wydechowe.
Także jak widać koszt wymiany samych kół (materiał + robocizna) to już tak na dzień dobry minimum 2 tys zł :shock:
Jak tak dalej pójdzie cena tych kół osiągnie pułap vanosa (czyli to samo w wydaniu BMW) kosztującego ok 1500zł za sztukę.
:x
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 17:30 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#64 Post autor: Bodek » 21 lis 2015, 10:57

Koło INA - 536ZŁ

INA - drugie - 509 ZŁ

dla Astry H - Z16XER, A16XER
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 10:58 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1134
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#65 Post autor: Piasek » 21 lis 2015, 11:18

No to całe szczęście że jeszcze można je dostać w dobrych pieniądzach. Ceny które podałem wcześniej to detal z IC jak dzwonił zapytać.

Skasowany użytkownik 6483

#66 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 21 lis 2015, 15:29

Panowie aby zapytam bo sie nie znam , czy te KZFR w silnikach benzynowych wymagają standartowo wymiany czy to jest jedynie szczególny przypadek o którym tu pisze wyżej kolega Piasek ? :/

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1134
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#67 Post autor: Piasek » 21 lis 2015, 17:21

Nie, ich się nie wymienia profilaktycznie czy jak rozrządu - co określony czas lub przebieg. Generalnie działają tak długo aż się zepsują ;) . Doświadczenie użytkowników wskazuje że przy standardowym interwale wymian oleju przeżywają 200tys km +, natomiast można im to życie znacznie przedłużyć skracając interwał wymian z sugerowanych 30tu na 15cie tyś km a to wpływa pozytywnie nie tylko na same koła ale na cały silnik.
Szacunkowo można stwierdzić że producent założył iż cały układ zmiennych faz rozrządu (bo to nie tylko koła) jest zasadniczo bezobsługowy i dożywotni. Oczywiście przypuszczam że producent przyjął iż owa "dożywotniość" to te 300 tyś km przebiegu bo dzisiaj tak właśnie są tam eksploatowane samochody. 300 tyś km i nur fur export. Ciekawy tez jestem jak wygląda układ korbowo-tłokowy w takim XER po przeb. 300 tyś km przy zachowaniu zalecanego przez producenta interwału serwisowego.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 17:28 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.

mario_79
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:44
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#68 Post autor: mario_79 » 26 lis 2015, 22:20

Mi w ASO powiedzieli, że niestety ten typ tak ma. I mogę jeździć jak działa. Przyzwyczaiłem się do klekotu, teraz jak jest zimno jest bardziej cichy ;)

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1134
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#69 Post autor: Piasek » 27 lis 2015, 07:55

To zacznij jeździć do ASO ze swoim wkładem filtra z Knechta i poproś o założenie tego a ten GM`owski niech ci oddadzą albo odliczą. Usłyszysz różnicę.

k_r_y_s
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 29 gru 2012, 09:43
Lokalizacja: gdynia
Model:

#70 Post autor: k_r_y_s » 23 gru 2015, 14:46

Tak konkretnie jaki olej jest najlepszy do tych silników. Osobiście używam Mobil 3000 X1 5W40 i nie jestem z niego zadowolony, przy obecnej temperaturze silnik odpala cichutko, od paździenika jest cihcutko latem juz jest problem, klekocze przez chwilę, po prostu olej jest za rzadki, myślalełm o oleju Motul 8100X clean C3 5W40. Filtr mam Knechta.

5W30,5W40,5W50 ? którego producenta
Ostatnio zmieniony 23 gru 2015, 14:58 przez k_r_y_s, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1134
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#71 Post autor: Piasek » 23 gru 2015, 16:25

Ja latem stosowałem 5W-50 Commy. Żadnych dziwactw przy rozruchu zimnym jak i gorącym a to lato było baaardzo gorące.

muzgrze
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 21 paź 2012, 23:50
Imię: Grześ
Lokalizacja: Bielawy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#72 Post autor: muzgrze » 27 gru 2015, 08:22

Wlej Motula o którym piszesz. Ja trzeci sezon na nim jeżdżę i jestem zadowolony.

MirekNT
Posty: 4
Rejestracja: 01 lut 2014, 19:48
Lokalizacja: Nowy tomysl
Model:

#73 Post autor: MirekNT » 03 kwie 2016, 12:46

Piasek pisze:A czy nie przynosi żadnych pozytywnych efektów np sama płukanka silnika jeżeli te sitka w tych zaworach sterujących fazami są zasyfione szlamem po zbyt długim interwale olejowym ?
Czy nie można ich np rozebrać, wyczyścić i złożyć ? Czy po prostu są już uszkodzone i tyle - trzeba wywalać ?

A ma ktoś schemat przystawki filtra oleju do 1.8XER ??
Bo chciałbym zobaczyć jedną rzecz.
Przyłączam się do prośby. Podczas wymiany oleju w Z18XER zauważyłem, że wkład filtra oleju był w drobnych kawałkach. Oczyściłem obudowę filtra, założyłem nowy filtr, wymieniłem olej i po odpaleniu zaczęła świecić kontrolka od ciśnienia oleju a silnik pracuje jak stary diesel. zdjąłem pokrywę klawiatury, wymontowałem solenoidy, przeczyściłem je. Zdemontowałem cały element, w którym te solenoidy pracują, wyczyściłem, dałem nowy uszczelniacz i nic. Zmieniłem filtr oleju na innej firmy i nic. zdjąłem miskę olejową, umyłem, odkręciłem dwa dolne zaworki ciśnienia oleju (długi i krótki ze sprężynkami). Skręciłem miskę na nowy silikon i nadal nic sie nie zmieniło. Teoretycznie, zgodnie z tym, co napisano na tym forum, jeśli za małe ciśnienie, to wymienić pompę. Zastanawia mnie jednak zbieg okoliczności. Efekt nastąpił po wymianie oleju i rozsypanego filtra. Mam wrażenie, że po odkręceniu obudowy wkładu filtra wylatuje z niego tylko niewielka ilość oleju. I tu dochodzę do sedna mojego pytania. W komorze obudowy filtra jest centralnie taki duży plastikowy element, a na ściance bocznej wewnętrznej obudowy jest wyfrezowanie do dostępu do dziury dolotowej oleju. Niestety nigdzie nie znalazłem wyraźnego zdjęcia tego elementu. W przypadku silnika z16xer w tym miejscu występuje taki mały grzybek. U mnie w z18xer jest tylko dziura. Nie wiem, czy tak ma być, czy ten mały zaworek był i znikł podczas czyszczenia rozsypanego wkładu i to jest przyczyną cofania się oleju do miski? :(

xrs
Bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#74 Post autor: xrs » 03 kwie 2016, 13:21

Piasek pisze:Ja latem stosowałem 5W-50 Commy. Żadnych dziwactw przy rozruchu zimnym jak i gorącym a to lato było baaardzo gorące.
Piasek to jaki ty w końcu olej stosujesz bo w innym dziale piszesz TOTAL ineo m3 5w30, a tutaj że 5w50 Commy, czy tak sobie skaczesz pomiędzy olejami i na każdym masz wszystko super cacy z klekotem, czy reklamujesz oleje żeby zwiększyć ich sprzedaż bo kiepsko schodzą :P. Coś mi się nie chce wierzyć w te oleje, ja miałem w Niemczech w serwisie Shella zalewany Shella 5w40 a nie jakieś mało znane badziewia podrabiane z Polski i mam klekot przy odpaleniu nawet z magicznym filtrem Knechta :)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2016, 13:24 przez xrs, łącznie zmieniany 1 raz.

mentul
Posty: 2
Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:29
Lokalizacja: GOSTYŃ
Model:

#75 Post autor: mentul » 24 kwie 2016, 13:00

Witam

Był już poruszany podobny problem do mojego, ale nie konkretnego rozwiązania tego problemu.
Natomiast mój problem polega na tym że po wymianie rozrządu i przejechaniu około 1000km wyskoczył błąd 001462 i 001466. Mechanik stwierdził trzeba wymienić KZFR tak więc zostały wymienione przy okazji wymieniony został olej i filtry. Zawory przeczyszczone i usunięte siteczka siteczka.
Błędy zostały skasowane, ale od razu znów się pojawiły.
Mechanik też już rozkłada ręce.
Pomocy.
Załączniki
pv83_Zawor-faz-rozrzadu_7.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”