Z18XER klekot po uruchomieniu zimnego silnika - poradniczek

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
muzgrze
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 21 paź 2012, 23:50
Imię: Grześ
Lokalizacja: Bielawy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#76 Post autor: muzgrze » 24 kwie 2016, 15:49

Witam,

czy te stare koła przed wymianą rozrządu było wcześniej słychać (chodzi o klekotanie przy rozruchu)?

mentul
Posty: 2
Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:29
Lokalizacja: GOSTYŃ
Model:

#77 Post autor: mentul » 25 kwie 2016, 14:25

Witam

Tak było słychać.

Awatar użytkownika
mariuszcello1
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 wrz 2015, 15:26
Imię: Mariusz
Lokalizacja: 3city
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer

#78 Post autor: mariuszcello1 » 08 maja 2016, 20:57

Witam!
Jestem tu dość nowy i nie mogłem trafić na podobny problem a mianowicie przy rozgrzanym silniku po lekkiej trasie np przejechane 100km przy rozpędzaniu auta coś pomiędzy 2300 a 2800 obrotów szczególnie na 2 biegu nadmiernie słychać cykanie zaworów taki głuchy metaliczny dźwięk. Nie wiem może jestem przewrażliwiony i mam za dobry słuch ale nie wiem tak na prawde jak ten silnik powinien pracować. Słyszałem że silniki z18xer są głośne i w sumie mam tak od momentu kupienia auta pół roku temu. Czy powoli padają kzfr? Luzy zaworowe sprawdzane jakieś 25 tyś temu i tak wyglądały
Strona ssąca:
0,22 i 0,25 / 0,25 i 0,25 / 0,25 i 0,25 / 0,23 i 0,25
Strona wydechowa
0,27 i 0,29 / 0,32 i 0,29 / 0,32 i 0,30 / 0,28 i 0,27

Macie jakieś doświadczenie w tej sprawie?

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

|KZFR

#79 Post autor: l3cho » 18 cze 2016, 00:20

Witam
Proszę o ocenę zachowania silnika na załączonym filmie:
LINK: https://youtu.be/_WGrKTNeukg
Czy według was silnik chodzi równo? czy KZFR hałasują? Proszę o opinię

Miras134
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2015, 17:41
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#80 Post autor: Miras134 » 18 cze 2016, 10:48

Witam w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=YqVM-M91W6s od 30 sekundy dobrze słychać jak te koła hałasują u ciebie tego nie słychać ale ekspertem ani mechanikiem nie jestem.

Julek999
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2011, 22:21
Lokalizacja: Przasnysz
Model:

#81 Post autor: Julek999 » 02 lip 2016, 23:40

Witam serdecznie
po przeczytaniu wpisów w temacie klekotania, ja również chciałbym się podłączyć i prosić o pomoc.
W lutym naprawiałem silnik, bo wypaliły mi się zawory na 1 i 4 cylindrze. Następnie, nie upłynął 1 miesiąc i zonk... silnik wytworzył takie podciśnienie, że nie byłem w stanie wyciągnąć bagnetu, a podczas gaszenie silnika słychać było takie dziwne przelewanie się płynu w silniku. Jak się później okazało - poleciała odma. Naprawiłem, między czasie wymieniłem świeczki, bo po przepaleniu oleju, wypaliły się. Od tej chwili niepokoi mnie pewien fakt. Podczas porannego zapalania auta przez chwilkę słychać w silniku klekot, a spalanie gazu (nie wiem czy benzyny też!) dość mocno mi wzrosło (dotychczas na zbiorniku gazu robiłem ok. 400 - 420 km, a obecnie tylko 350-360).
Poradźcie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Nie ukrywam, że za chwile wybieram się na urlop i chciałbym mieć pewność, że w trasie, za granicą nie spotka mnie z tego powodu jakaś nieprzyjemność.


EDIT

a jeszcze jedno
jeden z mechaników stwierdził, że w moim przypadku może być coś z wariatorem zmiennych faz rozrządu, gdyż po remoncie silnika (naprawa zaworów) wygląda dość dziwnie. Wtyczka siedzi dość luźno. A w trakcie naprawy silnika "fachowiec" uszkodził/spalił (nie wiem) czujnik położenia wału - ten znajdujący się z tyłu silnika.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 12:35 przez Julek999, łącznie zmieniany 1 raz.

david_borys
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 25 paź 2013, 11:43
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

Problem z KFZR

#82 Post autor: david_borys » 13 lip 2016, 09:25

Witam. Mam problem tak mi się wydaje z kołami faz. A wiec do rzeczy. Mechanik wymienił na nowe koła.firmy GM firmy i nadal po uruchomienie przez ok 1-2 sekundy grzechocze a później podczas pracy silnika jak by odzywały się zawory ale to nie one ( sprawdzone szczelinomierzem). Zawory od kfzr nie maja sitek są przepłukanie. Co może być przyczyną.

Miras134
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2015, 17:41
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#83 Post autor: Miras134 » 13 lip 2016, 12:24

Takie klekotanie to ponoć normalne auto jak postoi to cały olej ścieka do miski więc przy uruchamianiu słychać przez chwilę klekot bo olej jeszcze nie dotarł we wszystkie miejsca.

david_borys
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 25 paź 2013, 11:43
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

#84 Post autor: david_borys » 13 lip 2016, 14:48

Ale delikatnie tez klekocze na rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3880
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#85 Post autor: janekW67 » 13 lip 2016, 21:14

Być może panewka zaczyna o sobie dawać znać.
Oczywiście!

wiciu625
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2015, 13:25
Imię: wiktor
Lokalizacja: szczecin
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

Klekot na zimnym

#86 Post autor: wiciu625 » 14 lip 2016, 12:45

Witam

Panowie jestem od niedawna posiadaczem Zafirki B 1.8 140km, ale forum czytam już od dawna. Mam pytanie jak to w końcu jest , bo u mnie słychać klekot dosłownie przez sekundę po odpaleniu zimnego silnika a następnie jest cisza. Po ponownym odpaleniu silnika także zimnego ale za drugim razem jest także cisza. Auto ma przejechane 117tyś, i od początku zalewane było olejem Liqui Moly TopTec 4600 5w30, i ja po zakupie auta także wlałem taki olej plus filtr Manna. Czy w takim przypadku także są to objawy niepokojące czy po prostu przez tą jedną sekundę silnik może zaterkotać zanim olej dotrze do KZFR?? Dodam że żadne błędy nie wyskakują. Autko zakupione u znanego na forum Andrzeja który powiedział że KZFR mogą zaterkotać przez chwilę po uruchomieniu a przy drugim już nie, i tak właśnie jest u mnie.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2016, 12:49 przez wiciu625, łącznie zmieniany 1 raz.

l3cho
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 26 maja 2016, 00:13
Imię: Marcin
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#87 Post autor: l3cho » 20 lip 2016, 12:19

Ja mam to samo ostatnio. Po zalozeniu gazu na zimnym silniku slychac terkotamie przez 2 sekundy. Po ponownym odpaleniu już nic nie terkocze, zawsze tylko za pierwszym razem na zimnym silniku. Czy to normalne?

Skasowany użytkownik 6483

#88 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 20 lip 2016, 13:23

Myśle ,że to normalne. Przez pierwsze sekundy silnik nie ma takiego smarowania i dopóki nie wyrówna ciśnienia oleju to słychać takie stuki . Skoro po ponownym odpaleniu silnika stuków juz nie ma to raczej oznacza ,że jest ok . Ale , niech sie wypowiedzą koledzy którzy maja Zoski w benzynce :)

mario_79
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 29 kwie 2014, 21:44
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#89 Post autor: mario_79 » 29 lip 2016, 13:17

jarecki69, dobrze prawi.
Jak słychać stuki kilka chwil po uruchomieniu silnika i podczas pracy czy też po ponownym uruchomieniu po chwili ciepłego silniki to koła do wymiany. W innym przypadku lać dobry olej i filtr Knechta włożyć i niech jeździ.

Awatar użytkownika
astor
Posty: 1
Rejestracja: 18 lis 2016, 21:49
Lokalizacja: Bochnia
Model:

#90 Post autor: astor » 26 lis 2016, 17:25

I moją Zofiję dopadła ta bolączka

Autko z 2009 r - 99 tyś przebiegu. Podczas uruchamiania na zimnym standard - 2-3 sek dieselka potem cisza. Jako że autko świeżo zakupione (Szwajcaria) - to standardowo - wymiana rozrządu, oleju (5W30), filtry itp. Filtr olejowy Manna (najdłuższy). Elektrozawory czyściutkie (bez konieczności czyszczenia czy demontowania sitek. Wymiana oleju nic nie pomogła, 2 dni jazdy i pogorszenie - zaczął się klekot co jakiś czas (bieg jałowy) na ciepłym silniku. Zdając sobie sprawę z nieuniknionego - półtora koła na stół i wymiana KZFR (oczywiście zużyte było ssące).
Po wymianie silniczek chodzi mega cicho, ledwo co słychać. Zero problemów przy starcie jak i na ciepłym. Od razu zmieniła się kultura jazdy - bardziej dynamiczny - ciągnie od 0 w górę. Przed wymianą startował bardzo narwiście, nerwowo. Spalanie Pb95 sięgało 9,5l trasa!!! Przy okazji przegląd zaworów (obyło się bez regulacji - wszystkie trzymają normę). Ale co ciekawe - Zośka miała oby dwa koła od nowości z tłoczeniem GM z czego jedno oryginalne niemieckie a drugie Made in China!!!! Mechanik sam zachodził w głowę o co kaman. Mam oryginalne papiery z przeglądów - tam tylko wymiany eksploatacyjne...
Zośka z 2009 r i dalekowschodni koledzy już od samego początku dokładali się do "Wir leben autos"??

Kończąc wywód - Zosia zdrowa :)

P.S. Po zamontowaniu LPG - spalanie 8,5-9l - różnica w portfelu ogromna :)
Zafira B Enjoy, Z18XER 140 KM, 2009 + LPG BRC Sequent 32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”