Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#421 Post autor: Janus » 06 lis 2016, 21:13

JARO pisze:Nie Janus nie robiłem. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest taki dziwny dźwięk jakby sam rozrusznik się kręcił a silnik nie dawał żadnego oporu.
Rozrusznik może być do roboty. Może włącznik elektromagnetyczny nie zaciąga do końca. Co do odpalania na 2-3 sekundy, gaśnięcia i później problemów z rozruchem. Spróbuj po prostu odłączyć na kilka minut akumulator. Widzę że masz LPG - może to wina rozjechanych map benzyny, stąd problemy z rozruchem
Janusz

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1766
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Plec:

#422 Post autor: Crazy » 06 lis 2016, 21:18

Dokładnie może rozrusznik nie odbijać i będzie dźwięk jak jakiegoś silniczka elektrycznego
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#423 Post autor: JARO » 13 lis 2016, 11:33

Zamówiłem zegar do pomiaru ciśnienia więc za tydzień będzie wiadomo czy na zimnym silniku gubi szczelność.

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#424 Post autor: JARO » 15 lis 2016, 21:00

Ciśnienie sprawdzone:
zimny silnik:
C1-15,5
C2-16
C3-16
C4-15

ciepły silnik:
C1-14,5
C2-13
C3-12,5
C4-12
Może to ktoś ocenić czy te parametry są w normie?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 21:01 przez JARO, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#425 Post autor: Janus » 15 lis 2016, 22:30

Na zimnym i owszem. Tylko nie wiem czemu na ciepłym kompresja spada...
Może źle myślę, ale na mój rozum powinna wzrosnąć nieznacznie.

Czy przed pomiarem właściwym zakręciłeś 2-3 sekundy rozrusznikiem z wykręconymi świecami, aby silnik wydmuchał różne syfy z cylindrów?

Czy przed pomiarem dolewałeś do cylindrów oleju??
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#426 Post autor: JARO » 19 lis 2016, 08:33

Co do pierwszego pytania nie i co do drugiego to też nie.
Wczoraj jak wracałem z pracy słyszałem dziwny odgłos stukania jakby metal o metal i zapalał się i gasł check, po przejechaniu około 200km odgłos ucichł i check przestał się zapalać. Sprawdziłem błędy poprzez zworkę pinów 5 i 6 i wyszły one takie 0325 , 1327 , 1328 , 1329. Czy to czujnik spalania stukowego klękł?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#427 Post autor: Janus » 19 lis 2016, 08:59

JARO pisze:Co do pierwszego pytania nie i co do drugiego to też nie.
Wczoraj jak wracałem z pracy słyszałem dziwny odgłos stukania jakby metal o metal i zapalał się i gasł check, po przejechaniu około 200km odgłos ucichł i check przestał się zapalać. Sprawdziłem błędy poprzez zworkę pinów 5 i 6 i wyszły one takie 0325 , 1327 , 1328 , 1329. Czy to czujnik spalania stukowego klękł?
Wg niektórych teorii z wujka Google, te błędy to reakcja na spalanie stukowe w 3 cylindrach. I teraz pytanie czemu. Zauważ że z twoich pomiarów wynika, że kompresja na 3 cylindrach jest niższa. Pytanie czy problem nie leży w samym silniku.

Proponuję:
1. Pomiar sprężania na zimnym/ciepłym/ciepłym + próba olejowa. Jeżeli po wstrzyknięciu strzykawką do wszystkich cylindrów TAKIEJ SAMEJ ilości oleju (ok 2-5cm3, zaczynać od mniejszej ilości) sprężanie wzrośnie, to nie trzymają już pierścienie. Jeżeli nic się nie zmieni - nieszczelne zawory.
2. Sprawdzić ustawienie paska rozrządu - czy coś się nie przestawiło

Ile silnik zużywa oleju?
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#428 Post autor: JARO » 19 lis 2016, 09:07

Mógłbym powiedzieć że nawet sporo trasa do Wrocka do pracy i spowrotem przy jeżdzie około 100-110km/h to jakieś 0,3-0,4l na tą trase czyli jakieś 550km. Przy obciążeniu jak wioze kolegów z pracy to nawet 0,5 i więcej.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#429 Post autor: Janus » 19 lis 2016, 09:32

JARO pisze:Mógłbym powiedzieć że nawet sporo trasa do Wrocka do pracy i spowrotem przy jeżdzie około 100-110km/h to jakieś 0,3-0,4l na tą trase czyli jakieś 550km. Przy obciążeniu jak wioze kolegów z pracy to nawet 0,5 i więcej.
Dużo :( to wychodzi litr na 1000km/h. Myślę że w cylindrach masz już dużo nagaru olejowego, który pogarsza zapłon a czasami podnosi kompresje lub ją obniża - kiedy podpierają się zawory. Wykręć świece - jak są czarne i mokre to niestety silnik do remontu
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#430 Post autor: JARO » 19 lis 2016, 09:43

Wykręcałem i czarne były na 1 i 4 cylindrze a na 2 i 3 ok

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#431 Post autor: Janus » 19 lis 2016, 10:10

JARO pisze:Wykręcałem i czarne były na 1 i 4 cylindrze a na 2 i 3 ok
Ewentualnie same świece lub cewka zapłonowa. U Kolegi jest zintegrowana cewka, czy są normalnie kable WN do świec?
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#432 Post autor: JARO » 19 lis 2016, 23:24

No właśnie jest listwa czyli ta zintegrowana.

Awatar użytkownika
Markon
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 16 kwie 2016, 23:44
Lokalizacja: Pajęczno
Model:

#433 Post autor: Markon » 24 lis 2016, 19:42

Panowie problem dalej jest teraz mam pytanie gdzie jest komputer silnika 2,0 dci 101km ? Chodzi mi głównie o wpiecie się w przewód 89 ECU ECT chyba że mogę się wpiac gdzieś przy samym czujniku temperatury ale o jako chodzi pomysły :?:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:

#434 Post autor: Janus » 24 lis 2016, 20:02

Markon pisze:Panowie problem dalej jest teraz mam pytanie gdzie jest komputer silnika 2,0 dci 101km ? Chodzi mi głównie o wpiecie się w przewód 89 ECU ECT chyba że mogę się wpiac gdzieś przy samym czujniku temperatury ale o jako chodzi pomysły :?:
Możesz na samym czujniku. Zdejmujesz wtyczkę i mierzysz rezystancję. Czujnik w obudowie termostatu.

Komputer jest zabudowany na pompie wtryskowej (niestety)
Janusz

Awatar użytkownika
Markon
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 16 kwie 2016, 23:44
Lokalizacja: Pajęczno
Model:

#435 Post autor: Markon » 24 lis 2016, 20:35

Od czujnika idą 2 przewody jak mam dojść który idzie do kompa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”