Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Moderatorzy: Mariusz, Tazz
-
gorgy
#1
Post
autor: gorgy » 18 lut 2009, 07:33
Witam chciałem też zapytać bo dzieje się w moim aucie coś b. dziwnego. Po nocy samochód zapala na dotyk pracuje przez około 10s i gaśnie. Wymieniłem filtr paliwa niestety nie pomogło

CO sprawdzić i jak komputer nie pokazuje błędów teoretycznie wszystko jest ok a auto robi takie schody proszę o info z góry dziekuje.
PS
Pewnie nie ma to znaczenia ale zbiegło się to z wymianą oleju w silniku. Nastepnego dnia po wymianie pojawil sie rano problem z odpalaniem.
-
Maciek
- -#Administrator
- Posty: 3462
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Plec:
-
Kontakt:
#2
Post
autor: Maciek » 18 lut 2009, 11:16
gorgy, a filtr paliwa sam wymieniałeś?
Nie wiem jak to w CDTI dokładnie wygląda, ale może nie został zalany paliwem?
Pozdr.
M.
-
gorgy
#3
Post
autor: gorgy » 18 lut 2009, 13:38
Wiem ze zabrzmi to dziwnie ale było tak:
Pojechałem do warsztatu w którym zawsze wymieniałem ojej i chłopaki nalali mi pełen syntetyk tak jak gdzieś wcześniej radziliście. Następnego dnia rano auto odpaliło na około 10s cały czas świecił się olej i zgasło. Ponownie je uruchomiłem i sytuacja się powtórzyła. Przy trzeciej próbie było już wszystko ok. Postanowiłem wiec pojechać do serwisu opla i wymienić filtr paliwa. Niestety operacja nie przyniosła żadnego skutku... Nie wiem co myśleć czy przy wymianie oleju Panowie w warsztacie mogli coś skopać? Stan oleju jest na bagnecie ponad połowę.
-
Maciek
- -#Administrator
- Posty: 3462
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Plec:
-
Kontakt:
#4
Post
autor: Maciek » 18 lut 2009, 14:07
A teraz jeszcze pali się kontrolka oleju? Co rano Ci gaśnie po tych 10 s.?
-
gorgy
#5
Post
autor: gorgy » 18 lut 2009, 21:30
Z ciśnieniem ojeju jest już ok. NIe ma problemu o którym pisałem. Jedyne co się dzieje to, to że zapala i po paru sek. gaśnie. Tak z dwa razy i pożniej pali juz super... A może to coś z świecami?
-
kicaj
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
- Imię: ---
- Lokalizacja: byl HH jest B
- Auto: -
- Model: 1234567890
- Oznaczenie silnika: 123
#6
Post
autor: kicaj » 21 lut 2009, 16:46
zapowietrza sie uklad paliwa?? moze przy wymianie zle dokrecili przewody...
-
gorgy
#7
Post
autor: gorgy » 21 lut 2009, 17:41
Mam ten samochód od 3 tygodni. Moja Zafira 1.9 Automat 150KM pali średnio 11,6l/100km (jazda miejska) Był podłączany dwukrotnie pod komputer i nic nie wyszło. Czy jest to prawidłowe spalanie dla automatu? Poranne odpalanie musi odbyć się z odrobiną gazu inaczej nie zapali. Może polecicie mi jakiegoś diagnostę we Wrocławiu co sprawdzi auto a nie znowu weźmie kasę i powie że jest ok.!
-
Maciek
- -#Administrator
- Posty: 3462
- Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Z20LET
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Plec:
-
Kontakt:
#8
Post
autor: Maciek » 21 lut 2009, 18:03
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopic.php?t=114
Tu kolega pisze o spalaniu rzędu 7,5 średnio. Nie wiem jaki ma silnik, ale te 11,6 w samym mieście to nawet na automat ciut za dużo.
W Vectrach melexy w mieście ok 10l spalają, chociaż wszystko zależy od prawej nogi kierowcy. Jak lubisz depnąć to nie ma siły, swoje musi spalić.
Pozdr.
M.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, 14:40 przez
Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Tomek-77
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
#9
Post
autor: Tomek-77 » 20 kwie 2009, 13:15
Witam, ja również mam "drobny" problem z odpaleniem Zafiry B z silnikiem CDTI.
Otóż gdy jest zimny (po nocy) przy obecnej temperaturze auto muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem w porównaniu do ciepłego silnika żeby odpalić. W pracy też jeżdzę ropniakami i prz podobnych przebiegach (moja Zfira ma 70.000km przebiegu) nie ma takich problemow.
Nie chcę odrazu jechać do serwisu bo "zedrą" ze mnie skórę i będę musiał wymienić pół silnika.
Może ktoś miał podobny problem i wie co sprawdzić w pierwszej kolejności,
Tomek
-
cbm80
- Mieszkaniec
- Posty: 324
- Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Model:
#10
Post
autor: cbm80 » 20 kwie 2009, 14:09
A swiece Ci grzeja? Odpalasz dopiero jak zgasnie spiralka?
Jesli w ogole odpala to nie martwilbym sie tym zupelnie.
To normalne, ze zimny silnik gorzej odpala niz cieply.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)
-
Tomek-77
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
#11
Post
autor: Tomek-77 » 20 kwie 2009, 14:42
Odpalam jak gaśnie spiralka. Natomiast denerwujue mnie to, że Peugeot czy VW jakimi jeżdzę w pracy z podobnymi przebiegami lub większymi odpalają jak benzyniak a Zafirka jakoś niechętnie:((
-
cbm80
- Mieszkaniec
- Posty: 324
- Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Model:
#12
Post
autor: cbm80 » 20 kwie 2009, 16:13
Przebieg nie ma nic do rzeczy. Ja mam znacznie wiekszy i odpala mi idealnie.
Widac musi byc jakis problem. Moze aku za slaby (zmierz napiecie), padajacy rozrusznik (ale to chyba odpada, skoro na cieplym jest latwiej), lekkie zapowietrzenie, nieodpowiedni olej (bardzo gesty przy niskich temperaturach), zawalony filtr paliwa/powietrza, itp.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)
-
Tomek-77
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
#13
Post
autor: Tomek-77 » 21 kwie 2009, 10:20
Wszystkie filtry wymienione, olej również. Sytuacja przed wymianą i po jest taka sama. A może to wina świec żarowych? One przecież też się zużywają. Gdy odpalam zimny silnik, to mam wrażenie jak by np. 2 cylindry juz załapały i chciały pracować a część nie.
Jak sprawdzić świece?
-
cbm80
- Mieszkaniec
- Posty: 324
- Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Model:
#14
Post
autor: cbm80 » 21 kwie 2009, 14:29
Jakby to bylyby swiece to dostalbys blad od ECU i palilaby sie kontrolka remontu.
No chyba, ze juz slabiej grzeja, ale nadal spelniaja swoja funkcje.
Ktos kiedys pisal, ze swiece Beru i Bosha sa lepsze od NGK, bo szybciej sie nagrzewaja,
moze w tym przypadku do wyraznie widac. Jesli nie jest to zbyt uperdliwe to proponuje abys sie tym nie przejmowal.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)
-
Tomek-77
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 lut 2009, 10:43
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira Tourer
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B16DTH
#15
Post
autor: Tomek-77 » 21 kwie 2009, 15:19
Chyba trzeba się przyzwyczaić do tego, że na zimnym trzeba o 2 sekundy dłużej trzymać kluczyk i tyle:((
dzięki za informacje