[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#556 Post autor: piokraz » 19 wrz 2017, 08:20

Witam
Chciałem się podłączyć pod temat. Ostatnio zauważyłem problem z odpaleniem Zośki. Wygląda to tak auto trzymane w garażu i rano nie ma problemu z odpaleniem, codziennie dojeżdżam do pracy jakieś 60 km w jedną stronę, jednak jak postoi na podwórku jakieś 8 h i więcej to kręci dość długo później odpala i puszcza białego dymka. Na ciepłym pali ok. Żadnego błędu nie wyrzuca, auto później śmiga nie traci na mocy, podstawowe rzeczy sprawdziłem czyli aku. ok ( zobaczę jakiej pojemności mam akumulator bo tego nie sprawdzałem), oleju nie ubywa, płynu z chłodnicy również. Najbardziej niepokoi minie ten biały dym przy odpaleniu. :( . Obserwuję dalej jakie są objawy.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1371
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#557 Post autor: Kocur » 19 wrz 2017, 10:07

Proponuję sprawdzić uszczelnienia wtryskiwaczy. Miałem kiedyś identyczne objawy (co prawda w starszej Zafirze) i przyczyną było właśnie zużycie uszczelnień. Generalnie - takie dymienie i trudności z odpaleniem na zimno powoduje problem z układem paliwowym lub ze świecami żarowymi.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2017, 10:13 przez Kocur, łącznie zmieniany 2 razy.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 540
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#558 Post autor: Mawerix » 19 wrz 2017, 12:16

piokraz pisze:Chciałem się podłączyć pod temat. Ostatnio zauważyłem problem z odpaleniem Zośki. Wygląda to tak auto trzymane w garażu i rano nie ma problemu z odpaleniem, codziennie dojeżdżam do pracy jakieś 60 km w jedną stronę, jednak jak postoi na podwórku jakieś 8 h i więcej to kręci dość długo później odpala i puszcza białego dymka. Na ciepłym pali ok. Żadnego błędu nie wyrzuca, auto później śmiga nie traci na mocy, podstawowe rzeczy sprawdziłem czyli aku. ok
Mam to samo, w lecie jest OK w zimie super odpala a w takiej temperaturze jaką mamy obecnie jest problem, ja podejrzewam świece. W temperaturze około 10'C podgrzewam kilkukrotnie świece.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#559 Post autor: piokraz » 19 wrz 2017, 12:44

Dzięki za sugestie.

Spróbuje sprawdzić te świece. Może jakiś czujni od tych świec jest i on przekłamuje, że się nie grzeją . czy ktoś wie jak się dobrać do świec żarowych i jakie parametry ( rezystancję ) powinny mieć ? 8)

Jak sprawdzić uszczelnienie wtryskiwaczy ?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#560 Post autor: rafant4011 » 19 wrz 2017, 12:49

piokraz pisze:...czy ktoś wie jak się dobrać do świec żarowych i jakie parametry ( rezystancję ) powinny mieć ? 8)
http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... e+%BFarowe

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1371
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#561 Post autor: Kocur » 19 wrz 2017, 12:55

piokraz pisze:Jak sprawdzić uszczelnienie wtryskiwaczy ?
. Sam tego nie sprawdzisz. Zalecane konsultacje z kimś, kto się specjalizuje w naprawach układów paliwowych
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 540
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#562 Post autor: Mawerix » 19 wrz 2017, 13:10

piokraz pisze: Może jakiś czujni od tych świec jest i on przekłamuje, że się nie grzeją .
Jest zielony czujnik temperatury przy termostacie, po jego odłączeniu auto grzeje dłużej i odpala od strzała.
piokraz pisze:czy ktoś wie jak się dobrać do świec żarowych i jakie parametry
Zależy czy masz 8 czy 16V w 16V jest łatwiej w sumie polecam filmik: https://www.youtube.com/watch?v=nWL_yy3GKnk
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2017, 13:13 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#563 Post autor: piokraz » 19 wrz 2017, 13:44

Ok Najpierw spróbuj pomierzyć świece bez wykręcania. Zobaczymy czy coś to da .
Dzięki do filmiku już dotarłem. Ja ma 120 KM to jest chyba 8V.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2017, 13:46 przez piokraz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#564 Post autor: Kowal1981 » 21 wrz 2017, 12:17

Hej ja też mam pytanie, chciałem was zapytać o pewna sprawę związaną z pompą paliwa. Kiedy rano odpalam samochód przy wyłączonym radio słyszę prace pompy paliwa, słychać ją około 15 sekund. Jeżeli poczekam do końca, rozruch następuję od 'strzała' po sekundzie, natomiast jeżeli nie poczekam do końca tzn próbuje zapalić samochód przez zakończeniem pracy pompy to rozruch trwa ze 2 sekundy. Czy waszym zadanie oznacza to że pompa paliwa zaczyna się kończyć czy po prostu TTTM.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#565 Post autor: rafant4011 » 21 wrz 2017, 13:47

Hmm, dziwna sprawa...
Ja bym bardziej dopatrywał się sprawy związanej ze świecami tj; świece dłużej podgrzewaną komorę spalania i samochód ma łatwiej zapalić :mysli:
Bo; pomimo zaśnięcia tej "spirali" na desce rozdzielczej, nie znaczy to że świece już się wyłączył tylko jeszcze chwilkę podgrzewają komorę spalania...

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#566 Post autor: Kowal1981 » 21 wrz 2017, 14:17

Tak o świecach również myślałem, ale wyczytałem gdzieś iż świece grzeją dopiero poniżej 4 stopni a techem można podnieść tą wartość do 16 stopni( chociaż mi potrafi mignąć spiralka nawet latem). Traumy nie ma auto odpala w najgorszym przypadku po 2 obrotach rozrusznika i to tylko rano potem już cyka od strzała, ale ciekawi mnie ten efekt z pompką paliwa który opisałem. Może faktycznie przed zimą zainwestuje w świece.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2017, 14:25 przez Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1371
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira Cosmo Panorama 150 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:
Kontakt:

#567 Post autor: Kocur » 21 wrz 2017, 15:02

Kowal1981 pisze:Hej ja też mam pytanie, chciałem was zapytać o pewna sprawę związaną z pompą paliwa. Kiedy rano odpalam samochód przy wyłączonym radio słyszę prace pompy paliwa, słychać ją około 15 sekund. Jeżeli poczekam do końca, rozruch następuję od 'strzała' po sekundzie, natomiast jeżeli nie poczekam do końca tzn próbuje zapalić samochód przez zakończeniem pracy pompy to rozruch trwa ze 2 sekundy. Czy waszym zadanie oznacza to że pompa paliwa zaczyna się kończyć czy po prostu TTTM.
Raczej paliwo Ci ścieka z układu paliwowego. Jest gdzieś nieszczelność na nim, dostaje się powietrze i to może być powodem takiego zachowania
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Astra Bertone Cabrio

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#568 Post autor: czarekcw » 22 wrz 2017, 07:15

Tak czytając to sprawdziłem u siebie- jakoś nie przysłuchałem się pompie ale czekając dłużej na zapłonie, auto szybciej zagadało. A nie obstawiam świec bo rok temu były wymieniane.

Choć i tak trzeba zaznaczyć, że CDTI nie będzie tak szybko palił jak dawniej stare TDI.

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#569 Post autor: Kowal1981 » 22 wrz 2017, 08:39

Dzięki za zainteresowanie, w sumie to szukanie dziury w całym, odpala dobrze więc nie ma co płakać. :)

Awatar użytkownika
piokraz
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:07
Imię: Piotr
Lokalizacja: Gdańsk-Kościerzyna
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19dth

#570 Post autor: piokraz » 25 wrz 2017, 07:28

Próbowałem dostać się do świec żarowych. Ale okazało się że nie jest to takie proste. Nie mogłem ich znaleźć. To znaczy wiem gdzie powinny być ale wszystko jest schowane. Na filmikach wygląda to znacznie łatwiej. Nie miałem czasu rozbierać pół auta, może któryś z kolegów przerabiał temat. Chciałbym na razie pomierzyć świece żarowe bez ich demontażu. Może jest jakaś dostępna wiązka na której można sprawić rezystancję. :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”