Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Moderatorzy: Mariusz, Tazz
-
kubala2313
- Debiutant
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 sty 2012, 15:28
- Lokalizacja: Głogów
- Model:
#1
Post
autor: kubala2313 » 06 gru 2012, 22:34
Witam serdecznie wszystkich Zafiromaniaków, potrzebuje waszej pomocy.
Przyszła zima, przyszły przymrozki i pojawił się problem z hamulcem ręcznym.Linka w pancerzu w którymś miejscu przymarzła i ni jak jej poruszyć, hamulce zablokowane.
I tu moje pytanie, czy ktoś wymieniał linkę hamulca, czy jest to jakiś duży problem, czy jest potrzebny kanał, jaką linkę zakupić ?
Proszę o poradę.

-
krzysztof 1975
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 sie 2012, 12:05
- Lokalizacja: okolice śmigla
- Model:
#2
Post
autor: krzysztof 1975 » 07 gru 2012, 10:42
Dopadł mnie ten sam problem wczoraj w pracy zostawiłem na ręcznym i klapa -8*C z kanału to 10 minut i miałem na wierzchu linkę ale pancerz jest tak popękany że działa na chwilę trochę wody przymrozek i gotowe byłem u nas w sklepie to mają inny typ (końcówki okrągłe a ja mam płaskie) 68 zł .
-
dydas
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 maja 2012, 22:32
- Lokalizacja: Podlasie
- Model:
#3
Post
autor: dydas » 05 mar 2013, 22:08
Witam wszystkich,potrzebuje informacji jak napina sie hamulec reczny,Zafira B.

-
Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16449
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
-
Kontakt:
#4
Post
autor: Bodek » 05 mar 2013, 22:31
dydas pisze:Witam wszystkich,potrzebuje informacji jak napina sie hamulec reczny,Zafira B.


"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
adam
- Przeglądacz
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
- Lokalizacja: szczecin
- Model:
#5
Post
autor: adam » 06 mar 2013, 10:24
Witam.Napięcie hamulca ręcznego - podnieś gumową wkładkę półki przed dzwignią hamulca(podłużna z miejscem na napój) i rurkową 10-ką kręcisz nakrętkę na wystającej końcówce linki hamulca.Naciąg sprawdzasz zaciągając humulec.Pozdrawiam.
-
marrrcin
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: 03 maja 2012, 19:28
- Lokalizacja: CLI
- Model:
#6
Post
autor: marrrcin » 07 mar 2013, 22:44
Jeśli mógłbym coś doradzić, z uwagi na powyżej opisane problemy, (wiedząc o tym, że przy temperaturach ujemnych, ręczny może przestać działać, linka zamarznięta itd) ja osobiście w zimie NIGDY nie zaciągam ręcznego hamulca, tylko zostawiam auto "na biegu", postępuję tak od lat i nie mam problemów z zamarzniętym ręcznym. A parkując np. na ulicach ze znacznym spadkiem, postępuję tak samo: zostawiam na biegu i dodatkowo skręcam koła w kierunku krawężnika, tak, żeby się oparły. I jak dotąd nie miałem problemów. Myślę, że to dobra zasada postępowania zimą w szczególności.
Pozdrawiam
-
Gruka
- Mieszkaniec
- Posty: 362
- Rejestracja: 30 sie 2009, 14:57
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Sosnowiec [SO]
- Auto: Szukam
- Model: Szukam
- Oznaczenie silnika: Szukam
- Plec:
#7
Post
autor: Gruka » 08 mar 2013, 18:43
marrrcin, i to jest błędne rozumowanie,nie używając ręcznego linka rdzewieje i później są kłopoty
-
GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Plec:
-
Kontakt:
#8
Post
autor: GOTI » 08 mar 2013, 18:48
Gruka pisze:, i to jest błędne rozumowanie,nie używając ręcznego linka rdzewieje i później są kłopoty
Dokładnie, nie raz słyszałem od mechaników czy też znajomych - "
Jeżeli ręczny jest to trzeba go używać"
Ja osobiście zawsze zostawiam auto na ręcznym i na luzie przez co w zime nie mam żadnych problemów
Czasami oczywiście dla czystego bezpieczeństwa przed stoczeniem na większej górce, auto zostawiam na ręcznym i na biegu, a do tego czasami dochodzą skręcone koła tak jak wspomniał
marrrcin
-
dydas
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 maja 2012, 22:32
- Lokalizacja: Podlasie
- Model:
#9
Post
autor: dydas » 14 mar 2013, 21:16
Dzienki za porady

, ostatnio mi sie stoczyl troszke na parkingu

.
-
paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 944
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Zafira B Sport
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Plec:
#10
Post
autor: paweldm » 25 lut 2016, 20:48
Mam problem z ręcznym. Linkę już naciągałem, ale dalej słabo hamuje. Klocki wyglądają jeszcze na dobre. Gdzie szukać ewentualnie rozwiązania?
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III
-
rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
-
Kontakt:
#11
Post
autor: rafant4011 » 25 lut 2016, 21:28
Zobacz czy łapka od ręcznego przy zacisku wykonuje pełen zakres...
-
paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 944
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Zafira B Sport
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Plec:
#12
Post
autor: paweldm » 25 lut 2016, 22:46
Właśnie przeglądałem Sam naprawiam. Muszę zajrzeć do mechanizmu hamulca przy kołach.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III
-
paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 944
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Zafira B Sport
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Plec:
#13
Post
autor: paweldm » 26 lut 2016, 22:58
Spryskałem mechanizm przy kołach wd. Jednak patrząc na ustawienie dźwigni, to dociąga do końca. Będę chyba musiał zdjąć koło. Zewnętrzny klocek ma ok 3-4mm grubości, nie wiem jak wewnętrzy. Może jest zdarty prawie na max i to powoduje brak hamulca.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III
-
Skasowany użytkownik 6483
#14
Post
autor: Skasowany użytkownik 6483 » 18 mar 2016, 12:39
Panowie ja mam podobny problem z jakościa hamowania na ręcznym. Mam nowe klocki, nowe tarcze , nową linkę a hamuje mi tak ,że pożal się Boże

. Muszę niezwykle mocno go zaciagnąć by mi zaczął hamować . Zrobiłem test, włączyłem jedynke i zaciągnąłem hamulec i ruszyłem bez problemu. Dopiero jak dźwignię podciagnąłem całą siłą ku górze to poczułem jakiś konkretny opór. Hamulec ręczny działa od podciągnięcia prawie natychmiast ale bardzo słabo. Mam nawet wrażenie ,że ta linka to chyba jest z gumy bo ciągnę i ciągnę ręczny a końca nie widać

.
-
paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 944
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Zafira B Sport
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Plec:
#15
Post
autor: paweldm » 18 mar 2016, 15:45
Regulowałeś ręczny. Jest śruba pod dźwignią na klucz 10mm, najlepiej rurkowy.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III