Hamulec ręczny

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
kubala2313
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:28
Lokalizacja: Głogów
Model:

Hamulec ręczny

#1 Post autor: kubala2313 » 06 gru 2012, 22:34

Witam serdecznie wszystkich Zafiromaniaków, potrzebuje waszej pomocy.
Przyszła zima, przyszły przymrozki i pojawił się problem z hamulcem ręcznym.Linka w pancerzu w którymś miejscu przymarzła i ni jak jej poruszyć, hamulce zablokowane.
I tu moje pytanie, czy ktoś wymieniał linkę hamulca, czy jest to jakiś duży problem, czy jest potrzebny kanał, jaką linkę zakupić ?
Proszę o poradę. :piwo:

Awatar użytkownika
krzysztof 1975
Debiutant
Posty: 37
Rejestracja: 13 sie 2012, 12:05
Lokalizacja: okolice śmigla
Model:

#2 Post autor: krzysztof 1975 » 07 gru 2012, 10:42

Dopadł mnie ten sam problem wczoraj w pracy zostawiłem na ręcznym i klapa -8*C z kanału to 10 minut i miałem na wierzchu linkę ale pancerz jest tak popękany że działa na chwilę trochę wody przymrozek i gotowe byłem u nas w sklepie to mają inny typ (końcówki okrągłe a ja mam płaskie) 68 zł .

dydas
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2012, 22:32
Lokalizacja: Podlasie
Model:

#3 Post autor: dydas » 05 mar 2013, 22:08

Witam wszystkich,potrzebuje informacji jak napina sie hamulec reczny,Zafira B. :roll:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#4 Post autor: Bodek » 05 mar 2013, 22:31

dydas pisze:Witam wszystkich,potrzebuje informacji jak napina sie hamulec reczny,Zafira B. :roll:
Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

adam
Przeglądacz
Posty: 95
Rejestracja: 04 lut 2012, 23:24
Lokalizacja: szczecin
Model:

#5 Post autor: adam » 06 mar 2013, 10:24

Witam.Napięcie hamulca ręcznego - podnieś gumową wkładkę półki przed dzwignią hamulca(podłużna z miejscem na napój) i rurkową 10-ką kręcisz nakrętkę na wystającej końcówce linki hamulca.Naciąg sprawdzasz zaciągając humulec.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marrrcin
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 19:28
Lokalizacja: CLI
Model:

#6 Post autor: marrrcin » 07 mar 2013, 22:44

Jeśli mógłbym coś doradzić, z uwagi na powyżej opisane problemy, (wiedząc o tym, że przy temperaturach ujemnych, ręczny może przestać działać, linka zamarznięta itd) ja osobiście w zimie NIGDY nie zaciągam ręcznego hamulca, tylko zostawiam auto "na biegu", postępuję tak od lat i nie mam problemów z zamarzniętym ręcznym. A parkując np. na ulicach ze znacznym spadkiem, postępuję tak samo: zostawiam na biegu i dodatkowo skręcam koła w kierunku krawężnika, tak, żeby się oparły. I jak dotąd nie miałem problemów. Myślę, że to dobra zasada postępowania zimą w szczególności.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gruka
Mieszkaniec
Posty: 362
Rejestracja: 30 sie 2009, 14:57
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Sosnowiec [SO]
Auto: Szukam
Model: Szukam
Oznaczenie silnika: Szukam
Plec:

#7 Post autor: Gruka » 08 mar 2013, 18:43

marrrcin, i to jest błędne rozumowanie,nie używając ręcznego linka rdzewieje i później są kłopoty

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Plec:
Kontakt:

#8 Post autor: GOTI » 08 mar 2013, 18:48

Gruka pisze:, i to jest błędne rozumowanie,nie używając ręcznego linka rdzewieje i później są kłopoty
Dokładnie, nie raz słyszałem od mechaników czy też znajomych - "Jeżeli ręczny jest to trzeba go używać"
Ja osobiście zawsze zostawiam auto na ręcznym i na luzie przez co w zime nie mam żadnych problemów ;)
Czasami oczywiście dla czystego bezpieczeństwa przed stoczeniem na większej górce, auto zostawiam na ręcznym i na biegu, a do tego czasami dochodzą skręcone koła tak jak wspomniał marrrcin
Obrazek

dydas
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 maja 2012, 22:32
Lokalizacja: Podlasie
Model:

#9 Post autor: dydas » 14 mar 2013, 21:16

Dzienki za porady :piwo: , ostatnio mi sie stoczyl troszke na parkingu :lol: .

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#10 Post autor: paweldm » 25 lut 2016, 20:48

Mam problem z ręcznym. Linkę już naciągałem, ale dalej słabo hamuje. Klocki wyglądają jeszcze na dobre. Gdzie szukać ewentualnie rozwiązania?
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#11 Post autor: rafant4011 » 25 lut 2016, 21:28

Zobacz czy łapka od ręcznego przy zacisku wykonuje pełen zakres...

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#12 Post autor: paweldm » 25 lut 2016, 22:46

Właśnie przeglądałem Sam naprawiam. Muszę zajrzeć do mechanizmu hamulca przy kołach.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#13 Post autor: paweldm » 26 lut 2016, 22:58

Spryskałem mechanizm przy kołach wd. Jednak patrząc na ustawienie dźwigni, to dociąga do końca. Będę chyba musiał zdjąć koło. Zewnętrzny klocek ma ok 3-4mm grubości, nie wiem jak wewnętrzy. Może jest zdarty prawie na max i to powoduje brak hamulca.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

Skasowany użytkownik 6483

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 18 mar 2016, 12:39

Panowie ja mam podobny problem z jakościa hamowania na ręcznym. Mam nowe klocki, nowe tarcze , nową linkę a hamuje mi tak ,że pożal się Boże :x . Muszę niezwykle mocno go zaciagnąć by mi zaczął hamować . Zrobiłem test, włączyłem jedynke i zaciągnąłem hamulec i ruszyłem bez problemu. Dopiero jak dźwignię podciagnąłem całą siłą ku górze to poczułem jakiś konkretny opór. Hamulec ręczny działa od podciągnięcia prawie natychmiast ale bardzo słabo. Mam nawet wrażenie ,że ta linka to chyba jest z gumy bo ciągnę i ciągnę ręczny a końca nie widać :lol: .

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#15 Post autor: paweldm » 18 mar 2016, 15:45

Regulowałeś ręczny. Jest śruba pod dźwignią na klucz 10mm, najlepiej rurkowy.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”