Hamulec ręczny

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#16 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 18 mar 2016, 23:18

No zajrze tam jeszcze raz ale mam wrażenie ,że ręczny łapie od początku jak ciągnę , tyle ,że efekt tego hamowania jest mizerny i to mnie troszke niepokoi..

jaroo606
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 27 sty 2016, 13:33
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel zafira 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#17 Post autor: jaroo606 » 21 kwie 2016, 20:50

siemka mam podobny problem :/ wymienione tarcze, klocki nawet 1 zacisk kompletny a hamulca ręcznego brak. regulowałem napięcie linki ale lipa :/ zauważyłem że ta dźwigienka przy nowym zacisku nie do końca odbija przy starym pracuje normalnie ale w starym też nie hamuję brak pomysłu co może być :/

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#18 Post autor: rafant4011 » 22 kwie 2016, 08:45

jaroo606 pisze: zauważyłem że ta dźwigienka przy nowym zacisku nie do końca odbija
może być to oznaka przycinającej się linki = wymiana.
jeśli Ci nie odbija to cały czas hebluje klocki...
podnieś koło do góry i zakręć ręką, będziesz wiedział czy trzyma

Skasowany użytkownik 6483

#19 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 09 maja 2016, 19:47

Ja dziś byłem na przeglądzie i facet mi powiedział ,że lewe koło na ręcznym nie chce hamować za bardzo. Prawe tylne hamuje dobrze. dziwna rzecz bo przeciez regulacji siły hamowania poszczególnych kół to w ZB nie ma . Nowe klocki, tarcze , linka hamulca i nic... Wczesniej na starej lince hamował mi bardzo ładnie , teraz to bida .... :? . Ktos z tym juz walczył i sobie poradził??

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#20 Post autor: rafant4011 » 09 maja 2016, 20:24

długość linki taka sama? jeśli jest dłuższa to będzie słabiej hamowało to koło. jest co prawda płynna regulacja(trzecia linka sama niweluje różnice między linkami lecz jest ona ograniczona).

Mirox68
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2013, 17:12
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: XTR
Plec:

#21 Post autor: Mirox68 » 21 kwie 2017, 19:39

Koledzy nie zakładam nowego tematu aby nie zaśmiecać. Jest taki problem. Przy zaciągnięciu ręcznego rozleciała się rączka ręcznego. Próbowałem rozebrać, ale nie chciałem na siłę. Wypadły jakieś plastikowe walce i hamulec przy zaciągnięciu niby działa, ale się nie blokuje na ząbkach w położeniu hamowania. Szukam na forum, ale nic nie znalazłem. Może ktoś coś poradzi albo da namiar gdzie szukać. Może jakiś instruktaż jak rozebrać rączkę bez jej demolowania.
Pozdrawiam Mirosław

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6686
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#22 Post autor: rafant4011 » 21 kwie 2017, 20:57

Mirox68,
Pytasz o ZA czy ZB?

Mirox68
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2013, 17:12
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: XTR
Plec:

#23 Post autor: Mirox68 » 21 kwie 2017, 22:07

O ZB. Nadal nic nie znalazłem. Na allegro są dźwignie ale z anglików.
Pozdrawiam Mirosław

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 469
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#24 Post autor: shadow » 16 wrz 2017, 17:20

Jakiej firmy linkę ręcznego byście polecali?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#25 Post autor: tomzam » 16 wrz 2017, 19:43

do swojej założyłem jakąś włoszczyznę i chodzi już 2 lata albo i dłużej
ważne żeby używać ręcznego

Skasowany użytkownik 6483

#26 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 24 paź 2017, 14:18

Witam kolegów. Jakiś dobry rok temu wymieniłem linke hamulca ręcznego i do tamtego czasu mam z nim problemy. Dziś posprawdzałem tłoczki, wszystko ok. Zaciski działają prawidłowo a ręczny ledwo co ... :x . Dziś wyjałem linkę hamulca i widzę ,że jedna częśc jest dłuższa od drugiej o jakieś 2-3 cm. Ponadto na każdej lince od koła lewego i prawego są cyfry "1" i "2". Czy ktos może mi powiedzieć czy te cyfry cos oznaczają , czy tez można założyć linki obojętnie na które koło nie patrząc na te cyferki oraz na to ,że jedna jest dłuższa a druga krótsza? Muszę kupić druga linkę bo ja mi sie dzis zerwała no chce wiedzieć jak ja prawidłowo założyć bo liczę ,że problem z brakiem ręcznego wreszcie sie skończy. Proszę o poradę o co chodzi z tymi oznaczeniami na linkach?

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#27 Post autor: kysiu241 » 24 paź 2017, 19:27

Zgadza się wszystko jedna jest dłuższa od drugiej a to dla tego że mają inny przebieg pod autem chodzi dokładnie o prowadzenie linki. Jak ją źle założysz to będziesz miał problem z ręcznym, z jednej strony będzie za mocno ściągała (co grozi zerwaniem) a z drugiej za słabo. Choć trzeba się nie źle nagimnastykować żeby ją odwrotnie założyć. Kiedyś były oznaczane innymi kolorami pancerzy jeden był szary a drugi czarny, teraz widocznie dają nr. na logikę to bym założył nr 1 na prawe koło a nr 2 na lewe choć trzeba dobrze prowadzenie sprawdzić. Wymieniałem kiedyś w astrze h ale już nie pamiętam jak to szło.
Tu masz link jak to powinno wyglądać Linka hamulca
Ostatnio zmieniony 24 paź 2017, 19:32 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Skasowany użytkownik 6483

#28 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 24 paź 2017, 22:42

Z tego szkicu wynika ,że na lewe tylne koło powinna iść dłuższa linka .I tak właśnie dzisiaj zrobiłem , założyłem odwrotnie do poprzedniego założenia , pociagnałem i trrrrrach....Dźwignia została mi w rekach./.. :/ . Kupiłem nową linke i w czwartek kolejny raz nurkuje pod auto i zakładam ale wole mieć 100% pewność ,że zakładam prawidłowo. Myslę jeszcze ,żeby zadzwonić do Opla i sie zapytać, może mi odpowiedzą konkretnie która linka gdzie idzie...

Skasowany użytkownik 6483

#29 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 25 paź 2017, 18:37

Jutro jadę wymienić tą nieszczęsną linke hamulca ręcznego i nadal nie wiem gdzie ta dłuższa część linki przychodzi? Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie , na która strone założyć tą dłuższą linkę? Ponadto mam obawy czy przypadkiem nie pękła mi ta główna linka , która idzie od ręcznego w kabinie. Nie można jej kupić więc będzie ogromny problem. Jesli ktoś z Was koledzy wie, na która stronę założyć dłuższą linke to będe bardzo wdzięczny bo jutro muszę to zrobić a nie chcę sie ponownie wkurzać... :/

Skasowany użytkownik 6483

#30 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 26 paź 2017, 11:53

Witam ponownie . Założyłen nową linke hamulca ręcznego i problem jak reka odjąć :piwo: :piwo: . Wszystko wskazuje na to ,że poprzednia linka była uszkodzona bo sie haczyła od samego początku czyli od 1,5 roku. Juz nie będe musiał ściemniać na kolejnym przeglądzie ,że zaraz sie tym zajmę tylko żeby mi podbił badania :lol: :lol: :lol: . teraz może sprawdzać hamulec i wiem ,że mnie nie pogna :lol: :lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”