[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#871 Post autor: Flora » 21 lip 2016, 07:33

przekus pisze:Pytanie czy to wypalanie DPFa czy mam juz panikować, jak czytałem opis na głównej stronie to siwy dym już nie koniecznie jest dobrym objawem, a u mnie było go sporo. Kontrolka się żadna nie paliła na spalanie nie spojrzałem
Polecam moduł ułatwiający życie z DPFem :>

Awatar użytkownika
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#872 Post autor: przekus » 21 lip 2016, 08:45

Widziałem Marcin, to że się tam nie udzielam nie znaczy, że nie obserwuje. Na pewno super sprawa dla takiego gościa jak ja co głownie śmiga do roboty. Czekam na wersje produkcyjną z instrukcją podpięcia :P
Obrazek

PETERSS
Bywalec
Posty: 195
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#873 Post autor: PETERSS » 21 lip 2016, 09:01

Kolego z tym olejem to raczej za rok chyba trochę przegięcie, ale poczekamy i zobaczymy ile czasu i kilometrów trzeba do unicestwienia DPF-a przez 10W40 no chyba, że da radę .

Awatar użytkownika
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#874 Post autor: przekus » 21 lip 2016, 09:39

Właśnie przeleciałem cały temat z olejami no i widzę, że powinien być olej 5W30. Co do 10W40 z tego co wyczytałem to latem nie powinien robić problemów więc przed zimą wymienię na full syntetyk 5-30 tylko w tamtym temacie jest taki śmietnik, że nie wiadomo jaki polecacie :P

Co do "unicestwienia DPFa przez 10W40" przecież w wątku z olejami koleś pisze że jeździli po 70k km i nic się nie działo.
Do tej pory żyłem w przekonaniu że nie powinno się zamieniać półsyntetyk na syntetyk jednak widać byłem w błędzie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#875 Post autor: przekus » 27 lip 2016, 13:20

Może mi ktoś jeszcze powiedzieć, czemu w instrukcji jest napisane, że jeżeli mruga kontrolka świec żarowych po nieudanym wypalaniu nie należy przekraczać 2000 obrotów na minute.
źródło: http://instrukcja.pl/download/files/10666 (strona 177)

Już nic nie rozumiem :roll:
Obrazek

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#876 Post autor: Zdenek2007 » 28 lip 2016, 12:26

Myślę że chodzi o to że filtr jest bardzo mocno zapchany sadzą i przy zbyt wysokich obrotach może wystąpić za duże ciśnienie w układzie wydechowym.
To miało by sens.

Awatar użytkownika
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#877 Post autor: przekus » 29 lip 2016, 12:08

No tak tylko jak ja jechałem po trasie i cały dzień mi mrugała kontrolka to na co ten filer czekał z wypalaniem ? :lol:
No chyba że zamierzał mrugać 400km do kolejnego wypalania, ale tego sie nie dowiem ponieważ kolega przypadkowo zresetował mi błędy swoim małym bezradnym kabelkiem :D

Dziwi mnie ponieważ wydaje mi się, że wypalanie ostatnie wyglądało OK, więc jedyne co mi zostało to jak ktoś tu już pisał sprawdzenie nasycenia filtra przed i po wypalaniu, wtedy będe wiedział czy jest zapchany czy jakiś czujnik mi psoci :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#878 Post autor: Bodek » 29 lip 2016, 17:48

Do momentu sprawdzenia jakie jest nasycenie i czy są błędy możesz sobie gdybać ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 4327
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#879 Post autor: fredas » 29 lip 2016, 23:11

Bodek pisze:Do momentu sprawdzenia jakie jest nasycenie i czy są błędy możesz sobie gdybać ;)
Święta racja Bodek :ok:
Obrazek
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#880 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 30 lip 2016, 20:31

A wymieniałeś przewód różnicy ciśnień filtra DPF? To bardzo częsta przypadłość , mnie tez spotkała na samym poczatku użytkowaniu auta.

Awatar użytkownika
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#881 Post autor: przekus » 01 sie 2016, 14:21

Chciałem podłączyć u kumpla pod kompa ale wyskakuje jakiś kod do wpisania czy jedyna możliwość go zdobycia to ASO?
Mam jakieś kartki z Car-Pass jednak kody tam podane są raczej do czegoś innego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#882 Post autor: Flora » 01 sie 2016, 15:05

przekus pisze:Mam jakieś kartki z Car-Pass jednak kody tam podane są raczej do czegoś innego.
Car-pass jest właśnie do tego żeby zmieniać ustawienia elektroniki w samochodzie. Samo podpięcie i sprawdzanie parametrów nie wymaga podawania kodu.

Awatar użytkownika
przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#883 Post autor: przekus » 01 sie 2016, 15:42

OK dzięki, teraz wyczytałem, że sa małe chińskie kabelki za parę złoty więc chyba sobie zainwestuje i nikomu już nie będę truł tylca o podpięcie :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Arkan29
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 21 wrz 2016, 11:13
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19CDTI
Plec:

System pasywnej regeneracji

#884 Post autor: Arkan29 » 07 paź 2016, 13:54

Witam użytkowników aut z "chwastem" jak nazywa się DPF.
Ostatnio przeglądając z nudów oferty na alledrogo.pl wpisałem hasło "DPF zafira b".
Oczywiście wyskoczyły aukcje, które oferują wycinkę tego chwasta ale także firmy zajmujące się sprzedażą DPF. Trafiłem na takie coś:

http://allegro.pl/opel-zafira-b-1-9-cdt ... 05331.html

Zainteresował mnie opis a mianowicie: System Pasywnej Regeneracji - filtr nie ulega zapychaniu podczas jazdy miejskiej

Czy to jest jakieś nowum jeśli chodzi o filtry DPF czy po prostu "chłyt marketingowy" Niewiele znalazłem o tym pasywnym systemie.
Zainteresował mnie artykuł na

http://www.autoexpert.pl/technika-i-ser ... DPF,5157,1

Słyszeliście o czymś takim?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 4327
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#885 Post autor: fredas » 07 paź 2016, 18:11

Ciekawy artykuł :ok: a oferta z aledrogo jakaś dziwna sprawa jak dla mnie :mysli:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”