[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#886 Post autor: Flora » 07 paź 2016, 18:29

Moim zdaniem to tylko symulator DPFu, który nie wymaga zmian w oprogramowaniu sterownika.

Awatar użytkownika
Arkan29
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 21 wrz 2016, 11:13
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19CDTI
Plec:

#887 Post autor: Arkan29 » 10 paź 2016, 07:55

Flora, a czytałeś ten krótki artykuł o pasywnym systemie? Jak z niego wynika, to będzie można wlać jakąś chemię na wzór mokrych filtrów FAP. To mnie właśnie ciekawi. Czy ktoś coś więcej słyszał w tym temacie.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Plec:
Kontakt:

#888 Post autor: tomek evo » 12 paź 2016, 15:50

Ja ze swojej strony mogę polecić regularne stosowanie dobrych dedykowanych dodatków, które potrafią obniżyć znacząco emisję spalin i osadów węglowych a także zużycie paliwa. Nowy Archoil - AR6900 D-max czyści, smaruje i chroni układ paliwowy oraz powoduje zwiększenie efektywności spalania (min. zawiera cetan booster). Koszt takiego dodatku to niecałe 0,14 zł na 1 litr paliwa (przy opakowaniu 500 ml za 69,90 zł na 500 litrów) a mamy dobrze smarowany, czysty układ wtryskowy, znaczne obniżenie zapychania się dpf-u i katalizatora, egr-a a także czystszą turbinę. Dodatkowo spadek spalania rekompensuje zazwyczaj z nadwyżką cenę zakupu. Niestety w Polsce temat dodatków to ciężka sprawa bo większość myśli, że ktoś kogoś chce znowu zrobić w bambuko. :)

Awatar użytkownika
deyv1992
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 23 lis 2016, 17:56
Lokalizacja: Świętoniowa
Model:

#889 Post autor: deyv1992 » 24 lis 2016, 21:12

Panowie czyli jak sie zacznie wypalanie dajmy na to na swiatlach to mam dalej normalnie jechac i czekac az sie skonczy wypalanie czy moge go zgasic np po 4 min jesli dojade do pracy. bo juz sie gubie. pzdr

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#890 Post autor: Bodek » 24 lis 2016, 21:20

deyv1992 pisze:Panowie czyli jak sie zacznie wypalanie dajmy na to na swiatlach to mam dalej normalnie jechac i czekac az sie skonczy wypalanie czy moge go zgasic np po 4 min jesli dojade do pracy. bo juz sie gubie. pzdr
Jak się zacznie to jedź ;)

i skończ wypalanie :ok:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#891 Post autor: Zdenek2007 » 25 lis 2016, 19:36

Bodek napisał dobrze :ok: aczkolwiek jednorazowe przerwanie nie zniszczy filtra ale musisz pamiętać że kolejne koniecznie trza dokończyć, często tak robię co więcej czasami pozwalam Zośce dojść :girl: na postoju. :driver:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#892 Post autor: Flora » 25 lis 2016, 19:41

Dochodzenie na postoju wiąże się z małym obciążeniem silnika, co prowadzi do przenikania nadmiaru ropy do oleju. Mój DPF zawsze wypala się na trasie :mryellow:

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#893 Post autor: Zdenek2007 » 25 lis 2016, 20:03

Hmm a mój nie zawsze :> nie robię jakieś wielkiej paniki z dpf-em jeśli nie mam czasu to przerywam jeśli mam czas to wypalam na postoju, ewentualnie kontynuuję podczas jazdy ale nigdy nie zauważyłem by oleju mi przybywało, a zaznaczam że od zakupu Zochy (6 lat temu) olej Dexos2 zawsze sam wymieniam :ok:
Oczywiście mam silnik 1,7 więc dużo mniejszą puchę filtra, krótsze ale częstsze wypalanie dpf-a :piwo:

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 908
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.7 CDTI 125 KM
Model: A
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:
Kontakt:

#894 Post autor: violator » 26 lis 2016, 01:28

Zdenek2007 pisze:Hmm a mój nie zawsze :> nie robię jakieś wielkiej paniki z dpf-em jeśli nie mam czasu to przerywam jeśli mam czas to wypalam na postoju, ewentualnie kontynuuję podczas jazdy ale nigdy nie zauważyłem by oleju mi przybywało, a zaznaczam że od zakupu Zochy (6 lat temu) olej Dexos2 zawsze sam wymieniam :ok:
Oczywiście mam silnik 1,7 więc dużo mniejszą puchę filtra, krótsze ale częstsze wypalanie dpf-a :piwo:
Co ile km wypala u Ciebie sie dpf,u mnie co 300-390km ale przewaznie powyzej 350km

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#895 Post autor: Zdenek2007 » 26 lis 2016, 14:04

U mnie zdecydowanie częściej, regularnie co 150km ale wszystko zależy od rodzaju trasy bo podczas wyjazdu nad Bałtyk, ciągła jazda 700km wypalał się co 300km.
Według Op-Coma dpf jest zapchany nieusuwalnym popiołem do poziomu 34% więc na sadzę jest już mało miejsca :lol:

Awatar użytkownika
violator
Zafiromaniak
Posty: 908
Rejestracja: 27 lis 2014, 21:53
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz/Koronowo
Auto: Meriva 1.7 CDTI 125 KM
Model: A
Oznaczenie silnika: Z17DTR
Plec:
Kontakt:

#896 Post autor: violator » 26 lis 2016, 15:21

Mój był rok temu rozbebeszony i czyszczony :) więc tak zawalony nie jest :)

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#897 Post autor: Zdenek2007 » 27 lis 2016, 10:41

Też o tym myślę :> A w jaki sposób czyściłeś? Jak na filmach z YouTube wodą z kerchera czy może inny sposób?

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Plec:
Kontakt:

#898 Post autor: tomek evo » 29 lis 2016, 09:14

Wypalanie co 100-200 km to już zwykle świadczy o sporym zapchaniu się filtra. Ale wiadomo w mieście i w trasie to 2 różne bajki.

TomCars
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:08
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#899 Post autor: TomCars » 29 lis 2016, 12:33

Tak czytam że wypalanie filtra jest co 150-200 km. I nie wiem co u mnie jest nie tak, bo od kupna zrobiłem już ok 3tyś.km. głównie miasto ale 3 długie trasy się trafiły.I wg mnie filtr nie wypalał się ani razu, bo jeśli dobrze kojarzę to powinna przy wypalaniu zaświecić się kontrolka świec żarowych.A może ja go nie mam?Ale puszka pod autem jest na pewno.
1,9 CDTI,150KM,COSMO,OPC LINE,AUTOMAT,2010,PANORAMA,CZARNA PERŁA

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#900 Post autor: Bodek » 29 lis 2016, 14:35

Kontrolka nie świeci się przy wypalaniu, musiał się wypalać, nie jest możliwe, żeby zrobić 3 tys. bez wypalania.

Może masz tylko puszkę ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”