usuniecie DPF-a

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mazak
Posty: 1
Rejestracja: 19 cze 2013, 12:23
Lokalizacja: Minsk Maz.
Model:

usuniecie DPF-a

#1 Post autor: mazak » 19 cze 2013, 14:34

W warsztacie usunięto mi DPF, ale bez zmiany oprogramowania. Niby jest ok ale nie do końca , bo samochód pali więcej, tak jakby cały czas widział ten filtr i lekko go wypalał. Proszę niech ktos mi poleci dobry warsztat w Warszawie lub okolicach (Minsk Mazowiecki)

Bartez
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#2 Post autor: Bartez » 19 cze 2013, 16:50

Chcesz powiedzieć ,że usuneli tylko fizycznie? To niejest dobrze bo komp będzie wypalał ten filtr raz na jakiś czas tak zapobiegawczo, sam przekonałem się o tym na własnej skórze ;)
Jak Ci pasuje to w Zielonce jest gościu Sebastian Sentowski 503914686 on to ogarnie.

Awatar użytkownika
marek
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
Imię: MAREK
Lokalizacja: POLSKA
Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#3 Post autor: marek » 29 lis 2015, 18:33

Witam . Szanowni Koledzy , chcę w swojej Zafirze usunąć filtr DPF ( fizycznie i elektronicznie ) .Czy możecie polecić mi jakąś dobrą i sprawdzoną firmę w Warszawie i okolicach .Dziękuję .
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#4 Post autor: Zdenek2007 » 04 sty 2016, 10:16

Witam, panowie kuzyn w swojej vectrze ma problem z DPF to znaczy jakiś koleś (warsztat) usunął mu dpf fizycznie i niby programowo ale auto zaczęło sypać błędami a na dodatek próbuje wypalić dpfa (kontrolka żółta spiralka), OP-Com pokazuje zapełnienie filtra na poziomie 108%.
Vectra jest z silnikiem 1.9 150 koni, i tu moje pytanie!? Czy po fachowym usunięciu filtra Op-com w ogóle powinien widzieć parametry dotyczące filtra tzn. nasycenie, różnicę ciśnień i temperaturę spalin? czy po prostu koleś wziął kasę i odwalił fuchę a teraz próbuje wyciągnąć dodatkową forsę bo jak twierdzi są problemy z klapami wirowymi, egr-em świecami żarowymi czujnikiem temperatury i co tam jeszcze oczywiście on to wszystko naprawi i będzie git.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#5 Post autor: Flora » 04 sty 2016, 11:15

Żółta spiralka oznacza grzanie świec i wszystko jest w porządku dopóki nie pulsuje przy odpalaniu. Po wycięciu DPFa jego parametry nadal będą widoczne przy sczytywaniu. Napisz jakie błędy się pojawiły.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#6 Post autor: Zdenek2007 » 05 sty 2016, 19:37

Niestety nie pamiętam kodów i nie mam dostępu do auta kuzyna ale z tego co pamiętam z "googlowania" to był błąd egr ale w zakładce o aktywności było "nie występuje" i jeszcze jakieś (wszystkie dało się skasować) ale zastanawia mnie czemu podczas jazdy włącza się i mruga kontrolka ze świec (spiralka) nie zawsze ale jednak tego nie powinno być.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: Bodek » 05 sty 2016, 20:43

Czy to "programowo" na 100% było wykonane na tym aucie - nie powinno być takich objawów.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#8 Post autor: Zdenek2007 » 05 sty 2016, 20:52

Koleś z warsztatu twierdzi że programowo ale że "silnik jest w takim sobie stanie to trzeba by jeszcze naprawić to i tamto" I teraz nie wiem czy chce wyciągnąć więcej kasy! dlatego moje pytanie o parametry filtra, wydawało mi się że Op-Com nie powinien widzieć tych danych a w szczególności zapełnienia filtra na poziomie 108 procent a sterownik nie powinien próbować wypalać dpfa (żółta spiralka).

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#9 Post autor: Bodek » 05 sty 2016, 20:56

Też tak uważam, dlatego mam wątpliwości do tego programu.

Może fizycznie jest OK, ale komp dalej widzi zapchany filtr i sygnalizuje kontrolką o braku możliwości wypalenia.

To tak wygląda, jakby konieczne było wypalenie serwisowe.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#10 Post autor: Zdenek2007 » 05 sty 2016, 20:59

Tylko jak sprawdzić czy faktycznie dpf został usunięty programowo???

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#11 Post autor: Bodek » 05 sty 2016, 21:03

Zdenek2007 pisze:Tylko jak sprawdzić czy faktycznie dpf został usunięty programowo???
Pogadaj może z heko - aż tak biegły nie jestem, może Grzegorz coś podpowie :mysli:

Z tego co pisał na Forum, nie da się wgrać "byle czego" trzeba to zrobić na tym, konkretnym aucie, a pisał, że niektórzy ściągają gotowce z sieci i wgrywają.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#12 Post autor: Flora » 05 sty 2016, 21:10

Sprawdzałem kiedyś samochód z poprawnie usuniętym DPFem i tam również pojawiało się zapełnienie filtra powyżej 100%, a błędów żadnych nie było.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#13 Post autor: Zdenek2007 » 06 sty 2016, 19:34

Rozumiem, ale pewnie też nie dochodziło do prób wypalania dpfa.
Ok. już wiem że parametr wskazujący zapełnienie % filtra jest dalej widoczny w aucie z usuniętym programowo dpfem, czy coś jeszcze?

pawel_km
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2014, 18:06
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wieliczka
Auto: Opel Zafira B 1.7 110KM Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Plec:

#14 Post autor: pawel_km » 09 sty 2016, 17:57

U mnie po wycince (silnik 1,7) wartość zapchania DPF-a wynosi ciągle 2%.Nie pamiętam jak jest np z temperaturami i innymi parametrami ale najważniejsze nie mam podniesionego spalania, które było charakterystyczne dla procedury wypalania filtra.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 18:01 przez pawel_km, łącznie zmieniany 1 raz.

TuneFORCE
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 14 cze 2010, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Model:

#15 Post autor: TuneFORCE » 13 mar 2016, 12:44

pawel_km pisze:U mnie po wycince (silnik 1,7) wartość zapchania DPF-a wynosi ciągle 2%.Nie pamiętam jak jest np z temperaturami i innymi parametrami ale najważniejsze nie mam podniesionego spalania, które było charakterystyczne dla procedury wypalania filtra.
Wszystko jest widoczne ale jakie to ma znaczenie?
Najważniejsze, żeby filtr się nie wypalał i żeby nie rozrzedzał się olej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”