Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
zafira255

[A] wspomaganie zafirka 2004

#1 Post autor: zafira255 » 08 lut 2009, 20:28

Witam wszystkich użytkowników :):)mam malutki problem w zafirce 2004rok 2,0 diesel mam problem z wspomaganiem pierw po odpaleniu autka po minucie zaczynało działać a teraz wogóle niedziała,czy ktos miał taki problem ze wspomaganiem,lub wie jak to napraewić ...za wszelkie porady z góry dziekuje pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lut 2009, 11:01 przez zafira255, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek » 08 lut 2009, 20:44

zafira255, najpierw sprawdź poziom oleju w zbiorniku wspomagania i bezpieczniki.

Palą Ci się na desce jakieś kontrolki?

Pozdr.
M.

zafira255

#3 Post autor: zafira255 » 08 lut 2009, 21:37

nie na desce wszystko oki

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#4 Post autor: Maciek » 08 lut 2009, 22:20

Sprawdź poziom płynu. Gdzieś za silnikiem (pod podszybiem), w okolicach ściany grodziowej, po stronie pasażera, szukaj czegoś takiego:

Obrazek

Wykręcasz korek i sprawdzasz poziom.

Jak padła pompa to tylko wymiana. W serwisie cena kosmos i najlepiej szukać używki (~kilkaset złotych).

Pozdr.
M.

zafira255

#5 Post autor: zafira255 » 09 lut 2009, 11:14

dziś się pompa załączyła i teraz działa,co to może być???

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#6 Post autor: Maciek » 09 lut 2009, 11:22

Ciężko stwierdzić tak wirtualnie.
Jedź do jakiegoś mechanika to Ci może tego płynu doleje... może jest za niski poziom???

Marekww33

#7 Post autor: Marekww33 » 09 lut 2009, 22:03

ktoś tu bałagan robi to nie jest odpowiedni dział.
trzeba sprawdzić elektrykę czy dochodzi prąd do pompy.

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#8 Post autor: Maciek » 09 lut 2009, 22:09

No ładnie, a ja nie zauważyłem :|
Dzięki Marek.

Pozdr.
M.

Marekww33

#9 Post autor: Marekww33 » 10 lut 2009, 19:16

i jeszcze grzecznie odpisujesz :evil:
jak by tu był gawlak to zaraz by opierdziel poleciał ;)

Awatar użytkownika
Jacko
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:48
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mercedes
Model: W203
Oznaczenie silnika: OM646

#10 Post autor: Jacko » 10 lut 2009, 21:58

Czegoś tu nie kumam.Jeżeli to jest pompa hydrauliczna napędzana paskiem, to jedyne podłączenie elektryczne jest do czujnika poziomu płynu.No chyba że jest to silnik elektryczny do wspomagania.W tych rocznikach jeszcze nie grzebałem, więc nie wiem dokładnie jak to wygląda.

Jarek1721

#11 Post autor: Jarek1721 » 10 lut 2009, 22:44

Witam kolegów. Jak ktoś ma problem ze wspomaganiem to wyjaśnię, że w zafirze jest elektryczno hydrauliczne wspomaganie. Pompy są awaryjne, szczególnie te starsze żebrowane firmy TRW. Pompa w aucie z 2004 roku to TRW II generacji rzadko się psuje. Jeżeli alternator ładuje i do pompy dochodzi prąd to mogła nawalić pompa, która raz się załącza, a raz nie. Objawem jej zużycia jest także wycie pompy strasznie wkurzające. Jak jakiś problem to pomogę. Pompy i układy kierownicze to moja specjalność.

Marekww33

#12 Post autor: Marekww33 » 11 lut 2009, 17:07

Jacko pisze:Czegoś tu nie kumam.Jeżeli to jest pompa hydrauliczna napędzana paskiem
Pompa nie jest napędzana paskiem tylko chyba silnikiem elektrycznym :?:

Awatar użytkownika
Jacko
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:48
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mercedes
Model: W203
Oznaczenie silnika: OM646

[A]Chyba padło serwo, a może coś innego?

#13 Post autor: Jacko » 23 lut 2009, 15:36

Rano było wszystko w porządku, ale po pracy kiedy przejechałem kilka metrów i nacisnąłem na hamulec okazało się że pedał jest jakby twardszy.Mocniej trzeba dusić żeby hamować.Zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz z naciśniętym hamulcem.Pedał zszedł ale jakoś mało i topornie.Hamulce działają ale trzeba jakby mocniej naciskać na pedał i nie ma płynności hamowania.Przy hamowaniu silnik nie zmienia obrotów więc chyba układ jest szczelny.Jest tam chyba jakiś zawór, czy to on może być przyczyną? Jak to sprawdzić?

mpawciooo
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 28 sty 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawka
Model:

#14 Post autor: mpawciooo » 02 mar 2009, 08:31

Ja się podepnę pod temat bo mam identyczny problem.
Raz zdarzyło mi się z tym twardym pedałem hamulca w czasie mrozu,więc stwierdziłem że mam stary płyn hamulcowy z wodą i pewnie zamarzło bo jak trochę pojeżdzilem to wróciło do normy.Natomiast teraz ostatnio temp. była na plusie i to samo tylko teraz żeczywiście auto hamuje troszkę gorzej,więc chyba nie jest to wina płynu hamulcowego

mikado

ACH te wspomaganie

#15 Post autor: mikado » 25 kwie 2009, 07:22

Witam wszystkich w powitalni już byłem to teraz czas na mój pierwszy post a mianowicie .Padła mi pompa wspomagania TRW ta ożebrowana ceny kosmos i ztąd moje pytanie czy można ją zastąpić pompom TRW2,czy będzie to wogule działać ,w koncu cały układ jest TRW.Dzięki za ogólne zainteresowanie się tym tematem i odpowiedz POZDRAWIAM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”