[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 6483

#31 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 16 cze 2015, 21:26

No więc sprawa u mnie wyglada tak. Włączam zapłon , ściemniam podświetlenie i pokrętło działa , klakson działa , rozjaśniam na maxa podświetlenie - pokrętło raz działa a raz nie , klakson działa zawsze. teraz pytanie, czy ten CIM to ta puszka pod kierownicą przy kolumnie? jaki kosz reanimacji lub zakupu? Podejrzewam ,że chyba to u mnie pada . czy oprócz braku działania pokretła , cos jeszcze przstanie mi działać? ostatnio zauważyłem ,że raz nie mogłem właczyć tempomatu a za kilka minut działał. czy to jest również związane z CIM-em? :/

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#32 Post autor: Zdenek2007 » 16 cze 2015, 21:49

W moim przypadku powolna "śmierć" CIM-a zaczynała się podobnie, najpierw problemy z sterowaniem (pokrętłem) po pewnym czasie doszło do agonii klaksonu tzn. przy wciskaniu klaksony pogłaśniało się radio :lol: i w tym momencie sprawa zrobiła się na tyle poważna że zawitałem w serwisie Opla (akcja serwisowa CIM) i sukces!!! wszystko działa!!! niestety na krótko (około 2 miesiące) i problem wraca. Ponowna wizyta w serwisie (gwarancja na usługę po akcji serwisowej) i stwierdzenie że serwisant wykonał usługę dobrze i nie wiedzą czego oczekuję :lol: Zaproponowali wymianę wiązki i podział kosztów, pomogło gdzieś na pół roku :oops: wreszcie wyszperałem w necie gdzie, co polutować i CIM znowu żyje. Żeby dodać więcej grozy/prozy to dziś CIM, znowu zaczął świrować :mrgreen: Chyba już za długo mam Zafirę

Skasowany użytkownik 6483

#33 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 16 cze 2015, 22:01

U mnie jest to o tyle dziwne ,że nie wywala mi żadnych błędów na wyświetlaczu . Póki co to aż tak nie potrzebuje bawić sie tymi wskazaniami komputera ale boję sie ,że za chwilę zniknie mi klakson i kto wie co jeszcze... Chyba podjade do kumpla ,żeby mi to zdiagnozował i naprawił jeszcze przed wakacjami :/

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#34 Post autor: Zdenek2007 » 16 cze 2015, 22:21

Na wyświetlaczu nie pojawiają się błędy, poszukaj na forum info na temat CIM-a, jest wszystko opisane.

pawciok
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2015, 17:45
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model:

#35 Post autor: pawciok » 29 cze 2015, 14:06

Witam,
Podepnę się do tematu bo również mam problem z lewym przełącznikiem. Zauważyłem natomiast że przy pewnym skręceniu kierownicą w prawo lub w lewo przełącznik działa poprawnie. Gdy ustawię kierownicę na wprost przestaje działać. Ściemnianie podświetlenie nic nie daje a klakson działa poprawnie. Tak pomyślałem, że to może mechaniczna jakaś usterka.

Skasowany użytkownik 6483

#36 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 29 cze 2015, 19:19

Podejrzewam ,że to jednak CIM . czas pomyś :) leć o regeneracji kolego

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#37 Post autor: Flora » 30 cze 2015, 08:35

Jeżeli działanie zależy od kąta skrętu to prędzej będzie to wina taśmy w zwijaczu, a nie CIMa

pawciok
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2015, 17:45
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Model:

#38 Post autor: pawciok » 01 lip 2015, 11:56

No nic będę musiał to rozebrać i poszukać najpierw wady w taśmie a jak nie pomoże to CIMem się zajmę. Dzięki ;)

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#39 Post autor: Bodek » 08 wrz 2015, 19:48

Ponieważ problem z lewym kółkiem powrócił, postanowiłem kupić nowe /używane/ sterowanie.

Przez przypadek kupiłem troszkę inne :>

Miałem takie:

Obrazek

Kupiłem:

Obrazek

pasuje do kierownicy, bolce są w tym samym miejscu i działa bez problemu, a różnice oznaczyłem na czerwono.

Przede wszystkim zwróćcie uwagę na kolor obudowy, gdyż w pierwszym przypadku jest na wcisk, a w drugim jest przykręcane - oznaczyłem na czerwono.

Taki drobny szczegół i teraz mam kierownicę w dwóch odcieniach :mlotek:

Ale co zauważyłem - kółko chodzi zupełnie inaczej niż w moim byłym.

W tym sterowaniu jest wyraźny klik, stare chodziło jak rolka.

Ogólnie pomijając kolor - jak na razie nie zacina się i chodzi idealnie.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

darkb
Mieszkaniec
Posty: 205
Rejestracja: 11 kwie 2013, 23:21
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy

#40 Post autor: darkb » 05 gru 2017, 21:22

czy ktoś z was poradził sobie z naprawą modułu cim odnosnie nieprawidłowego działania lewej rolki kierownicy

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Plec:

[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy

#41 Post autor: u99artur » 21 mar 2018, 13:01

Witam po dłuższej przerwie... spowodowanej tym, że Zofia się za bardzo nie psuje (odpukać) poza tym, że rdzewieją wszystkie drzwi i nadkola mimo, że kupowana w pewnym źródle :/ (nie oszczędzajcie na badaniu lakieru itp. przez profesjonalistów)... ale do rzeczy - lewe kółeczko :) od pewnego czasu co raz gorzej, aż w końcu jego funkcjonalność spadła do zera, tzn:
- wcisk - działa
- dłuuugi wcisk - od dłuższego czasu zapomnij - nie zresetujesz danych (chwilowe spalanie, zużycie średnie itp.)
- od niedawna po wcisku prawie nie działa "przesuwanie" poszczególnych opcji.

poczytałem, co tutaj jest napisane - klakson działa, nie ma znaczenia czy ściemnione oświetlenie czy nie, czyi pewnie kółeczko i jego styki. Pytania mam takie:

1) jak to szybko i bezboleśnie wydłubać?
2) objawy wskazują na zaśniedziałe/wyrobione styki - jak tam w środku wygląda sprawa? wystarczy poczyścić, podoginać blaszki i będzie grało? :)

Awatar użytkownika
browar340
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy

#42 Post autor: browar340 » 31 maja 2018, 11:51

Witam.Mam mały problem ze sterowanie z lewej strony, rolka chodzi bez zarzutu, ale te dwa przyciski które są obok czyli od cd - porostu się zapadły , rozebrałem i nie mogę je naprawić, nic tam wcześniej nie grzebałem same tak wpadły do środka- da się to jakoś naprawić.

facet80
Posty: 1
Rejestracja: 06 kwie 2019, 20:13
Imię: Mirosław
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Astra
Model: H
Oznaczenie silnika: Z16XER

[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy

#43 Post autor: facet80 » 06 kwie 2019, 20:26

Witam, specjalnie założyłem konto na tym fantastycznym portalu aby podziękować za opis naprawy rolki. Ja musiałem wymontować blaszkę żeby ją odpowiednio podgiąć.
Wielkie dzięki.
Pozdrawiam

Viehu
Posty: 1
Rejestracja: 27 mar 2019, 19:38
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira B 1.6
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16XEP

[TUT] Źle działające lewe pokrętło (sterowanie) w kierownicy

#44 Post autor: Viehu » 09 kwie 2019, 18:25

Przewertowałem temat, ale utknąłem na wykręceniu śrubki w kierownicy. Ktoś wie jaki tam jest łeb? PH i T15 nie pasuje.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2019, 18:25 przez Viehu, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”