[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
rafi
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Lubicz/toruń
Model:

[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

#1 Post autor: rafi » 01 lip 2009, 23:31

witam mam pytanko czy po wymianie filtra paliwa nalerzy zawsze odpowiatrzać układ paliwowy a jeśli tak to jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 19:16 przez rafi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus » 03 lip 2009, 01:08

przejrzałem na szybko "sam naprawiam" i powiem szczeze że nie zanlażlem nic na temat koneiczności odpowietrzania...

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14
ściągnij sobie i przejrzyj może znajdziesz konkretną odp...
Ostatnio zmieniony 04 sie 2009, 12:40 przez BajBus, łącznie zmieniany 1 raz.
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#3 Post autor: scaniairizar » 03 lip 2009, 08:33

wyciągasz filtr - zakładasz nowy, zalewasz paliwem do full zbiornik na filtr, odpalasz auto, i trzymasz go na obrotach, 3 - 3,5 tys obr. po chwili trzymania puszczasz i juz.
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

rafi
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Lubicz/toruń
Model:

#4 Post autor: rafi » 03 lip 2009, 17:43

Dzięki panowie tak właśnie robie tylko mam problemy z rannym odpalaniem i szukam szczegułów. A może wiecie jakw prosty sposób sprawdzić pompe paliwową czy aby nie jast padnięta.

budrys
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: 21 cze 2009, 18:22
Lokalizacja: wawa
Model:

#5 Post autor: budrys » 05 lip 2009, 09:43

a nie masz czasem padnietych świec żarowych?
skoro rano masz problem z odpalaniem,
ja bym sprawdził czy świece nie są do wymiany.

rafi
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Lubicz/toruń
Model:

#6 Post autor: rafi » 06 lip 2009, 18:16

świeczki są ok.

Bastion

#7 Post autor: Bastion » 06 lip 2009, 22:48

rafi pisze:świeczki są ok.
Jezeli jest problem z odpalaniem DTI to najczesciej chodzi o zapowietrzenie.
Jezeli wymieniales filtr to mozliwe, ze w pokrywie filtra zle przylega uszczelka.

Metoda na zdiagnozowanie zapowietrzanie sie ukladu paliwowego
to zostawienie auta na noc zaparkowanego z gorki (maska nizej) auto powinno rano ladnie odpalic (ON nie splywa grawitacyjnie do baku).

Tak nie do konca rozumiem... problemy z odpalaniem zaczely sie dokladnie po wymianie filtra?

rafi
Przeglądacz
Posty: 93
Rejestracja: 30 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Lubicz/toruń
Model:

#8 Post autor: rafi » 07 lip 2009, 17:53

dzięki bastion zobacz "filtr paliwa"a będziesz wiedział co w trawie piszczy

buli
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 25 kwie 2009, 19:02
Model:

#9 Post autor: buli » 30 lip 2009, 20:56

Ja mam taki sposób na odpowietrzenie układu po wymianie filtra.Wkładam nowy filtr zalewam do pełna ropa zakrecam gorna pokrywe popuszczam przewody przy wtrysku dwa od lewej bo tam jest najlepsze dojscie i krece rozrusznikiem do poki z przewodu nie zacznie tryskac ropa wtedy dokrecam przewody jeszcze raz krece i jak złapie to trzymam 3500obr /min przez ok 2 min odpowietrza sie i jest ok!

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 792
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4

#10 Post autor: timi68 » 31 lip 2009, 17:38

Ja nie kombinuję sam, mam swojego mechanika u którego robię autka od kilku lat, kiedyś pracował w servisie opla.
U mnie robi to tak :
Po wymianie filtra zafewa go na ful ON zapalam zafcię na około 30 s. na wolnych obrotach, po czym gaszę po około 5 min odpalamy zafcię jeśli odpala jadę do domu jeśli nie powtarza czynność po drugim razie nigdy zawsze jest ok. Pozdrawiam. ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2529
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#11 Post autor: Harry200 » 13 wrz 2009, 20:20

Witam,jak ostatnio wymieniałem u siebie filtr to zalałem go do pełna i odpaliłem na wolnych obrotach,silnik pochodził ok.minuty,wyłączyłem go i po paru minutach odpaliłem,było ok.Trzeba uważać na uszczelki obudowy filtra bo te silniki są bardzo wrażliwe na ''lewe'' powietrze w paliwie.

Awatar użytkownika
kibol66
Przeglądacz
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2009, 23:12
Lokalizacja: Piła & Konin
Model:
Kontakt:

#12 Post autor: kibol66 » 23 wrz 2009, 18:16

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał trzeba uważać na lewe powietrze a teraz ja opowiem swoja przygode z wymiana filtra paliwa a wiec wymienilem filtr zalalem go do pełna i skrecilem,ale już niechciał zapalić myslalem,że zajade rozrusznik i akumulator a wiec wyczytalem,że można zrobić sobie pomke wsysajacą powietrze i podpiac do powrotu i tak zrobilem powietrze niby wysysalem cale uklad niby odpowietrzony,ale nie odpalal az wkoncu zabralem go do mechanika oni podlaczyli odsysarke po 10 min chcieli odpalic i tez niedalo rady a wiec wzieli go na rolki takie co maja stacje diagnostyczne i po pokreceniu na rolkach zapalil poprostu wsomogli silnik i odowietrzył sie :).koszt u mechanika to 30 zł wiec moim zdaniem nie oplaca sie brudzic ;).pozdrawiam
"...wsiadz do Zośki, usiadz wygodnie i rozejrzyj sie, a pozniej wsiadz do Skody i tez sie rozejrzyj, jesli nadal jestes zadowolony z tego co widzisz- to nie zasluzyles na nic lepszego...:)" http://kibol66.fotosik.pl/albumy/691859.html

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#13 Post autor: cbm80 » 28 sty 2010, 21:27

To i ja sie pochwale, ze na krotko dolaczylem do klubu posiadaczy zapowietrzonych pomp wtryskowych :)
Teraz sie z tego smieje, ale od wczoraj wieczora zylem w niezlym stresie. Otoz zachcialo mi sie wymieniac teraz filtry i olej. Pojechalem do mechanika i niestety juz 20 min. po powrocie do domu pojawily sie problemy. Wizyta dzisiejsza ukazala niedorobke w zamykaniu obudowy filtra paliwa - otoz okazalo sie, ze wezyk zasilajacy pompe nie byl zaczepiony na zatrzasku tylko swobodnie wisial. To jak widac wystarczylo aby uklad lapal powietrze przez oring chociaz paliwo nie uciekalo. Co ciekawe calkowicie zapowietrzony byl juz nawet po 20 minutach. Aby dojsc do tego mechanik potrzebowal niemal 2h, bo bylo to dosc nietypowe. I juz mnie straszyli uszczelkami pod wtryskami (1000zl), zaworem zwrotnym w pompie (kilkaset zl) albo przelewami (to juz tylko 90zl). Tak wiec na to tez trzeba uwazac. W ogole strasznie delikatny jest ten silnik i jego osprzet. Szkoda, ze Opel (i wielu innych producentow w tym czasie) nie pomyslalo o dodatkowej pompce w baku. Podobno w CDTI nie trzeba nawet zalewac filtra paliwa ropa, robi to za nas wlasnie dodatkowa pompka.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
boogoo
Zafiromaniak
Posty: 606
Rejestracja: 01 lis 2009, 10:29
Lokalizacja: Jasło
Model:

odpowietrzanie

#14 Post autor: boogoo » 09 lut 2010, 16:45

Witam.Chcę zrobic sobie pompkę do odpowietrzania dti-ka i mam pompkę ręczną z filtrem razem od escorta td.I moje pytanie czy może to posłużyc do odpowietrzania,a jak tak to gdzie to podłączyc?
O taka: http://www.allegro.pl/item894932160_for ... ndura.html
Bo trzeba "leczyc" przyczyny,a nie skutki.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1127
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#15 Post autor: firek » 09 lut 2010, 18:01

To cacko które prezentujesz to jest filtr z pompką, trzebaby było zamieniac kompletny filtr oplowski na taki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”