[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
JARCYK
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2011, 18:35
Lokalizacja: MADRYT
Model:

pomocy!!!

#61 Post autor: JARCYK » 21 maja 2011, 20:11

witam wlasnie zmienilem egr na nowy wyczyscilem kolektor zalozylem i krece a tu nic nie odpala moze pompe zapowietrzylem bo musialem przewody zdejmowac ??? jesli tak to jak sie odpowietrza

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#62 Post autor: sobit » 21 maja 2011, 20:23

to pewnie zapowietrzyłeś... ja żeby odpowietrzyć podpinałem się pod przelew. Wypinałem na trójniku i podpinałem przerobioną pompkę rowerową, i tak długo pompowałem, aż nie leciały bąbelki. Potem szybkie połączenie trójnika, aby się znów nie zapowietrzył. No i odpalamy. Może nie zabrać od razu, więc chwilę potrzymać na rozruszniku i przerwa, no i następna próba. Mi tak odpaliła za 3 razem. Jak rozłączy się na trójniku, to nie trzeba zatykać tego węża, który idzie od wtrysków... Powodzenia;)

Awatar użytkownika
JARCYK
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2011, 18:35
Lokalizacja: MADRYT
Model:

#63 Post autor: JARCYK » 21 maja 2011, 20:50

ok sobit jesli mozesz wytlumacz mi to troche jasniej bo zabardzo sie na tym nie znam zkad nie lecialy babelki trzeba poluzowac przewody od wtryskiwacy?????

Awatar użytkownika
JARCYK
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2011, 18:35
Lokalizacja: MADRYT
Model:

RATUNKU!!!

#64 Post autor: JARCYK » 21 maja 2011, 22:39

czy ktos mi podpowie jak odpowietrzyc pompe wtryskowa???? czyyscilem kolektor ssacy i do demontazu musialem odpiac przewody wtryskiwaczy i teraz nie moge odpalic na szukajce nic konkretnego nie moglem znalezc

Awatar użytkownika
soczewa
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 13 lis 2010, 05:46
Lokalizacja: Głogów
Model:

#65 Post autor: soczewa » 22 maja 2011, 08:17

Ja zrobilem tak. Podlaczylem wszystkie przewody wysokiego cisnienia i przelew. Kolejno odkrecalem lekko jeden i krecilem silnikiem az poleci paliwo. Jak sie pokazalo to dokrecalem itd.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1985
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Re: RATUNKU!!!

#66 Post autor: Dziadek13 » 22 maja 2011, 20:06

JARCYK pisze:czy ktos mi podpowie jak odpowietrzyc pompe wtryskowa???? czyyscilem kolektor ssacy i do demontazu musialem odpiac przewody wtryskiwaczy i teraz nie moge odpalic na szukajce nic konkretnego nie moglem znalezc
Można i tak ale po przekręceniu kluczyka.
Obrazek
Zamiast tej pompki może być taka.
Obrazek

Awatar użytkownika
JARCYK
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2011, 18:35
Lokalizacja: MADRYT
Model:

#67 Post autor: JARCYK » 22 maja 2011, 22:36

dzieki za pomoc odkrecalem i zakrecalem krecac silnikiem kolejno przewody od wtryskiwaczy wyj...alo kupe piany az polecialo czyste paliwo i wkoncu odpalil jeszcze raz wielkie dzieki :piwo: :piwo:

grześ20
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:09
Lokalizacja: bydgoszcz
Model:

zapowietrzanie się układu

#68 Post autor: grześ20 » 11 lip 2011, 20:40

witam mam problem z odpaleniem silnika ,tylko na zaciąg ,odkręcam filtr a tam zawsze jest do połowy napełniony ,gdzie szukać przyczyny ?nigdzie nie cieknie paliwo ,zrobiłem test ,przewód paliwowy ssący od pompy wsadziłem do bańki bezpośrednio i pali od kopa ,co robić z bańką jeżdzić pomocy koledzy.
grześ20

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#69 Post autor: Harry200 » 11 lip 2011, 21:21

Jeżeli z bańki odpala to wygląda na przelewy ewentualnie obudowa filtra przepuszcza powietrze..Pisałeś w tamtym tygodniu że masz zamiar wymienić pompę :?:

grześ20
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:09
Lokalizacja: bydgoszcz
Model:

#70 Post autor: grześ20 » 11 lip 2011, 21:35

tak wymieniłem pompe i nic nie pomogło
grześ20

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#71 Post autor: Harry200 » 11 lip 2011, 21:43

A jak u Ciebie z kolorem paliwa w filtrze,pytam bo może uszczelnienia trawersów Ci się kłaniają,przed wymianą pompy robiłeś próbę z paliwem zasysanym do pompy bezpośrednio z bańki.. :?:

grześ20
Bywalec
Posty: 134
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:09
Lokalizacja: bydgoszcz
Model:

#72 Post autor: grześ20 » 11 lip 2011, 21:45

nie przed wymianą nie robiłem testu z bańką ,a co do koloru to nie wiem bo nalałem pełen bak i wcale nie jeżdziłem
grześ20

opelzafira1968
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2011, 15:09
Lokalizacja: Kwidzyn
Model:

układ paliwowy

#73 Post autor: opelzafira1968 » 03 sie 2011, 21:22

Witam! Jestem posiadaczem Opla Zafiry z silnikiem 2.0 DTL 82 KM. Mój problem polega na tym, że gdy samochód postoi dłużej niż dzień bez odpalania to muszę go długo kręcić zanim zapali. Podejrzewam, że nie trzyma jakiś zaworek i paliwo się cofa z układu. Co o tym myślicie?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#74 Post autor: Harry200 » 04 sie 2011, 07:51

Może być to spowodowane przez kilka problemów.
-nieszczelne połączenia w dekielku filtra
-zły stan wężyków przelewowych i trójników ( to najczęściej jest powodem)
-uszkodzone uszczelnienia trawersów ( sprawdź jaki masz kolor paliwa w zbiorniku,przy uszkodzonych trawersach olej przedostaje się do paliwa i paliwo robi się bardzo ciemne,stan taki prowadzi w niedługim czasie do uszkodzenia pompy paliwa.)
Czy próbowałeś stawiać samochód tyłem wyżej i wtedy czy łatwiej odpali..

obelx1
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2011, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#75 Post autor: obelx1 » 20 gru 2011, 16:01

przepraszam, ale podczepie sie posiadam zafire 2.0 DTL i mam problemy z odpaleniem. Po nocy jak samochod stoi na plaskim, to nie moge odpalic, ale za to jak zostawie go np. na wzniesieniu tak, ze tyl samochodu jest wyzej, to odpala bez problemu, co to moze byc ??
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011, 16:22 przez obelx1, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”