[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2530
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#76 Post autor: Harry200 » 20 gru 2011, 16:10

Takie problemy sugerują zapowietrzanie się, teraz zostaje tylko zobaczyć czy to przez wtryskiwacze, obudowę filtra czy wężyki przelewowe.. Spróbuj zaciągnąć paliwa ze zbiornika do jakiegoś przezroczystego naczynka, zobacz jaki ma ono kolor, jak przybarwione na czarno, to do roboty wtryski. Napisz co zaobserwowałeś to będziemy szukać dalej.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011, 16:23 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.

obelx1
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2011, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#77 Post autor: obelx1 » 20 gru 2011, 16:25

przepraszam pomylilem sie to jest A . co do wtryskiwaczy to nie z nimi wszystko ok. Nic nie kopci i byly sprawdzane. A jak odpowietrzyc diesla

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2530
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#78 Post autor: Harry200 » 20 gru 2011, 16:30

Nie chodzi mi o same wtryskiwacze tylko o uszczelniacze,te silniki mają trochę nietypowe uszczelnienie tak zwanych trawersów i tam jest zasysane lewe powietrze jak silnik nie chodzi a jak chodzi to do paliwa przelewowego dostaje się olej i zabarwia ON na czarno,jest to nieciekawa sprawa bo niszczymy przez to szybko pompę..

obelx1
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2011, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#79 Post autor: obelx1 » 20 gru 2011, 17:01

czyli jednym slowem caly czas najlepiej sprawdzic barwe paliwa ze zbiornika wtedy bedziemy dalej myslec

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#80 Post autor: Anony Mous » 20 gru 2011, 17:04

obelx1 pisze:czyli jednym slowem caly czas najlepiej sprawdzic barwe paliwa ze zbiornika wtedy bedziemy dalej myslec
Sprawdź filtr paliwa. Jeżeli będzie brudny od oleju to już wiesz czy puszczają trawersy.

obelx1
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2011, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#81 Post autor: obelx1 » 20 gru 2011, 17:42

ok sprawdze :d a jeszcze jedno a na zimnym silniku jak odpalam to przez pare sekund ( 2-5 ) jest takie wycie dziwne to moze miec zwiazek z tym??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2530
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#82 Post autor: Harry200 » 20 gru 2011, 18:34

Raczej nie,jak tylko odpalisz to rusz od razu kierownicą w prawo i lewo i posłuchaj czy to wycie sie nie zmienia..

Soth
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 wrz 2011, 08:34
Lokalizacja: Wrocław
Model:

#83 Post autor: Soth » 20 gru 2011, 21:55

Witam.

Też mam problem z Zośką objawiający się w podobny sposób - rano problem z odpaleniem, jak już odpali - nie ma problemu. Dzisiaj postawiłem go na wzniesieniu. Zobaczymy

Acha i przy odpaleniu zakopci na biało

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 08:37 ]
Tak jak pisałem powyżej - postał na wznisieniu przez dobę i miałem wrażenie że pali tak samo jak palił - ciężko znaczy ....

EniNiko
Posty: 4
Rejestracja: 03 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: ślaskie
Model:

#84 Post autor: EniNiko » 21 gru 2011, 18:29

Prosze o pomoc zapowietrzyłam moją zośke ( paliwo zeszło do zera) nalałam do baku ale kręciłam i nie chce odpalić pomocy jak mam ją odpowietrzyć
Pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2530
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Plec:

#85 Post autor: Harry200 » 21 gru 2011, 20:52

Trzeba zaopatrzyć się w ręczna pompkę do spuszczania paliwa,przy filtrze rozłączyć przewód powrotu paliwa i podłączyć pompkę pod tą część która idzie z pompy paliwa,następnie pompować aż przestanie lecieć paliwo z bąbelkami powietrza.Jak już będzie lecieć samo paliwo zmontować szybko przewody z powrotem na swoje miejsce i zakręcić rozrusznikiem,nie kręcić dłużej niż 15 s ,po każdej próbie robić 30 s. przerwy..

Awatar użytkownika
TUX
Zafiromaniak
Posty: 574
Rejestracja: 28 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: Łódź koło Kolumny :)
Model:
Kontakt:

#86 Post autor: TUX » 22 gru 2011, 10:28

ostatnio znowu walczyłem z moją Z.
rano odpalanie do 30min trwało
kręcenie - kilka min przerwy -kręcenie - kilka min przerwy -kręcenie - kilka min przerwy itd

świece były ok
1. trza było wymienić przewody przelewowe [oj zniszczone były] i łapały powietrze
2. wymieniona została górna część obudowy pompy paliwowej (w serwisie 242zł)
[tam również powstają nieszczelności i łapie powietrze]
3. + filtr oczywiście :)

teraz Z odpala za 1 razem :mrgreen:
- pozdro Tux
Obrazek

Mariusz33
Posty: 1
Rejestracja: 02 sty 2012, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Model:

#87 Post autor: Mariusz33 » 02 sty 2012, 22:03

Witam, chcialbym przedstawic swoj problem .
Opel Zafira rok produkcji 2000 DTL .
Gdy auto stoi silnikiem w dol odpala od razu, gdy odwrotnie po dluzszej przerwie nie odpala . Czy ktos moze powiedziec w czym moze byc problem ?

Woytas

#88 Post autor: Woytas » 02 sty 2012, 22:14


Awatar użytkownika
slavDŚ
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:35
Lokalizacja: Zgorzelec
Model:

#89 Post autor: slavDŚ » 08 lut 2012, 17:44

Witam a ja mam takie pytanko które nasunęło się po przeczytaniu niektórych postów: jak sprawdzacie świece czy są dobre bo ja jak zdjąłem plastikową pokrywę silnika to do świec raczej trudny dostęp za rurą turbiny?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#90 Post autor: Bodek » 08 lut 2012, 19:47

slavDŚ pisze:Witam a ja mam takie pytanko które nasunęło się po przeczytaniu niektórych postów: jak sprawdzacie świece czy są dobre bo ja jak zdjąłem plastikową pokrywę silnika to do świec raczej trudny dostęp za rurą turbiny?
Wyskakuje Ci błąd od świec: 0380 Usterka w uk ładzie świec żarowych :?:

Jak nie to powinno być OK i spokojnie jeździsz, ze świecami jest tak, że nigdy nie wiadomo kiedy i która padnie, dlatego wymieniasz tylko padniętą, a nie wszystkie.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”