temperatura plynu chlodniczego w 1,8

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Plec:

#16 Post autor: u99artur » 05 maja 2015, 11:44

no to teraz mamy dwa obozy - tak już jest i jest ok, a druga opinia, że jakiś drugi bieg :) ktoś wie tak na 100%?

dodam, że jak pytałem mechanika czy wyświetlane 96-97'C w trasie to nie za dużo powiedział, że to BARDZO DOBRZE (z naciskiem to powiedział) czyli te 90' to chyba nie koniecznie?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1134
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#17 Post autor: Piasek » 05 maja 2015, 11:57

1.8 XER:
Termostat Wahler 4431.105D - temperatura otwarcia 105*C !!!!
Dlatego tak ważnym jest aby w tych silnikach był najwyższej jakości 100% płyn chłodniczy o temp. wrzenia 125*C
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 12:03 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#18 Post autor: Flora » 05 maja 2015, 12:21

U mnie również w okolicy 105 stopni włącza się wentylator, przeprowadziłem małą diagnostykę i okazuje się, że nie działają dwa pierwsze biegi, a wentylator wyjący powyżej 100 stopni to bieg trzeci. Przeprowadź test wentylatorów jeżeli masz taką możliwość, bo prawdopodobnie problemem będzie ich sterowanie.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Plec:

#19 Post autor: u99artur » 05 maja 2015, 12:33

Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#20 Post autor: Flora » 05 maja 2015, 13:54

u99artur pisze:Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika
Jedynie sugeruję sprawdzenie działania wentylatorów. Test szybki i prosty, a wiele wyjaśnia.

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Plec:

#21 Post autor: u99artur » 05 maja 2015, 13:55

to jak wykonać ten test?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#22 Post autor: Flora » 05 maja 2015, 14:04

u99artur pisze:to jak wykonać ten test?
Interfejsem diagnostycznym aktywuje się kolejne prędkości wentylatora :>

u99artur
Mieszkaniec
Posty: 213
Rejestracja: 12 lut 2015, 21:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: costam
Plec:

#23 Post autor: u99artur » 05 maja 2015, 14:13

tym op-comem, tak?

drahe
Mieszkaniec
Posty: 430
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#24 Post autor: drahe » 05 maja 2015, 15:46

u99artur pisze:Flora - ale Ty masz diesla - a już z tego co poczytałem w necie i co piszą użytkownicy wynika, że w dieslach zupełnie inaczej jest z tą temperaturą - może błędne wyciagam wnioski ale z wypowiedzi ludzi tak wynika
Bardzo dobre wnioski wyciągasz :D
Z18XER to inna bajka, tam jest termostat z grzałką.Temperatura otwarcia tego termostatu to 105 stopni.
Było i tym wiele razy nie warto powtarzać.

Cobia
Posty: 1
Rejestracja: 15 kwie 2016, 11:09
Lokalizacja: Portsmouth
Model:

#25 Post autor: Cobia » 15 kwie 2016, 11:54

zauważyłem że podczas jazdy komputer pokazuje temperature około 58-62 stopni zaś podczas postoju dochodzi do 93 . Czy to normalne ? Czy ten typ tak ma??

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#26 Post autor: paweldm » 15 kwie 2016, 15:57

Prawdopodobnie termostat do wymiany.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

motyldarek
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:28
Lokalizacja: NML
Model:

#27 Post autor: motyldarek » 13 cze 2016, 21:33

U mnie temperatura w okolicach 88-93, świeżo po wymianie termostatu i chyba tak ma być. :)

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 228
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#28 Post autor: romek22794 » 23 maja 2017, 21:54

hmm
U mnie przy 107*(wg op coma) włącza się wentylator chłodnicy, pracuje może z 5-8sek, z mocą chyba najwyższą. Temp spada do 105*. W testach też chodzi na tej samej prędkości.Wybór wyższych prędkości 2 i 3 w testach nie zmienia nic.
I jeszcze jedno. Mam klimę manual i wentylator jest jeden, tylko ten przy chłodnicy. Wszyscy piszą o dwóch... Bywały i takie z jednym?

wiciu625
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 13 sie 2015, 13:25
Imię: wiktor
Lokalizacja: szczecin
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#29 Post autor: wiciu625 » 24 maja 2017, 13:46

Bywały. Ja mam półautomatyczną klimę i mam też jeden wentylator na chłodnicy wody.

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 228
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#30 Post autor: romek22794 » 24 maja 2017, 15:00

Sprawdziłem dzisiaj wentylator- sprawny.
Sprawdziłem opornicę i termik- sprawne.
Wg kabli wentylator może pracować tylko z dwoma prędkościami. Jeden "prąd" idzie przez opornicę i termik co daje bieg 1, drugi zakres podłączony bezpośrednio co daje bieg 2.
Więc mój wentylator pracuje na biegu 1(z obserwacji).
Przy załączeniu klimy się jednak nie włącza.
Druga sprawa- ciśnienie w układzie AC wynosi na postoju(bez włączonego silnika) 240 kPa, po włączeniu silnika, po parunastu minutach dochodzi do 280 kPa. I teraz -- po włączeniu klimy (sprzęgło na sprężarce działa) wskakuje na sekundę na 300-320kPa. Napięcie ciśnienia wg opcoma 0,5V.
Czy to tylko za mało czynnika??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”