Świeci kontrolka "check engine" wraz z TC

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3906
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#91 Post autor: janekW67 » 07 gru 2016, 19:58

Crazy pisze:To masz odpowiedź
Ano właśnie!
Oczywiście!

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#92 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 20:15

To jedno byłoby rozwiązane
A przepływka moze byc powiazana z tym błedem wypadanie zapłonu ?
Bo wczesniej miałem bład P0170 sam check czasami mi sie zapalał
Bo juz głupieje :( :(

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#93 Post autor: Sumik » 07 gru 2016, 20:27

Jak masz gaz i nową cewkę to sprawdz jeszcze świece. Producent świec do gazu w katalogu zaleca ustawić odpowiednią odległość na elektrodach. Dla przykładu w moim OPC normalnie jest 1.1 mm a dla gazu 0,7. Przez to miałem wypadanie zapłonu i przez to w poprzednim aucie uszkodziłem cewkę. Warto na to zwrócić uwagę. Co do odpiętej przepływki to sterownik ją emuluje. Nie wiadomo czy jak założysz nową to nie będziesz miał znowu problemów. Jak masz możliwość to przed zakupem podmień od kogoś bo to dosłonie 10 min roboty i zobacz co się bedzie działo :piwo:

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#94 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 20:33

Podmienie sobie przepływke z bratem to zobacze
Swiece wymieniłem przed załozeniem nowej cewki
mam nadzieje ze nie uszkodziły mi swiece cewki

Jeszcze spytam
jakby przepływka była na nic to tez by mi sie pokazywał bład wypadanie zapłonu ?

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5205
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#95 Post autor: Tunio999 » 07 gru 2016, 20:37

gaco12 pisze:bład wypadanie zapłonu ?
Albo cewka albo świece... - obstawiam cewkę skoro niedawno świece wymieniałeś :> Spróbuj podmienić z innej Zochy i sprawdzić ;)
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#96 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 20:42

Jakby była cewka to bym sie załamał
Bo jest nówka beru.
Po wymianie na nowa to długo tego błedu nie było az do dzis

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#97 Post autor: Sumik » 07 gru 2016, 20:58

Tunio999 pisze:
gaco12 pisze:bład wypadanie zapłonu ?
Albo cewka albo świece... - obstawiam cewkę skoro niedawno świece wymieniałeś :> Spróbuj podmienić z innej Zochy i sprawdzić ;)
Albo cewka, albo świece, przerwa na świecach, wypalone gniazdo zaworowe, wypalony zawór... to chyba tyle tak na szybko od czego wylatuje wypadanie zapłonu.
Zazwyczaj przy gazie chodzi o zapłon: świece i cewka(ki). Do tego regulacja, i tak jak mówiłem zmniejsz przerwę na elektrodach. Zazwyczaj do 0.7mm. u mnie to pomogło i w Borze i w Zafirze :ok:

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#98 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 21:03

Aha
ja mam swiece dwu elektrodowe a na tych chyba sie nie da ?
Czy tylko mozna ustawic przerwe na 1 elektrodowych

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1938
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#99 Post autor: ryba1 » 07 gru 2016, 21:26

gaco12, załóż ori GM jak masz cewkę nowa powinno być ok

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#100 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 21:36

ok
a gdzie mozna je kupic ?
Mam nadzieje że cewka jest dobra

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3906
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#101 Post autor: janekW67 » 07 gru 2016, 21:41

Oczywiście!

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#102 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 21:42

oki dzieki juz patrze
jak myslicie mogła znów pasc cewka ?

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#103 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 21:45

Tylko sa swiece boscha 2 elektrodowe

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#104 Post autor: Bodek » 07 gru 2016, 21:46

gaco12 pisze:ok
a gdzie mozna je kupic ?
Mam nadzieje że cewka jest dobra
Świece są tanie ;)

zobacz aukcje z logo GM
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

gaco12
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
Imię: Piotr
Lokalizacja: Stce
Auto: Zafira A 1.8 NJoy
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#105 Post autor: gaco12 » 07 gru 2016, 21:48

Dzieki patrze własnie
jakie jest prawdopodobienstwo ze znów padła cewka jedna z najdrozszych ? a do tej pory było wszystko dobrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”