OLEJ a fakty i mity dotyczące skrzyni M20 M32 .

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Barman999
Debiutant
Posty: 31
Rejestracja: 24 kwie 2016, 23:15
Imię: Krystian
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#16 Post autor: Barman999 » 29 sty 2017, 20:32

Do skrzyni M32 ten bedzie dobry:
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80?
I potrzebuje go 2,6l?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6047
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Plec:
Kontakt:

#17 Post autor: Wojti » 29 sty 2017, 20:55

Tak jak napisałeś :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3560
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#18 Post autor: wampir11111 » 29 sty 2017, 21:05

Krystian też taki lałem i 2,6 litra :ok:
Oliwa bardzo dobra :)

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#19 Post autor: fredas » 29 sty 2017, 21:09

Barman999 pisze:Do skrzyni M32 ten bedzie dobry:
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80?
I potrzebuje go 2,6l?
;)
dokładnie wlewasz go przy wybieraku po uprzednim wyjęciu akulumatora ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#20 Post autor: rafant4011 » 29 sty 2017, 23:54

Ja zalałam 2,7 mała instrukcja wymiany z mojego garażu ;)
viewtopic.php?p=244643#244643
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 10:57 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

bipower
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: ZAFIRA B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#21 Post autor: bipower » 29 mar 2017, 17:03

Dopadło i moją ZB.Na 3 i 4 biegu podczas hamowania silnikiem i przyśpieszania słychać "wycie" jak most w Polonezie. Nie jest to głośne ,ale skoro moja żona już to zauważyła ,to nie jest dobrze :-) .Generalnie mam wrażenie,że problemy zaczęły się po wymianie oleju na Tutelę Matryx.Najpierw delikatnie "wyła" na 5 i 6 biegu,potem zaczęły sie problemy z 3 i 4.
Pozostaje dylemat naprawiać ,czy szukać uzywki ? Wycenę na naprawę dostałem na kwotę "od" 1990,00 pln ?????

Besh2324
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 lis 2015, 10:22
Lokalizacja: z nikąd
Model:

#22 Post autor: Besh2324 » 30 mar 2017, 16:28

Hej, U mnie tez pojawiło sie coś podobnego. Przy zdjęciu nogi z gazu (hamowanie silnikiem) słychać brzydkie dźwięki jakby cos tarło. Nie jest to jeszcze bardzo głośne ale w zeszłym roku tego nie było. najbardziej słychać przy prędkości 30 40 km na godzinie na 3 i 4 biegu. jak dojeżdżam do świateł. Co to moze być? czy wymiana oleju możne to uciszyć? Dodam ze skrzynia juz raz padła poprzedniemu właścicielowi 3 lata temu ( szósty bieg chyba) była regenerowana. Czyżby pominęli jakieś łożysko? kto wie które łożysko najbardziej pracuje przy hamowaniu silnikiem? Innych złych objawów nie posiadam. Jedynie troche rusza sie lewarek zmiany biegów gdy dodaje i ujmuje gazu.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 07:19 przez Besh2324, łącznie zmieniany 1 raz.

bipower
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: ZAFIRA B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#23 Post autor: bipower » 31 mar 2017, 20:13

Dokladnie to samo występuje u mnie.

Skasowany użytkownik 6483

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 31 mar 2017, 23:14

No nie unikniesz wyjęcia skrzyni i wtedy podjedź do kolegi Belfra z poznania i on Ci zdiagnozuje skrzynię. Pewnie łożyska masz zajechane ale niech to zobaczy fachwiec i wyceni naprawę. Nie będzie tania..to i ja juz wiem bo robiłem swoja skrzynię :|

Besh2324
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 lis 2015, 10:22
Lokalizacja: z nikąd
Model:

#25 Post autor: Besh2324 » 20 kwie 2017, 21:57

Wymieniłem olej w skrzyni. Starego zlałem 2L a nowego (tego co polecają) 2,6L. Na początku przez jakies 50 km była znaczna poprawa, nie hałasowało przy hamowaniu silnikiem. Juz myslalem ze pomogło. Niestety brzydkie dźwięki wróciły.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#26 Post autor: rafant4011 » 20 kwie 2017, 22:02

Besh2324 pisze:Wymieniłem olej w skrzyni. Starego zlałem 2L a nowego (tego co polecają) 2,6L. Na początku przez jakies 50 km była znaczna poprawa, nie hałasowało przy hamowaniu silnikiem. Juz myslalem ze pomogło. Niestety brzydkie dźwięki wróciły.
Zmiana oleju nie naprawi skrzyni...
Ten zabieg pomaga jak skrzynia jest jeszcze "cicha i sztywna"

Awatar użytkownika
Martinezku
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 17 paź 2016, 10:12
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bismarckhutte OS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:

#27 Post autor: Martinezku » 11 lip 2017, 18:38

A ile wchodzi oleju do skrzyni biegów silnika jak w moim profilu?

Awatar użytkownika
szymonOPC
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 31 sie 2017, 21:33
Imię: Szymon
Lokalizacja: Kielce
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: LEH
Plec:

OLEJ a fakty i mity dotyczące skrzyni M20 M32 .

#28 Post autor: szymonOPC » 07 gru 2017, 15:43

Odgrzeję kotleta tj w serwisie opla gdy kupiłem auto wymienili mi olej w skrzyni na nowy GM 1940004 75W-85;API GL4l i wali w ilości 2,4L. Czy uważacie że za mało go wlali o te 200ml? Bo czytałem również ostatnio artykuł w czasopiśmie Auto-Świat i pisali że wskazane jest wlać 2,6L tak jak pisał założyciel tematu. Uważam osobiście, że pojeżdżę te 50tys. km i wymienię olej na fuchs titan sintofluid 75w80 w ilości 2,6-2,8L. Chyba 2,8L nie będzie za dużo ? I nie powinno go wyrzucać ?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

OLEJ a fakty i mity dotyczące skrzyni M20 M32 .

#29 Post autor: rafant4011 » 07 gru 2017, 17:29

Zalej 2,7-2,8 i zmień na fuchs-a...
Nawet jeśli wlejesz za dużo to i tak go wywali odpowietrznikiem(nanmiar).

Wieża
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

OLEJ a fakty i mity dotyczące skrzyni M20 M32 .

#30 Post autor: Wieża » 12 lut 2018, 12:40

Cześć wszystkim,
Piszę ku przestrodze zainteresowanym - dokładnie przeczytajcie cały post Belfra, bo ja przeczytałem po łebkach, potem odpowiedzi i ... miałem trochę więcej roboty :/
W grudniu miałem do wymiany tuleje na wahaczach - zrobił to mechanik w warsztacie obok mojej roboty (wiadomo, wygodnie jest przyjechać do roboty, postawić auto mechanikowi i po robocie odebrać naprawione). Po nowym roku po coś wlazłem do kanału pod auto i ze zdziwieniem stwierdziłem, że nie założyli osłony pod silnik. Wizyta u mechanika - osłona jest, postaw auto to założymy. Skoro auto ma być u mechanika, to myślę - nie będę się babrał sam, dam mu oliwę do skrzyni i niech mi on przy okazji wymieni. Tak też zrobiłem, dałem 3 butelki oliwy ... odbieram auto i dostaję resztę oleju - 0,55 L; wspominając ten temat na forum myślę sobie - trochę mało zalane :| drugie zdziwienie - komputer nie zresetowany - znaczy się akumulator nie był odpinany i olej inną dziurą zalewany :/ I tu zaczyna się płacenie za nieuważne czytanie wykładu kolegi.
Za kilka dni miałem trochę czasu i wyjazd na ferie w perspektywie - wyjmę akumulator, odkręcę korek, sprawdzę. Patrzę - a tam oleju nie widać :mysli: a ubzdurałem sobie, że ma być do pełna :facepalm: wlałem resztę oleju - niewiele lepiej ... dokupiłem jeszcze 2 litry i wlałem :kac: zrobiło się późno, przerwałem robotę, ale coś mi nie pasowało i wróciłem do lektury forum. Reakcja po uważnym przeczytaniu? Mniej więcej coś takiego :mur: :mur: :mur:
Przespałem się z tematem i wymyśliłem, że odkręcę korek spustowy, zleję całość i wleję tyle ile powinno być - będę miał pewność ile faktycznie oleju jest w skrzyni. Na logikę to wydało mi się najwłaściwsze. Teoretycznie w skrzyni powinno być 5 litrów, ale ... do skrzyni wróciło 2,75L, w butelkach zostało mi 1,75L. Z dodawania nie wychodzi 5 litrów ... chyba straciłem zaufanie do mechaniora.
Bedę wdzięczny za kilka słów komentarza - czy właściwie wybrnąłem ze swojej pomyłki.
Pozdrv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”