[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3462
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#1 Post autor: Maciek » 22 lut 2009, 23:55

zafirowany, jak jest kontrolka to są i błędy ;)

Pozdr.
M.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#2 Post autor: scaniairizar » 19 kwie 2009, 19:31

mozesz spróbowac pociągnąc na obrotach, a nóż widelec coś to pomoze...


fakt faktem, przypadek dziwny..

powiem Ci tak: u mnie, jak świrował, przechodził w tryb awaryjny to były oznaki kończącego się EGRu, ale skoro piszesz ze egr masz czysty i bez zarzutu pracuje, to spróbuj pogonic go troche i daj znac jakie efekty..

Awatar użytkownika
kp2
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 29 kwie 2009, 12:35
Lokalizacja: Kłodzko
Model:

dla użytkowników auta z filtrem DPF

#3 Post autor: kp2 » 29 kwie 2009, 12:49

Witam!!!
wszystkich szczęśliwych posiadaczy auta z filtrem DPF. I pozdrawiam!! Jestem posiadaczem takiego auta od marca 2009 i już miałem pierwsze przygody związane z samooczyszczaniem filtra i kodami błędów. Chętnie wymienię się doświadczeniami z innymi użytkownikami "zosiek" z filtrem :mrgreen:

--scalone--

Już wiem co znaczy błąd P242F :-o

--scalone--

Konkretnie:
Zafira 2007 r. 28000 km. Przejechałem już 3 tys.

Najpierw poznałem błędy P0400 i P2279 i kontrolkę silnika. :|
Potem było gorzej P242F kontrolka serwisowa i auto w tym trybie (bez mocy). :(

Po kilku wizytach w ASO zakupiłem interfejs Op-com i sam diagnozuję auto. :mrgreen: Chcę rozpracować o co biega z tym DPF-em i jego czyszczeniem? :?:

--scalone--

Uwagi:
1. Czyszczenie filtra DPF zrobiłem sam (ważne-przed garażem) przy użyciu laptopa. :D Wcześniejsze garowanie w trasie nie wiele dało. Auto po kilkuset km znowu P242F itd. :/
2. Następny cykl wyłapałem po zaledwie 300 km jazdy raczej po mieście.
3. W trasie załączył się tryb wypalania po nasyceniu filtra 90% i trwał kilka minut. Jechałem normalnie do 2000 obr. I nawet się zatrzymałem bez gaszenia auta (obroty 900)!!! Filtr wypalił się. :roll:
4. Zobaczymy jak będzie dalej.

//kp2, edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, 14:31 przez kp2, łącznie zmieniany 3 razy.
Nowy użytkownik opla z DPF-em

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#4 Post autor: cbm80 » 30 kwie 2009, 09:59

Z tymi filtrami DPF to prawdziwa masakra. Niestety chyba juz nowego Diesla bym nie kupil: wrazliwa jak cholera pompa do CR, filtr DPF - ciagle sie zatyka szczegolnie w miescie, nadal zacierajacy sie EGR, do tego jeszcze kolo 2-masowe. W starych Zafirach to glownie pompa padala albo EGR sie zacieral. A na benzynowce prawie nigdy nikt sie nie skarzyl.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
kp2
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 29 kwie 2009, 12:35
Lokalizacja: Kłodzko
Model:

#5 Post autor: kp2 » 19 maja 2009, 19:35

A brak błędów stwierdzasz sam za pomocą znanego triku (hamulec+gaz) czy z analizy programu diagnostycznego? Jak coś jest nie tak powinny być błędy na kompie.
Na skromym programie jaki mam (op-com) pokazuje mi kilkadziesiąt różnych pomiarów z pracy samego silnika. W warsztacie powinni coś u ciebie wykryć.
U mnie jak miałem problemy nie zapalała się kontrolka "świec" tylko serwisowa (auto z kluczykiem). Były błędy na kompie.
Nowy użytkownik opla z DPF-em

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry » 28 maja 2009, 08:50

oj jak tak czytam te wasze problemy to błogosławie dzień w którym znalazłem swoją benzynkę, bo początkowo też miał być diesel ;) Mocy tyle samo co w najmocniejszym cdti, 6b manual, a spalanie przy dosyć dynamicznej jeździe z litr większe od diesla mimo pojemności 2.2 :D Może i rachunki za paliwo tyćke większe,ale o ile mniej w serwisach zostawione :> A praca (dynamika/elastyczność) boska ;)

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3462
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: Maciek » 28 maja 2009, 12:29

rafaum, to się nie masz co martwić - niech naprawiają na gwarancji.

Jedyne minusy to stracony czas, nerwy i brak auta...

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#8 Post autor: Lorry » 04 cze 2009, 11:01

Wiem że auto jest na gwarancji ale może byś się dogadał z Oplem by udzielili zgode na wywalenie DPFa przez wyspecjalizowaną firmę. Jest jakiś warsztat elektroniczny który opracował wywalenie DPF łacznie z ,odyfikacja elektroniki. Powiedzieć ze Cie to wkurza auto nie sprawuje się tak jak ma i w zwiazku z tym chcesz czegoś takiego dokonać ;)

Moze brzmi to naiwnie ale .....

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#9 Post autor: ADAMO_16 » 09 cze 2009, 10:07

Czytam i cały w strachu jestem. Śmigam zafira od 10.2008, problem z DPF jest dla mnie obcy.Może częste jazdy w trasie mają taki wpływ na brak problemów?.Poprzedni właściciel też wiecej po trasie śmigał ( jak sobie wykracze ten problem to będZie nas więcej)Przebieg dosyć mały 65kkm a paliwo to BP i Orlen.

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3462
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#10 Post autor: Maciek » 09 cze 2009, 10:59

ADAMO_16, a może nie masz DPFa? Chyba nie był to standard?

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#11 Post autor: cbm80 » 09 cze 2009, 11:23

Od 2006 lub poczatku 2007 DPF musial byc juz chyba stadardzie, aby Zafira spelniala jakiejs tam normy Euro dot. zanieczyszczen. Tylko pierwsze Zafiry B z konca 2005 i poczatku 2006 nie mialy tego dziadostwa.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#12 Post autor: ADAMO_16 » 09 cze 2009, 18:07

Jak to sprawdzić? Ja mam zafire z końca 2005, import z niemiec.Czy DPF wystepuje z EGR?

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3462
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#13 Post autor: Maciek » 09 cze 2009, 20:24

W VW jest w kodzie wyposażenia podane, a w Oplu to nie mam pojęcia...

Awatar użytkownika
cbm80
Mieszkaniec
Posty: 324
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#14 Post autor: cbm80 » 10 cze 2009, 09:57

Rzuc okiem na opel-infos.de, tam sa kody wyposazenia, moze jest tez odpowiedzialny za DPF.
Zafira Tourer 2.0 CDTI 2012r.
Zafira EXECUTIVE 2.2DTI 2004r. (do sprzedania)

Awatar użytkownika
dandi
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 14 lut 2009, 21:05
Lokalizacja: L U B I N
Model:

#15 Post autor: dandi » 12 cze 2009, 08:04

cbm80 pisze:Od 2006 lub poczatku 2007 DPF musial byc juz chyba stadardzie, aby Zafira spelniala jakiejs tam normy Euro dot. zanieczyszczen. Tylko pierwsze Zafiry B z konca 2005 i poczatku 2006 nie mialy tego dziadostwa.
kolega ma zafirę z 12.2005 i ma już DPF
moja zafirka jest z 01.2006 i też posiada DPF

--scalone--
ADAMO_16 pisze:Jak to sprawdzić? Ja mam zafire z końca 2005, import z niemiec.Czy DPF wystepuje z EGR?

DPF wystepuję z EGR
właśnie jestem po wymianie EGR

dandi, edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim //BajBus
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, 14:28 przez dandi, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”