[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#391 Post autor: Flora » 05 maja 2015, 14:02

Warto byłoby sprawdzić jak poziom nasycenia DPFa widziany jest przez komputer. Zarówno przed jak i po wypalaniu. Może masz już tak zapchany filtr, że wypalanie niewiele pomaga. Do prostej diagnostyki wystarczy tani ELM327 i aplikacja DPF info

Piotrbuli
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2015, 15:12
Lokalizacja: pomorskie
Model:

#392 Post autor: Piotrbuli » 05 maja 2015, 15:03

Na dniach mam dostać interfejs diagnostyczny, to sprawdzę.

Martwi mnie to, że mechanik twierdzi, że pięknie go przeczyścił. Za czyszczenie skasował 150 zł i za chemię do czyszczenia kolejne 120 zł (dwa razy niby czyścił). I nawet dał na to gwarancję.
Czy to możliwe, że wewnątrz jest czysty, ale komputer źle rozpoznaje poziom nasycenia i ciągle chce wypalać?
Czy może mechanik ściemnia, że wyczyścił - tak samo jak niby wymienił mi uszczelki, a następny gość jak rozbierał, to mi pokazał wszystkie uszczelki (każda miała przynajmniej kilka lat).

Szczerze to tego mechanika nie chce już odwiedzać, bo od takich to trzeba trzymać się z daleka, ale jak się okaże, że DPF-a też nie wyczyścił, to odwiedzę go jeszcze raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#393 Post autor: Bodek » 05 maja 2015, 17:02

Piotrbuli pisze:Na dniach mam dostać interfejs diagnostyczny, to sprawdzę.

Martwi mnie to, że mechanik twierdzi, że pięknie go przeczyścił. Za czyszczenie skasował 150 zł i za chemię do czyszczenia kolejne 120 zł (dwa razy niby czyścił). I nawet dał na to gwarancję.
Czy to możliwe, że wewnątrz jest czysty, ale komputer źle rozpoznaje poziom nasycenia i ciągle chce wypalać?
Czy może mechanik ściemnia, że wyczyścił - tak samo jak niby wymienił mi uszczelki, a następny gość jak rozbierał, to mi pokazał wszystkie uszczelki (każda miała przynajmniej kilka lat).

Szczerze to tego mechanika nie chce już odwiedzać, bo od takich to trzeba trzymać się z daleka, ale jak się okaże, że DPF-a też nie wyczyścił, to odwiedzę go jeszcze raz.
Dziwi mnie, że nie sprawdziliście nasycenia po czyszczeniu i wypalaniu - może jest już do wymiany lub do wycinki (opcja tańsza, ale nie do końca legalna ;) )

Sprawdź nasycenie, jeżeli czyszczenie nic nie dało - to masz gwarancję, a mechanik niepotrzebnie naraził Cię na dodatkowe koszty :>
Ostatnio zmieniony 05 maja 2015, 17:03 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Cyfrowy_Opelek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Astra
Model: H
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#394 Post autor: Cyfrowy_Opelek » 05 maja 2015, 19:48

Bez diagnostyki komputerowej i listy danych nie bardzo wiemy jakie jest nasycenie filtra, jaka jest różnica ciśnień itp. Jeśli rzeczywiście dobrze wyczyścił i różnica ciśnień jest -2 do 5kPa a nasycenie jest nadal duże to można zainicjować wypalanie statyczne i wtedy po udanym wypalaniu zmniejszy sobie nasycenie i nie będzie wypalał (w zależności od stylu jazdy) na jakieś 800 km. Można zrobić reset filtra na nowy jak nadal będzie wypalał. W ostateczności również proponuję usuniecie DPF + EGR.
Serwis Kraków. Wyłącznie DPF, EGR, KLAPY WIROWE. AIRBAG. Odczyt SECURITY CODE. Wylogowywanie Radia, Wyświetlacze, Zegary, CIM, BCM, REC. Wszystko z PSG16. Naprawa sterowników.

Piotrbuli
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2015, 15:12
Lokalizacja: pomorskie
Model:

#395 Post autor: Piotrbuli » 06 maja 2015, 10:51

No i o to mi chodziło. Dzięki za podpowiedzi.
Jak tylko dostane interfejs, to sam sprawdzę nasycenie i tę różnicę ciśnień (jeśli można to sprawdzić na opku).
Wtedy może podjadę do mechanika na gwarancję, albo zdecyduję się na jakieś bardziej radykalne kroki ;)

Piotrbuli
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2015, 15:12
Lokalizacja: pomorskie
Model:

#396 Post autor: Piotrbuli » 09 maja 2015, 18:34

Sorry, że post pod postem - nie mogę edytować już.

OPEK pokazuje:
Differential Pressure Diesel Particulate Filter -2 kPA
Differential Pressure Diesel Particulate Filter - 0.39 V
Diesel Particulate Filter Saturation - 178% (wygrałem konkurs na najbardziej zasyfiony :lol: ?)

Jakieś rady?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#397 Post autor: Bodek » 09 maja 2015, 21:41

Piotrbuli pisze:..........
Diesel Particulate Filter Saturation - 178% (wygrałem konkurs na najbardziej zasyfiony :lol: ?)

Jakieś rady?
Jesteś liderem - powinien zacząć wypalać powyżej 80% nasycenie :lol:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Piotrbuli
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2015, 15:12
Lokalizacja: pomorskie
Model:

#398 Post autor: Piotrbuli » 09 maja 2015, 22:28

Mam zaplanowane już pozbycie się tego chwasta, ale po wydaniu 1,7k na mechaników w tym miesiącu i zaległych wymianach w zawieszeniu muszę chyba przeczekać do czerwca/lipca na to.
Czy powinienem w tym wypadku zainicjować wypalanie na OPku?
Co z parametrami, które podałem - filtr jest wyczyszczony (dwukrotnie myjką i jakąś chemią) przez mechanika odpowiednio, czy tu też zrobił ze mnie łosia i skasował mnie za nic?

Dodatkowe pytanie do osób w temacie wyrywania chwasta - czy fizyczna robota z wycięciem, to coś mocno skomplikowanego? Komputer, oczywiście, musi być zrobiony przez fachowców, ale tę fizyczną robotę chciałbym zlecić lokalnemu (zaufanemu) fachurze. On twierdzi, że spokojnie da sobie radę, ale ja wolałbym się dowiedzieć jak skomplikowane jest to zadanie, abym mógł sam zdecydować czy zlecić mu wycięcie, czy zapłacić więcej i kompleksowo dać załatwić problem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#399 Post autor: Bodek » 09 maja 2015, 22:34

Robota fizyczna = bez problemu, rozetnie od góry, wypruje i założy - nic nie będzie widać od spodu.

Możesz wypalić serwisowo, ale po tym trzeba wymienić olej, jaki będzie efekt - nie wiem.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#400 Post autor: Flora » 09 maja 2015, 23:14

Przy filtrze zapchanym w 178% zostałeś zrobiony w łosia czyszczeniem myjką. Moim zdaniem jest to działanie bez sensu. Ze wzgledu na budowę filtra konieczne jest wypalanie, a nie zalewanie. Cześć kanałów jest przelotowa, ale sporo z nich jest jednostronnie zaślepione i pchanie się do środka z chemią i myjką cisnieniową zrobi jedynie większe spustoszenie.

Piotrbuli
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2015, 15:12
Lokalizacja: pomorskie
Model:

#401 Post autor: Piotrbuli » 11 maja 2015, 12:35

Ten sam gość, co czyścił mi mechanicznie filtr, wymienił mi po tym olej.
Trochę szkoda teraz załączać serwisowe wypalanie i po tym wymieniać olej jeszcze raz, skoro piszecie, że nie ma pewności czy serwisowe wypalanie coś da.

Nie ma innej opcji? Może coś da się OPkiem zrobić.
PS.
Gdzie sprawdzić, kiedy było ostatnie wypalanie?

Z drugiej strony, tak jak pisałem, wycięcie nie wcześniej niż za miesiąc i do tego czasu chciałbym coś podziałać z tym filtrem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#402 Post autor: aroniusz » 11 maja 2015, 14:00

Piotrbuli pisze:Gdzie sprawdzić, kiedy było ostatnie wypalanie?
OP-Comkiem możesz sprawdzić ile km minęło od ostatniego wypalania i jakie jest nasycenie filtra. W module silnika ECU druga lista przedostatnia zakładka 73-79

Piotrbuli
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 30 kwie 2015, 15:12
Lokalizacja: pomorskie
Model:

#403 Post autor: Piotrbuli » 12 maja 2015, 08:03

OK - poniżej wyniki. Jest coraz gorzej:

Kod: Zaznacz cały

Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-2 kPa
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.41 V
Diesel Particulate Filter Saturation,196 %
Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance),10 km
DPF Regeneration,0 %
Czy z takimi parametrami powinienem w ogóle odpalać auto?
Czy po wypalaniu serwisowym mogę chociaż zrobić kilkaset km, aby dojechać do zaufanego mechanika na wymianę oleju, czy powinienem bezzwłocznie wymienić olej?

Ma ktoś może instrukcję zainicjowania wypalania serwisowego w OPku?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16449
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#404 Post autor: Bodek » 12 maja 2015, 08:34

Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#405 Post autor: Flora » 12 maja 2015, 09:33

Podstawowe pytanie: skąd komputer wie jaki jest poziom nasycenia DPFa? Na podstawie czujnika różnicy ciśnień? Może problemem nie jest sam filtr tylko uszkodzony czujnik? Nie śpiesz się z wypalaniem serwisowym, sprawdź najpierw czujnik i przewody.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”