[TUT/B]Czyszczenie przepustnicy CDTi 150KM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

#16 Post autor: mandaloszka » 06 paź 2011, 20:22

Aha.Zawor sie nie zacina jest czysty podejrzewam ze byl wymieniany na nowy zanim kupilem zske.Ale z tym interkulerem moze to jest to.Pamietam ze opaska metalowa na gumowym wezu przeskakiwala w czasie przykrecania moze musze ja wymienic?

[ Dodano: Czw Paź 06, 2011 20:23 ]
Gdzieznajduja sie klapy wirowe?
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

danio
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#17 Post autor: danio » 06 paź 2011, 20:30

Jeżeli na ciepłym silniku szarpie jeszcze bardziej to szukał bym gdzieś na łączeniach gumowych lub je sprawdził czy są całe. Może przy cybancie się przetarło i puszcza.

mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

#18 Post autor: mandaloszka » 07 paź 2011, 16:13

Niestety nie moge w niemczech ogladaC tego filmiku.A co wnim jest?
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

#19 Post autor: mandaloszka » 08 paź 2011, 09:13

szkoda ze nie moge zobaczyc .Film zawiera jakies materialy ktore w niemczech nie moga byc wyswietlane.
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

Eureka!

#20 Post autor: mandaloszka » 15 paź 2011, 11:52

Juz po moim problemie.Wystarczylo wymienic opaski zaciskowe na wezu gumowym-chyba z interkoolera.Podczas czyszczenia Egr-a pare razy sciagalem tego weza odkrecajac opaske po paru razach zaczela ona przeskakiwac przy maks.dokreceniu a ja uwazalem ze ten waz jest dostatecznie dokrecony.Po waszych radach udalem sie do sklepu i kupilem dwie nowe opaski.
Autko chula jak nowe.Wielkie dzieki i pozdrowienia.
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

smigol
Posty: 1
Rejestracja: 09 lis 2011, 11:02
Lokalizacja: Piła
Model:

#21 Post autor: smigol » 11 lis 2011, 21:59

staszekh pisze:Jestem, po czyszczeniu przepustnicy i zastanawiam się skąd bierze się olej w puszeczce sterującej. Za radą umieszczoną na http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308, otworzyłem ten dekielek i wylałem ten olej (było go niewiele). Czy on nie smaruje czasem mechanizmu sterowania przepustnicą?
U mnie też był olej tam ...

danio
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#22 Post autor: danio » 30 sty 2012, 16:56

a czym czyścicie egr, przepustnice

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#23 Post autor: Bodek » 30 sty 2012, 21:46

danio pisze:a czym czyścicie egr, przepustnice
Na przykład pianką do mycia szyby kominka, benzyna ekstrakcyjna, szmatka ze śrubokrętem.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

danio
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#24 Post autor: danio » 20 lut 2012, 12:39

Po benzynie wiem że nagar twrdnieje i trzeba drapać
ale reszty nie testowałem.
pianka do kominka ? Trzeba będzie przetestować

Maciolo-78
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Model:

Mam to samo

#25 Post autor: Maciolo-78 » 05 mar 2012, 23:11

Witam, wczoraj zapaliła mi się magiczna kontrolka. Podjechałem dzisiaj do warsztatu. Po podpięciu chłopcy orzekli, że winien jest EGR. Po wyczyszczeniu (a było podobno sporo syfu) powiedzieli, że znaleźli olej na przepustnicy (którego nie powinno tam być) i że to najprawdopodobniej ciąg przyczynowo-skutkowy rozpoczynający się od nieszczelnej turbosprężarki, który chlapie na przepustnicę, po czym zapycha sie EGR. Myślałem, że torchę jednak z tym pojeżdżę. Jednak po wyjeździe za bramę warsztatu kontrolka znów się zaświeciła. Po powrocie stwierdzono - przepustnica nie wyrabia. Absolutnie do wymiany! (1280 PLN!!!). A najlepiej w komplecie z nową sprężarką (+ dodatkowe 2500 PLN). Nogi się pode mną ugięły. Znalazłem na allegro szpeniów, którzy majsterkują przy przepustnicy i dają roczną gwarancję na naprawę (tamci stwierdzili, że to błąd polegający właśnie na zwarciu instalacji, której winowajcą był obecny olej). I teraz pytanie - czy zacząć od wymiany (ew. regeneracji) na dzień dobry sprężarki, w następnej kolejności regeneracja przepustnicy? Co poradzicie? :( Dodam tylko, że auto ma 40 tys. (potwierdzonego w znajomej ASO) przelotu, zakupiłem je od pierwszego właściciela miesiąc temu. Czyżby sprężara po 40 tyśkach miała juz dosyć?!!
Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 23:29 przez Maciolo-78, łącznie zmieniany 1 raz.

Pitt
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2012, 19:31
Lokalizacja: Warszawa
Model:
Kontakt:

#26 Post autor: Pitt » 05 mar 2012, 23:20

Maciolo, jaki masz przebieg auta że takie przykrości Zośkę spotkały?

Maciolo-78
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#27 Post autor: Maciolo-78 » 05 mar 2012, 23:31

Pitt pisze:Maciolo, jaki masz przebieg auta że takie przykrości Zośkę spotkały?
Hej, właśnie przed sekundą dodałem, że auto ma 43 tys! I bez żadnych wałków ani kręceń. Serwisowane u Mikołajczaka w Bydgoszczy... Inna sprawa, że poprzedni użytkownik miał "delikatnie mówiąc" dziwny styl jazdy (zbstrachując od faktu, że samochodu używał w zasadzie na przejazdy z domu do pracy - tj. dystans ok 3 km)

[ Dodano: Pon Mar 05, 2012 23:40 ]
Maciolo-78 pisze:
Pitt pisze:Maciolo, jaki masz przebieg auta że takie przykrości Zośkę spotkały?
Hej, właśnie przed sekundą dodałem, że auto ma 43 tys! I bez żadnych wałków ani kręceń. Serwisowane u Mikołajczaka w Bydgoszczy. Mało tego, od nowości jeździ TYLKO NA V-POWER!!! Inna sprawa, że poprzedni użytkownik miał "delikatnie mówiąc" dziwny styl jazdy (abstrachując od faktu, że samochodu używał w zasadzie na przejazdy z domu do pracy - tj. dystans ok 3 km dziennie)

Awatar użytkownika
Maciek
-#Administrator
Posty: 3459
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Plec:
Kontakt:

#28 Post autor: Maciek » 05 mar 2012, 23:41

Jak przebieg realny to pewnie właściciel ostro dawał jej po garach i te 3 km na pełnych obrotach przejeżdżał :>

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#29 Post autor: Bodek » 05 mar 2012, 23:54

Powiem tak, zabrzmiało jak:

Nówka auto od emeryta, do kościoła jeździł i nic więcej - tylko po co komu wtedy diesel. :lol:

A tak na poważnie, to ja bym wszystko jeszcze raz porządnie wyczyścił, o oleju w przepustnicy już Koledzy na forum pisali, poczytaj spokojnie o EGR, przepustnicy, rozkręć, wypoleruj, ma się świecić jak psu .....

Jeżeli chodzi o turbinę, to zajeździć ją nie jest dużym kłopotem, zdolnych ludzi nie brakuje.

Porób co trzeba i zobaczysz co dalej, za nim wydasz - może niepotrzebnie - kasę.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2012, 23:56 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Maciolo-78
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 19 lut 2012, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#30 Post autor: Maciolo-78 » 05 mar 2012, 23:55

Maciek pisze:Jak przebieg realny to pewnie właściciel ostro dawał jej po garach i te 3 km na pełnych obrotach przejeżdżał :>
Tak tez właśnie chyba było. Zdziwiło mnie jego twierdzenie, że mu dychę pali (a tak w ogóle to ma wycięty DPF przez TuneForce po 30 tys. po gwarancji bo jak twierdzi - nie dawał mu spokoju i non-stop po serwisach się tułał).
I jestem w kropce, jeśli teraz takie kwiatki wychodzą to za 5 miechów czeka mnie sprzęgło z dwumasą. No ale teraz pytanie - co robić. Mogę zregenerować sprężarę (koszt ok 800 PLN włącznie z dwuletnią gwarancją) oraz udać się do gościa gdzieś w okol. Grudziądza celem naprawy sterownika i wyczyszczenia przepustnicy (koszt ok 350 PLN). Zamykam się w 1200 PLN (to boli o wiele mniej). Czy ew, udać się do ASO Opla? na potwierdzenie tezy tych pierwszych mechaniorów?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 00:00 ]
Bodek pisze:Powiem tak, zabrzmiało jak:

Nówka auto od emeryta, do kościoła jeździł i nic więcej - tylko po co komu wtedy diesel. :lol
3 miechy go szukałem. Młody lekarz nim jeździł. Leasing spłacił i pogonił. Przy mnie tego samego dnia nową CRV-kę odbierał. Na motoyzacji znał się wg mnie... no jak to lekarz na motoryzacji...
Diesla kupił, bo słyszał, że są fajniejsze a promocja była, że w cenie benzyny je gonili - to wziął :-)

No jak w polskim salonie kupił to mogło tak być.
Tak, u Mikołajczaka kupiony i serwisowany do końca...

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 00:18 ]
Bodek pisze:Powiem tak, zabrzmiało jak:


A tak na poważnie, to ja bym wszystko jeszcze raz porządnie wyczyścił, o oleju w przepustnicy już Koledzy na forum pisali, poczytaj spokojnie o EGR, przepustnicy, rozkręć, wypoleruj, ma się świecić jak psu .....


Dzięki Bodek za radę. W najbliższy wolny weekend chyba rzeczywiście wezmę sprawy w swoje ręce :-)

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 14:55 ]
Właśnie wróciłem z innego warsztatu. Tam z kolei wykluczyli winę przepustnicy. W op-comie wywaliło bład ale bez opisu!!! Na niezależnym wyskoczył: "nieszczelność w układzie dolotowym". Jest duża turbodziura, sprężarka czasami jakby w ogóle nie łączyła. po odpuszczeniu i przyciśnięciu jeszcze raz (bez sprzęgła) dopiero startuje (od 2 tys). Co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam tylko, że auto nie kopci, nie szarpie i żadnych innych objawów poza mułowatością.

[ Dodano: Pią Mar 09, 2012 08:45 ]
No i w końcu wyszło. Koniec końców po tułaczce po różnego rodzaju dziwnych warsztatach, gdzie chłopcy z latarkami w rękach szukali prześwitów i nieszczelności (czułem się trochę jakbym przyjechał polonezem do polmozbytu) trafiłem do abeximu (w W-wie na Połczyńskiej). Jeszcze dostałem na dzień dobry dobry discount przez znajomka, który ma tam układy. Okazało się, że EGR owszem został wyczyszczony ale... był już tak zapchany przed czyszczeniem, że szlag trafił cewkę. Więc cały był poprostu do wymiany. Za wszystko (włącznie z całą diagnostyką) zapłaciłem 750 PLN (przed upustem 920) więc myślę, że tragedii nie ma.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2012, 00:10 przez Maciolo-78, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”