[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#46 Post autor: kicaj » 13 lut 2011, 13:14

Przemcio, nic, bo juz sam sobie odpowiedziales ;)

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#47 Post autor: Przemcio » 13 lut 2011, 19:01

Kicaj ale to ty miałeś mi podpowiedzieć :P
Większa wiedza daje większe możliwości.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#48 Post autor: kicaj » 13 lut 2011, 19:57

ja sie tak zastanawiam, jesli ty to wszystko juz wczesniej wiedziales, to po co ta zabawa w podchody...

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#49 Post autor: Przemcio » 13 lut 2011, 20:14

Źle to odebrałeś. Ja uważam że większa wiedz daje większe możliwości.Wymiana uwag, być może, pomoże innym userom robionym w trąbę przez cwanych mechaników albo w ASO. Nie wiem czy Zafiry 1,7 i 1.9 maja takie same DPFy .Poza tym Kicaj :piwo:
Większa wiedza daje większe możliwości.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#50 Post autor: kicaj » 13 lut 2011, 20:20

:piwo: by sie przydalo wiec i tobie jedno :piwo: ;)

zwroci uwage ze to wszystko o czym mowilismy to juz zostalo na forum/ w sieci napisane, wystarczylo tylko przeczytac... :D

co do filtrow - takie sam ejesli mowimy o idei konstrukcji a rozne co do budowy, z prostego powodu: inne silniki.
czytalem tez ze te silniki sa jeszcze bardzi wydajne niz 1.9, wiec stad to dluzsze niedogrzanie. choc musze zauwazyc ze w moim przypadku o ile w temp ujemnych w miescie z trudem sie nagrzewal na max, to teraz przy temp dodatnich (acz blizej 0 niz 10 st. Celc) ladnie i szybko lapie temperature. zatem w twoim tez tak powinno byc...
choc z drugiej strony Orbit stale narzeka na zapychajacy sie dpf... a ma taki sam silnik ja ty.
Przemcio pisze:Filtr czyści się w około 12min do + - 30% . Padający do <50% i sygnalizuje różnicą ciśnień.
a mozesz te zdania bardziej sprecyzowac?

Awatar użytkownika
Orbit
Mieszkaniec
Posty: 232
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:03
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#51 Post autor: Orbit » 13 lut 2011, 20:24

Przemcio pisze:Dręczy mnie jedna kwestia.Jeśli DPF czyści się powiedzmy co 180 kilometrów to znaczy że się kończy prawda?. Co pokazuje Opcom/Tech po takim dopalaniu 30% , 40% , 50% ??Jeśli tą pierwszą wartość i wszystkie pozostałe parametry OK to co ? Kończy się czy nie ? Do czyszczenie czy do wymiany..... Proszę merytorycznie
widzę ze Z17dtr i A17dtr ( te same silniki ) maja ten sam problem, DPF wypala sie co 180 Km , ja mam przejechane 18KKm czyli nowe Aito ... obserwuje jak DPF sie wypala od roku ..
w miescie 170- 200 km, na trasie ... 360 - 400 Km , czyli dokłądnei 2 X czesciej niz powienien .. ostatnio jezdziłem po miescie z wpientym Kompem i OP-COMEM .. i tak,.
gdy temperatura powietrza jest wyższa niz 1 C zapełnianie sie DPF to 1 % na 5km
gdy jest poniżej zera ...2,5 % na 5 km, w mieście do momentu aż się silnik zagrzeje .. Tylko ze czasami zajmuje mu 5 km aby się zagrzać ,
W temperaturze poniżej 0C ... komputer cały czas trzyma podwyższone obroty ( debil ) nie wiadomo dlaczego .. bogatsza mieszanka zapełnia DPF . w mgnieniu oka .
Zawsze .... wypalanie zaczyna sie przy 85% zapchanego DPF i wypala do 30 % wiec całkowity "" ruch"" to 55%
Moj znajomy ma nową Astre z silnikiem A17DTR ... ma dokładnie ten sam problem , wymienili mu SOft nic się nie zmieniło ...
Jutro jadę do serwisu zobaczymy co powiedzą ...

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#52 Post autor: Przemcio » 13 lut 2011, 20:36

Sorki ułomnym ale nie wyczytałem nigdzie jasnej uwagi o zależności temp. silnika a zapełnianie się chwasta. W mojej Zosi filtr czyści się w około 10min przy obrotach 2800 do 3200.w mieście. Silnik ma problem z uzyskaniem szybko właściwej temperatury(84-90C) w mroźne dni .Popracuje nad tym ;) .Z tego co wyczytałem to padający DPF nie wypali się do 30% ale może się mylę.
Większa wiedza daje większe możliwości.

Awatar użytkownika
Orbit
Mieszkaniec
Posty: 232
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:03
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#53 Post autor: Orbit » 13 lut 2011, 20:48

Przemcio pisze:Sorki ułomnym ale nie wyczytałem nigdzie jasnej uwagi o zależności temp. silnika a zapełnianie się chwasta. W mojej Zosi filtr czyści się w około 10min przy obrotach 2800 do 3200.w mieście. Silnik ma problem z uzyskaniem szybko właściwej temperatury(84-90C) w mroźne dni .Popracuje nad tym ;) .Z tego co wyczytałem to padający DPF nie wypali się do 30% ale może się mylę.
u mnie tak samo . ale wypalanie potrafi sie właczyc nawet przy 70 C ... i wtedy temperatura gwałtownie rośnie ... od razu wyłączam ogrzewanie gdyż to powoduje wolniejsza stratę ciepła , ktos nawet pisał iz włacza KLIME aby bardziej obciazxyc silnik...
Już sobie to wyobrażam ... Wyłączone ogrzewanie , włączona KLima i otwarte szyby . gdyż na zewnątrz jest Cieplej, czapka rękawiczki ... i pukający się w czoło inni kierowcy ..
Chyba strzele sobie napis na tylnej szybie ... "" NIEMA CO SIĘ DZIWIĆ - MAM OPLA ""

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#54 Post autor: Przemcio » 15 lut 2011, 12:25

Jutro jadę do serwisu zobaczymy co powiedzą ...
I co ci powiedzieli w serwisie ?
Większa wiedza daje większe możliwości.

Awatar użytkownika
Orbit
Mieszkaniec
Posty: 232
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:03
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#55 Post autor: Orbit » 15 lut 2011, 15:50

Przemcio pisze:
Jutro jadę do serwisu zobaczymy co powiedzą ...
I co ci powiedzieli w serwisie ?
nie pojechałem jeszcze rozchorowałem sie ... :(

kosib
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 lut 2011, 13:22
Lokalizacja: Gołcza
Model:

#56 Post autor: kosib » 16 lut 2011, 19:46

Koledzy a odpowiecie na moje pytanie odnoścnie tego otworu przez filter. Wyrazcie swoje opinie. Chciałbym znac wasze zdanie.

Przemcio
Zafiromaniak
Posty: 701
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:45
Lokalizacja: MiastoNaPeryferiach
Model:

#57 Post autor: Przemcio » 16 lut 2011, 20:12

Kicaj odpowiedział a poza tym wpisz w google przerabianie FAP DPF to zobaczysz ciekawostki ;)

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#58 Post autor: heko » 17 lut 2011, 00:15

kosib pisze:Koledzy a odpowiecie na moje pytanie odnoścnie tego otworu przez filter. Wyrazcie swoje opinie. Chciałbym znac wasze zdanie.
...zawsze możesz spróbować...jak nie zda egzaminu :mrgreen: ...masz do mnie bliziutko..więc "naprawimy" 8)

Szymon78

#59 Post autor: Szymon78 » 17 lut 2011, 13:16

kosib pisze:Koledzy a odpowiecie na moje pytanie odnoścnie tego otworu przez filter. Wyrazcie swoje opinie. Chciałbym znac wasze zdanie.
ja przeglądałem rózne fora i wiele osób pokusiło sie o przewiercenie otworu przez filtr..

i jakoś byli zaodowleni (filtr wypala sie rzadziej no bo nasycenie wolniej postępuje).
podczas wypalania wali niestety na biało z rury wydechowej przez spalony olej napedowy kóry to spala sie większej ilosci niz w czasie normalnej pracy)
Nikomu komp nie wyrzucał błedu z tego powodu..

Jak dla mnie jest to jakies rozwiazanie doraźne i tanie z zapychającym sie filtrem czastek stałych.

Decyzję czy to dobre rozwiązanie kazdy musi podjac indywidualnie.

kosib
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 lut 2011, 13:22
Lokalizacja: Gołcza
Model:

#60 Post autor: kosib » 17 lut 2011, 20:25

No fakt. Spory minus to przy wypalaniu będzie siwo za autem. Troche wstyd.Takie auto a kompi jak dobry kamaz. Ale jak będzie otwór to będzie sie żadziej wypalać tak??

[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 22:22 ]
Koledzy temat wypalania powraca. Po czyszczeniu było super. Wypalanie włączyło sie po ok 800km ,potem drugie po ok 600 i teraz juz nie kojaze dokładnie ale jeszcze mniej. I co ciekawego zauwazyłem. Na tym zlączu elastycznym na wydechu jest mokro. To złącze jest wilgne całe jak by w ropie. Czy to powod nieszczelności złącza i ON wędrujący do filtra podczas wypalania wydostaje sie na zewnątrz? Co z tym autkiem robic KOLEDZY??

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”