Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
pmaly14
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:28
Lokalizacja: wygiełzów
Model:

Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

#1 Post autor: pmaly14 » 05 gru 2009, 12:38

Jak w temacie - Kod błędu P2279 ale tylko po dłuższym hamowaniu silnikiem auto wchodzi w tryb awaryjny, a po przekroczeniu 2500 obrotów kontrolka gaśnie i auto idzie normalnie. Wizualnie wszystkie węże ok. Co to może być?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 21:14 przez pmaly14, łącznie zmieniany 1 raz.

kora79

#2 Post autor: kora79 » 05 gru 2009, 15:55

U mnie zacinał się EGR

imalas
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 14 cze 2009, 23:13
Lokalizacja: tutejszy
Model:

#3 Post autor: imalas » 05 gru 2009, 16:11

Nie ma bata!......Błąd P2279 nieszczelność w układzie wlotowym (niedomykanie EGR, to też nieszczelność)
Można poczytaćTU

pmaly14
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 05 gru 2009, 12:28
Lokalizacja: wygiełzów
Model:

#4 Post autor: pmaly14 » 06 gru 2009, 10:54

EGR nowy po stary był tak zawalony syfem że nie miał przelotu a błąd sie pojawiał

imalas
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 14 cze 2009, 23:13
Lokalizacja: tutejszy
Model:

#5 Post autor: imalas » 06 gru 2009, 22:38

A przepustnicę wyczyścili po wymianie EGR?

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

DPF różnica ciśnień.

#6 Post autor: Pedro » 15 sty 2010, 22:36

Mam problem z wypalaniem DPF. Po ok 700 - 800 km od poprzedniego wypalana rozpoczyna się nestępne OK ( nasycenie 100 %) które po ok 15 - 20 min się kończy. Jednak podczas następnej jazdy znowu wypalanie i tak codziennie ze 3-5 razy. nasycenie w ogóle nie spada. temp na drugim czujniku 550 - 600 *C. Różnica ciśnień na biegu jałowym 0 +/- 1 kPa. , przy 3000 obr. ok 4-5 kPa Za czwartym razem zdążyłem się podpiąć w czasie wypalania proces przeszedł do końca i nasycenie spadło do 18%. Niby wszystko OK ale za 700 km pewnie znowu będzie się chciał kilka razy dopalać.
Zastanawia mnie różnica ciśnień taka sama była przy 100% i 18% nasycenia filtra od -1 do 5 kPa w zależności od obrotów ( samochód stał w miejscu). Inspekcja mi leci w tempie 1000 km na 100 przejechanych.
Mógłby ktoś przy okazji sprawdzić jaką ma wartość różnica ciśnień na DPF i przy jakim nasyceniu. i jaka temp spalin na biegu jałowym. Z góry dzięki.

fysio1978
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 04 kwie 2009, 12:22
Lokalizacja: Cuasso al Monte
Model:

#7 Post autor: fysio1978 » 15 sty 2010, 22:42

Witam Pedro ja swojego czasu miałem podobny problem po tej ostrej zimie gdy wróciłem do Włoch zaczął dpf wariować w serwisie wymienili mi profilaktycznie czujnik przy dpf-ie ponoć są dwa ale sprwadź jak działa EGR może tam jest coś nie tak

gosia

#8 Post autor: gosia » 15 sty 2010, 22:51

Witam!!Tak jak kolega fysio1978 proponowałabym sprawdzić EGR...zresztą poczytaj sobie..mój temat "Kod błędu 190175"

Ale też, jeśli chodzi o DPF.....kolega kicaj.....jest jak najbardziej w temacie.......
Pozdrawiam!!!

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#9 Post autor: Pedro » 16 sty 2010, 00:27

Też myślałem o EGR bo problem się zaczął kilkaset km po wymianie EGR na nowy. Samochód wprawdzie zyskał na mocy w dolnym zakresie obrotów, ale doszedł sporadycznie tryb awaryjny 2345A (ciśnienie doładowania ) przy mocnym przyspieszaniu powyżej 150km/h.

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#10 Post autor: Anony Mous » 16 sty 2010, 11:48

W TiS-ie napisane jest na temat procesu wypalania DPF-a cyt:

W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?

Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20-25 min.).
b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5-10 min.).
d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy).
Jeśli regenerację przerwano po jej rozpoczęciu lecz przed osiągnięciem poziomu 50% ukończenia, kontrolka świecy żarowej miga przy kolejnym uruchomieniu silnika (na zimno lub na gorąco), a regeneracja rozpoczyna się ponownie po spełnieniu odpowiednich warunków.


Odnośnie spełnienia odpowiednich warunków aby proces wypalania został zainicjowany

cyt:
Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
b.) Obliczone nasycenie > 80%.
c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).


Nie mam (jeszcze) fejsu do diagnostyki ale niebawem to się zmieni i wtedy będę mógł porównać wskazania moim aucie,o które Pedro pytasz.

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#11 Post autor: kicaj » 16 sty 2010, 12:17

Pedro,
a jak jezdzisz i gdzie? jakie trasy, jakie srednie predkosci, co lejesz?

w modelach do 2007 byly 2 czujniki pozniej juz tylko 1den
moze byc ze jezdzisz duzo w miescie i dlatego czesto (tak jak mi) sie wypala a moze czujnik przy dpfie badz przewod (ponoc ten przewod czesto sie przeciera)

temp cieczy chlodzacej 84st -- 83st
temp spalin 1 136st (nie wypala) --- 144st (nie wypala)
temp spalin 2 120st --- 128st
cisn atm. 101kPa -- 100kPa
nasycienie 48% --- 56%
roznica cisnien -3kPa =0.37V ---- -2kPa=0.39V
przebieg od ostatniej regeneracji 240km --- 285km
obroty 0obr/min --- 800obr/min


to sa 2 rozne odczyty z roznych dni, wziete na chybil trafil... bez regenereacji dpf oczywiscie

podaj prosze swoje dane ;)

Pedro
Debiutant
Posty: 46
Rejestracja: 17 gru 2009, 22:20
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#12 Post autor: Pedro » 16 sty 2010, 14:03

Marki, kicaj,
Dzięki za zainteresowanie
Jazda to codziennie trasa poza miastem ok 20km i z powrotem, leje BP ultimate
Proces wypalania trwa maksymalnie ok 17 min. nigdy nie jest przerywany.
mam czujnik dwu rurkowy.
Ale już widze po twoich odczytach że różnica ciśnień nieco inna
przy nasyceniu 56% różnica u mnie była 0 +/- 1
przy 78% to samo i po niby wypaleniu gdzie było nasycenie 100% taka sama wartość.
Teraz nasycenie 18% i dalej 0 kPa po czwartym z kolei wypalaniu ( wszystkie odczyty 800obr po zwiekszeniu do 2500 - 3000 różnica 3-4 kPa zawsze tak samo )
Nie ma objawów niewypalonego filtra samochód dobrze się zbiera itd.
Podejrzewam że ECU wymusza ponowne dopalenie gdyż błędnie interpretuje wartości różnicy ciśnień.

DD
Mieszkaniec
Posty: 212
Rejestracja: 01 gru 2009, 21:32
Lokalizacja: Radomsko
Model:

#13 Post autor: DD » 17 sty 2010, 19:12

A czym wytłumaczyć fakt, że zawsze po skutecznym niezakłóconym wypaleniu DPF-a pozostaje jego nasycenie 78%?

kicaj
Zafiromaniak
Posty: 1811
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:21
Imię: ---
Lokalizacja: byl HH jest B
Auto: -
Model: 1234567890
Oznaczenie silnika: 123

#14 Post autor: kicaj » 17 sty 2010, 20:12

D D pisze:A czym wytłumaczyć fakt, że zawsze po skutecznym niezakłóconym wypaleniu DPF-a pozostaje jego nasycenie 78%?
albo czujnik walniety albo filtr zapchany albo wypalenie nie przeszlo pomyslnie...

Awatar użytkownika
Anony Mous
Zafiromaniak
Posty: 8512
Rejestracja: 03 wrz 2009, 11:46
Model:
Kontakt:

#15 Post autor: Anony Mous » 17 sty 2010, 22:07

DD ale wartośc nasycenia,którą podajesz jest po wypalaniu stacjonarnym(kompem) czy po wypaleniu zainicjowanym ECU?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”