Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

Blad ecn 227911

#106 Post autor: mandaloszka » 25 cze 2011, 20:54

Witam!
Pojawia mi sie co jakis czas kontrolka autka z kluczykiem.Po zczytaniu pokazuje blad ecn 2279.Co to moze byc?
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

Awatar użytkownika
David
Mieszkaniec
Posty: 341
Rejestracja: 18 mar 2010, 12:48
Lokalizacja: z miasta
Model:

#107 Post autor: David » 25 cze 2011, 20:59


mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

#108 Post autor: mandaloszka » 25 cze 2011, 21:12

Oczywiscie ze sprawdzalem ale te cyferki z mojego auta nie pasuja do tych z tej strony.
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

Awatar użytkownika
David
Mieszkaniec
Posty: 341
Rejestracja: 18 mar 2010, 12:48
Lokalizacja: z miasta
Model:

#109 Post autor: David » 25 cze 2011, 21:37

http://translate.google.pl/translate?hl ... d%3Divnsfd
powinieneś zrozumieć, coś z EGR i jeszcze... Wujek google ;)

mandaloszka
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2009, 16:32
Lokalizacja: stuttgart
Model:

#110 Post autor: mandaloszka » 25 cze 2011, 21:59

wielkie dzieki.Zrozumialem nie wiele ale mozliwe ze to wina zaworu egr,musze sie troche wglebic w literature.
Vectra A,B,C-GTS,Zafira B-CDTI

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#111 Post autor: Bodek » 07 maja 2013, 21:11

mandaloszka pisze:wielkie dzieki.Zrozumialem nie wiele ale mozliwe ze to wina zaworu egr,musze sie troche wglebic w literature.
Może się tak zdarzyć i u mnie było to w dniu dzisiejszym:

Obrazek

stawiałem na zasyfiony boost, ale go dzisiaj wyciągnąłem i okazało się, że był w miarę czysty.

Wyczyściłem, skręciłem i skasowałem błąd - kontrolka już więcej się nie zaświeciła.

Ale sądzę, że jeżeli skasowałbym błąd i nawet nic nie czyścił - byłoby OK.

Stawiam na pojedynczy zwis egr-a i stąd wyskoczył błąd, ponieważ po zgaszeniu autka i ponownym odpaleniu kontrolka z nr 3 już się nie świeciła.

Przyczyną może być też zasyfiony dpf - ale w moim przypadku jest jeszcze przed wypaleniem: nasycenie poniżej 90% - dystans przejechany 550km.

Oczywiście zrobiłem test egr-a techem2 i okazało się, że idzie pokazuje 11-12% - więc działa perfekcyjnie i nie ma się czego czepiać.

więc należy się :piwo: :mrgreen:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

mozartinio
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 08 lip 2012, 19:10
Lokalizacja: chojnice
Model:

#112 Post autor: mozartinio » 04 sie 2013, 12:14

u mnie przyczyna bledu 2279 byl pekniety elektrozawor doladowania turbiny.

pudlik
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:19
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Łódź
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

2279 po wymianie turbiny ?

#113 Post autor: pudlik » 24 lut 2014, 08:23

Witam wyskoczył mi błąd 2279 i zapaliła się kontrolka silnika. Samochód jest świeżo po wymianie turbiny (regeneracja). Czy to możliwe, że ten błąd jest w jakiś sposób powiązany z tą wymianą ? Przejechałem gdzieś około 200-300 km głownie po mieście.

mozartinio
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 08 lip 2012, 19:10
Lokalizacja: chojnice
Model:

#114 Post autor: mozartinio » 24 lut 2014, 20:34

a gdzie regenerowales turbine?tez sie przymierzam i szukam kogos,kto tego nie spartaczy

ocean
Debiutant
Posty: 42
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:34
Imię: Ocean
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: B14NET

#115 Post autor: ocean » 25 mar 2014, 11:24

Miałem taką sytuację na trasie: w pewnym momencie podczas jazdy zaczęło się wypalanie DPF-a (poznałem to po głośnej pracy w czasie hamowania silnikiem), po pewnym czasie, może 10 minut, cały czas jadąc z różną prędkością obrotową ok. 2000 obr/min, głośna praca jakby ustała, ale zaświeciła się kontrolka silniczka. Po zatrzymaniu się wypedałowałem następujący błąd: 227956. Minęło już od tego czasu kilka dni, a kontrolka dalej świeci, błąd również siedzi. Silnik pracuje bez zmian. Sprawdzałem na forum znaczenie tego błędu, ale nieszczelność w układzie wlotowym jest zbyt ogólne, niewiele mi mówi, poza tym nie sądzę, aby w czasie spokojnej jazdy w trasie, coś się nagle rozszczelniło, tym bardziej, że silnik pracuje bez zmian. Od jesieni, EGR wyczyszczony – pracuje poprawnie, boost sensor również wyczyszczony (nawiasem mówiąc był bardzo zasyfiony, ale czyszczenie nie przyniosło żadnej poprawy w pracy silnika). Co może być przyczyną tego błędu, jak go wyeliminować? Zwracam się z tym pytaniem przede wszystkim do tych, którym pojawił się ten błąd w podobnych okolicznościach. Pozdrawiam.

mozartinio
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 08 lip 2012, 19:10
Lokalizacja: chojnice
Model:

#116 Post autor: mozartinio » 30 mar 2014, 12:43

Nic nie musialo ci sie rozszczelnic podczas jazdy.moj elektrozawor rozsadzilo zima.dostal wody i przy mrozie pekl.na twoim miejscu dokladnie bym sobie go obejrzal,bo nawet w serwisie kiwali glowa,ze cos takiego nastapilo,bo na kompie akurat nic nie wskazywalo na ten element.

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

Problem z kontrolką- błąd 227911

#117 Post autor: spectroB » 01 sty 2015, 19:25

Witam. Na samym początku życzę wszystkim forumowiczom najlepszego w Nowym 2015 Roku.
Autko ostatnio zaczyna mnie lekko wyprowadzać z równowagi. Jestem świerzo po wymianie termostatu i kostek wtryskiwaczy ponieważ przeraził mnie odczyt dawek korekcyjnych. Ale do rzeczy, podczas wymiany termostatu i kostek postanowiłem przy okazji sprawdzić stan przepustnicy, tu lekkie zaskoczenie, olej na elektronice w puszcze sterującej. Wyczyściłem, odtłuściłem i przegrzałem od razu wszystkie luty nową cyną. Postanowiłem również uszczelnić gumowym oringiem ośkę przepustnicy by zapobiec podobnej sytuacji. Po tym zabiegu gdy wracałem do domu zapaliła się kontrolka auto-kluczyk, auto nie przełączyło się w tryb awaryjny, miało moc oraz spalanie w normie, co ciekawe gdy przyspieszyłem kontrolka zgasła, po paru kilometrach wywnioskowałem że kontrolka zapala się podczas hamowania silnikiem i gaśnie zaraz po tym jak przyspieszę. Błąd po wypedałowaniu 227911, wiem że to nieszczelność.
Co już zrobiłem:
- sprawdziłem wszystkie węże,
- intercooler wymontowany, sprawdzony, wypłukany (śladowe ilości oleju)
- boost sensor wyczyszczony,
- filtr powietrza czysty.
Dpf i egr usunięte parę miesięcy temu, egr całkowicie wymontowany a otwór zaślepiony płytką aluminiową, listwa na klapkach jeszcze siedzi. Mam zakupiony drugi kolektor dolotowy, jestem w trakcie zaślepiania otworów po klapkach i będę pod koniec miesiąca go montował ale obawiam się że może to nic nie zmienić ponieważ kontrolka pojawiła się niespodziewanie zaraz po wymianie termostatu i czyszczeniu przepustnicy. Nie chce mi się wieżyć że nieszczelność tak od razu leży po stronie klap. Proszę o jakieś wskazówki gdzie jeszcze można szukać przyczyny. Przypominam że auto nie wchodzi w tryb awaryjny!
Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękować. Pozdrawiam.

kkciu
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2015, 08:42
Lokalizacja: Mysłowice
Model:

#118 Post autor: kkciu » 08 lut 2015, 12:45

Witam. Ja również mam problem z moją Zośką i błędem p2279 tyle że mi auto przechodzi w tryb awaryjny a autko z kluczykiem ani razu się nie zapaliło
Zostało już zrobione:
- Rozebrany na części pierwsze EGR wyczyszczony ( w serwisie opla)
- Wyczyszczona przepustnica wraz z krućcem i wlotem do kolektora
- podmieniona przepływka na próbę bez rezultatu
- wymieniony termostat wraz z płynem chłodzącym oryginalnym opla.
- wymieniony olej wkład filtra oraz filtr powierza
- rozrząd
- komplet świec ( 3 nie grzały)
- sprawdzona turbina oraz wszystkie przewody dochodzące do niej
- Intercooler wraz z wężami sprawdzony ciśnieniowo
- kolektor ssący przez firmę regenerującą (nie stwierdzili potrzeby wymiany powiedzieli że jeszcze na nim pojeżdżę)
- DPF wypala się prawidłowo
Błąd nie zapala się od razu dopiero po rozgrzaniu się silnika miej więcej przy ok 80km/h jak na 4 biegu przyhamowywuje to zapala się check engine i auto dostaje muła. Kasuję go w czasie jazdy ale zaraz ponownie wyskakuje.
W przyszłym tygodniu będę jechał na usunięcie DPF-a EGR-a i robienia EKOTUNINGU z uwagi na to że wiecej jeżdżę na krótkich trasach. Moje pytanie gość co to będzie robił zaproponował mi usunięcie ze sterownika całkowicie kodu błędu p2279 tak aby nie wywalał trybu awaryjnego. Co wy o tym sądzicie?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 08 lut 2015, 12:46 przez kkciu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#119 Post autor: spectroB » 08 lut 2015, 14:38

kkciu pisze:Witam. Ja również mam problem z moją Zośką i błędem p2279 tyle że mi auto przechodzi w tryb awaryjny a autko z kluczykiem ani razu się nie zapaliło
Zostało już zrobione:
- Rozebrany na części pierwsze EGR wyczyszczony ( w serwisie opla)
- Wyczyszczona przepustnica wraz z krućcem i wlotem do kolektora
- podmieniona przepływka na próbę bez rezultatu
- wymieniony termostat wraz z płynem chłodzącym oryginalnym opla.
- wymieniony olej wkład filtra oraz filtr powierza
- rozrząd
- komplet świec ( 3 nie grzały)
- sprawdzona turbina oraz wszystkie przewody dochodzące do niej
- Intercooler wraz z wężami sprawdzony ciśnieniowo
- kolektor ssący przez firmę regenerującą (nie stwierdzili potrzeby wymiany powiedzieli że jeszcze na nim pojeżdżę)
- DPF wypala się prawidłowo
Błąd nie zapala się od razu dopiero po rozgrzaniu się silnika miej więcej przy ok 80km/h jak na 4 biegu przyhamowywuje to zapala się check engine i auto dostaje muła. Kasuję go w czasie jazdy ale zaraz ponownie wyskakuje.
W przyszłym tygodniu będę jechał na usunięcie DPF-a EGR-a i robienia EKOTUNINGU z uwagi na to że wiecej jeżdżę na krótkich trasach. Moje pytanie gość co to będzie robił zaproponował mi usunięcie ze sterownika całkowicie kodu błędu p2279 tak aby nie wywalał trybu awaryjnego. Co wy o tym sądzicie?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Nie napisałeś nic o boost sensorze który znajduje się w kolektorze. Jest on odpowiedzialny za pomiar ciśnienia w dolocie. Mocno zapieprzony potrafi oszukiwać. Na twoim miejscu zaślepiłbym fizycznie egr i wtedy się przejechał. A co do usunięcia z ECM błędu 2279 całkiem możliwe że mam to u siebie zrobione w pewnym sensie bo u mnie błąd wywali ale trybu awaryjnego brak.

kkciu
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2015, 08:42
Lokalizacja: Mysłowice
Model:

#120 Post autor: kkciu » 08 lut 2015, 15:00

EGR na próbę nawet po wyczyszczeniu zaślepiałem i nie pomogło jutro zajmę się tym boost sensorem i napiszę.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Korzystając z okazji że jestem u teściów sprawdziłem jak wygląda boost sensor i można powiedzieć że jest ok delikatny nalot na samym tym czymś złotym ale rzadnej mazi nie było.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2015, 15:32 przez kkciu, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”