Błąd P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
spectroB
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
Imię: Marek
Lokalizacja: Świecie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#121 Post autor: spectroB » 09 lut 2015, 15:14

kkciu pisze:EGR na próbę nawet po wyczyszczeniu zaślepiałem i nie pomogło jutro zajmę się tym boost sensorem i napiszę.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Korzystając z okazji że jestem u teściów sprawdziłem jak wygląda boost sensor i można powiedzieć że jest ok delikatny nalot na samym tym czymś złotym ale rzadnej mazi nie było.

A sprawdzałeś czy sztanga chodzi przy turbinie?

kkciu
Posty: 3
Rejestracja: 29 sty 2015, 08:42
Lokalizacja: Mysłowice
Model:

#122 Post autor: kkciu » 14 lut 2015, 19:57

Cały układ dolotowy był sprawdzony wraz z turbiną. Tak jak pisałem EGR i DPF usunięte do tego z ECMu wycięty błąd p2279 i zrobiony EKOTUNING. Po tych zabiegach auto chodzi rewelacyjnie.

miczie
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Myślenice
Model:

błąd ECN 2279

#123 Post autor: miczie » 29 mar 2015, 21:44

Witam!
Dzisiaj (niedziela) powalczyłem z Zosią. A było tak: w piątek zaświeciła kontrolka "silnik", autko jechało jakby trochę ospale, może trochę było czuć spaliny. Do domu (około 30 km) dojechałem. Dzisiaj "wydeptałem" błąd ECN 227956 (czyli2279) - nieszczelność w układzie dolotowym. Po przeczytaniu na ten temat obawiałem się, że nie będzie łatwo. Zabrałem się od wymiany filtra powietrza, oglądnięcia i obmacania wszystkich rur po kolei. Doszedłem do EGR. Stwierdziłem, że jak już grzebię to go wyczyszcze (robiłem to około 15000 km temu). Przy rozkręcaniu okazało się, że są poluźnione śruby mocujące "kolanko" łączące EGR z przepustnicą - te od strony przepustnicy. Było tam trochę brudu typowego dla przedmuchu ze spalin. Mycie, czyszczenie itd. Poskładałem, odpaliłem. Przejechałem około 80 km. Autko szło normalnie. Kontrolka dalej świeci, dalej pokazuje błąd.
Podobno można zresetować komputer - zdjąć klemy i je zewrzeć na 3-10 minut. Czy ktoś wie ile w tym prawdy?
Michał

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6687
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#124 Post autor: rafant4011 » 29 mar 2015, 22:27

Mozna tak zrobic. Nic jej sie nie stanie, ale nie zawsze to pomaga nie wiem czy poskutkuje to w Zosce...

miczie
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Myślenice
Model:

#125 Post autor: miczie » 31 mar 2015, 09:59

Wczoraj (poniedziałek) zgasła kontrolka "silnik" - sama, podczas jazdy, czyli po około 200 km od naprawy. Błąd pamięta.
Od wczoraj strona Klubu wyświetla się jako zablokowana - dokonująca ataków.
U kogoś też tak?
Michał
|Serdeczna prośba - zbieram 1% na rehabilitację syna KRS 0000174486 koniecznie z dopiskiem "Piotr Bierezny". Dziękuję Michał.

Awatar użytkownika
robas
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2014, 10:00
Lokalizacja: Świdnica
Model:

świszczące turbo

#126 Post autor: robas » 16 kwie 2015, 21:28

Cześć, dzisiaj przyspieszając tak ok. 2800 obrotów nagle zaskoczyło mnie szarpnięcie samochodem łącznie z głośnym "puffff", od tego momentu przy wkręcaniu się turbiny świszcze (narasta podczas zwiększania obrotów). Jest również spadek mocy. Przy 3 tysiącach świst jest już bardzo głośny i wtedy czuję, że to już jest max mocy auta. Co to może być?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

Re: świszczące turbo

#127 Post autor: Bodek » 16 kwie 2015, 21:30

robas pisze:Cześć, dzisiaj przyspieszając tak ok. 2800 obrotów nagle zaskoczyło mnie szarpnięcie samochodem łącznie z głośnym "puffff", od tego momentu przy wkręcaniu się turbiny świszcze (narasta podczas zwiększania obrotów). Jest również spadek mocy. Przy 3 tysiącach świst jest już bardzo głośny i wtedy czuję, że to już jest max mocy auta. Co to może być?
Sprawdzałeś czy są jakieś błędy - tą metodą
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
robas
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2014, 10:00
Lokalizacja: Świdnica
Model:

#128 Post autor: robas » 16 kwie 2015, 21:45

Bodek pisze:
wypedałowałem właśnie:
ECN 161450
ECN 161600

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#129 Post autor: Bodek » 16 kwie 2015, 21:48

robas pisze:
Bodek pisze:
wypedałowałem właśnie:
ECN 161450
ECN 161600
http://www.zafiraklub.pl/viewtopi ... sc&start=0
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
robas
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 22 maja 2014, 10:00
Lokalizacja: Świdnica
Model:

#130 Post autor: robas » 16 kwie 2015, 21:52

Błędy związane z immo z tego co zrozumiałem...
A jeżeli nie ma żadnych błędów związanych z silnikiem (bo tylko te dwa błedy mi wyskoczyły) to co to może być z tą dzisiejszą przypadłością?

miczie
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Myślenice
Model:

#131 Post autor: miczie » 17 kwie 2015, 22:21

Witam,
dzisiaj znowu zaświeciła się kontrolka "silnik". Wydeptałem błąd 2279 - znowu (opisałem wcześniej). Miałem około 40 km do domu. Załatwianie kilku spraw - czyli kilka odpaleń, przejazd około 30 km, ze dwa postoje = odpalenia i kontrolka zgasła. Czy możliwe, że pamięta błąd - nie był kasowany - i bestia przypomina o nim?
|Serdeczna prośba - zbieram 1% na rehabilitację syna KRS 0000174486 koniecznie z dopiskiem "Piotr Bierezny". Dziękuję Michał.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 3999
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#132 Post autor: fredas » 18 kwie 2015, 15:07

Dokładnie musisz go skasować

A jeszcze jedno one pamiętają i trzeba błędy kasować

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 17:54 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jamison
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 kwie 2015, 23:50
Lokalizacja: otford-uk.
Model:

#133 Post autor: Jamison » 18 kwie 2015, 23:44

Witam
Podlacze sie pod temat od kilkunastu dni walcze z bledem P227956
jak narazie nie widac efektow.Zaswieca mi sie kontrolka silnika z w/w bledem,jak silnik sie rozgrzeje jadac i hamujac silnikem oswieca sie to dzidostwo i juz nie zgasnie.Wymienile egr na nowy, boost sensor,filter paliwa jak i powietrza.Przepustnica wyczyszczona,przewody podcisnienia sprawdzone,a po wymianie boost sesora i wykasowaniu bledu niby ok moc powrucila banan na twarzy :D do wczoraj :cry: po przejechani okolo 200km autostrada kontrolka swieci moc spadla.Koledzy co moge jeszcze sprawdzic prosze o pomoc jakies podpowiedzi.
z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2015, 23:45 przez Jamison, łącznie zmieniany 1 raz.

stachu1
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 04 cze 2013, 10:28
Imię: Stachu
Lokalizacja: Poznań okolice
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#134 Post autor: stachu1 » 20 kwie 2015, 15:55

Miałem to samo, brak mocy do 2tys obr, egr czyszczony benzynką nic nie pomogło, mechanik go zaślepił blaszką - wtedy moc wróciła, ale to nie rozwiązanie. Rozebrał jeszcze raz i czyścił jakimś specyfikiem do czyszczenia silników, po zmontowaniu działa ładnie jak na razie.
Sprawdzałeś kolektor - wejście z egr do kolektora? miałem wszystko zawalone, bał się w tym dłubać bo mówi ze ta sadza na zawory poleci, ale podpowiedziałem żeby od strony przepustnicy włożyć rurę od odkurzacza i wyciągać to co się wydłubie. zastosowaliśmy jeszcze preparat do czyszczenia kolektorów, ale nie wiem co ostatecznie pomogło i na jak długo. zamówiłem te blaszki do częściowego zaślepienia - zobaczę jaki będzie efekt.
Niech moc będzie z wami.

Awatar użytkownika
Jamison
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 10 kwie 2015, 23:50
Lokalizacja: otford-uk.
Model:

#135 Post autor: Jamison » 20 kwie 2015, 20:27

egr zamontowany nowy kolektor wyczyszczony to znaczy kanaly od egr i przepustnicy bo nic wiecej raczej nie mozna z kolektorem zrobic? Chyba ze,jest jakis preparat ktory dodaje sie do paliwa ale nie slyszalem nie mam pomyslow :mysli:
Jeśli zapytałbym ludzi czego chcą, odpowiedzieliby, że szybkich koni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”