Wentylator

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderatorzy: mariusz131, Tazz

Wiadomość
Autor
sajmer

#1 Post autor: sajmer » 08 sie 2013, 09:27

danio pisze:Witam !
Przy ostatnich tropikalnych dniach zerknołem na temperaturę silnika,
jadąc o koło 120 tempe. rośnie do 95 stopni, jeżdżąc w górach do 98 stopni, na postoju lub w korku trzyma się 87 - 89. Dalej temperatury nie sprawdzałem starałem się go chłodzić jadąc z górki czy na luzie - temp. spada do 88.
Wentylator włącza się przy o koło 90.
Jaka jest maksymalna temperatura przed zagotowaniem ?
Ile biegów ma wentylator chłodnicy ?
chłopaku czym się martwisz ja w nowej jak wejdę w TEST MODE w kompie mam ok 102-105 :)
Ostatnio zmieniony 02 cze 2015, 22:15 przez sajmer, łącznie zmieniany 1 raz.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 430
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

Re: Temperatura silnika a wentylator chłodnicy

#2 Post autor: drahe » 08 sie 2013, 09:51

danio pisze:Witam !
Przy ostatnich tropikalnych dniach zerknołem na temperaturę silnika,
jadąc o koło 120 tempe. rośnie do 95 stopni, jeżdżąc w górach do 98 stopni, na postoju lub w korku trzyma się 87 - 89. Dalej temperatury nie sprawdzałem starałem się go chłodzić jadąc z górki czy na luzie - temp. spada do 88.
Wentylator włącza się przy o koło 90.
Jaka jest maksymalna temperatura przed zagotowaniem ?
Ile biegów ma wentylator chłodnicy ?
Przy 90 to powinien termostat się otworzyć a wentylator dopiero w okolicach 100 stopni.Dziwi mnie ta temperatura w korku tym bardziej że na trasie masz prawidłowo.Wentylator ma 2 biegi.Poczytaj ten temat klik

danio
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#3 Post autor: danio » 09 sie 2013, 18:50

Dosłownie mam odwrotnie jak pisze paryzanin. Wczoraj jechałem do Zakopanego przez górki i temp. doszła do 98 stopni, później było z górki to zeszło na 85 stopni. Jak temp. jest powyżej 90 i sie zatrzymie ( na klimie ) to spada do 87. Jak sprawdzić pompe czy dobrze działa ?

[ Dodano: Pią Sie 09, 2013 18:51 ]
Czy przy 100 stopniach włącza się drugi bieg wentylatora ?

rad25
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 13 mar 2012, 18:31
Lokalizacja: Opoczno
Model:

#4 Post autor: rad25 » 14 wrz 2014, 18:28

Witam wszystkich szanownych kolegów i koleżanki. Czy może ktoś mi wyjaśnić jaka jest prawidłowa temperatura załączania wentylatora? Posiadam Zafirę B z 2007 r, silnik Z16XEP 1,6 na LPG. Nagrzałem autko do 110 st. ale wentylator się załącza. Jako, że mam manualna klimę i ten sam wentylatora jest również do klimy, przy odpalaniu klimatyzacji się załącza. Po podpięciu op-com i załączenia testu wentylatora, włącza się 1 jak i 2 stopień. Bezpiecznik sprawdzony i jest ok. Dlatego jestem zdziwiony, że nie chce się załączyć wentylator do normalnej pracy. Ktoś wie przy jakiej temperaturze płyny powinien się załączyć? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3862
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#5 Post autor: janekW67 » 14 wrz 2014, 18:51

W twoim silniku wentylator powinien się włączyć: 1 bieg - 100 stopni, 2 bieg- 105 stopni.
Oczywiście!

rad25
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 13 mar 2012, 18:31
Lokalizacja: Opoczno
Model:

#6 Post autor: rad25 » 14 wrz 2014, 18:53

Ale się nie załącza. Gdzie mógłbym zacząć szukać problemu?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3862
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#7 Post autor: janekW67 » 14 wrz 2014, 18:58

Może czujnik temperatury jest uszkodzony i np. zawyża temperaturę.
Oczywiście!

rad25
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 13 mar 2012, 18:31
Lokalizacja: Opoczno
Model:

#8 Post autor: rad25 » 14 wrz 2014, 19:37

A czy temperatura cieczy jest tylko brana z jednego czujnika, czy może jest jeszcze jakiś inny?
A co może byc przyczyną, że po zgaszeniu silnika w TEST MDODE wyświetla się temperatura 73 stp. gdy tuż przed wyłączeniem była na poziomie 98-99stp.?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3862
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#9 Post autor: janekW67 » 14 wrz 2014, 19:45

U ciebie są dwa czujniki,jeden przy termostacie,a drugi w chłodnicy.
Oczywiście!

rad25
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 13 mar 2012, 18:31
Lokalizacja: Opoczno
Model:

#10 Post autor: rad25 » 14 wrz 2014, 20:02

W takim razie może wiesz, który odpowiada za załączenie wentylatora?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3862
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#11 Post autor: janekW67 » 14 wrz 2014, 20:10

rad25 pisze:W takim razie może wiesz, który odpowiada za załączenie wentylatora?
Ten zamontowany w chłodnicy.
Oczywiście!

rad25
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 13 mar 2012, 18:31
Lokalizacja: Opoczno
Model:

#12 Post autor: rad25 » 14 wrz 2014, 20:32

Jest możliwość sprawdzenia go miernikiem? A może op-com pokazuje wartości obu czujników? Jeżeli tak to w jakiej zakładce tego szukać?

xgrzesio
Posty: 3
Rejestracja: 02 cze 2015, 20:42
Lokalizacja: Iława
Model:

Wentylator

#13 Post autor: xgrzesio » 02 cze 2015, 21:45

Witam Wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i jednocześnie nowym posiadaczem Opla Zafiry B, 1.6 16V benzyna 2005 rok.

W skrócie opiszę swój problem, a raczej przedstawię na zdjęciach. Otóż znajomy sprowadził mi autko z Niemiec. Mam kłopot z wentylatorem. Jest włączany ręcznie za pomocą "dziwacznego" przycisku zamontowanego na kablu i podłączonego bezpośrednio do akumulatora (zdjęcia poniżej). Wentylator jest sprawny, bo daje się włączyć ale tylko bezpośrednio z tego przycisku. Inaczej nie działa (ani przy klimie, ani przy nagrzaniu silnika do około 103 stopni)

Mechanik próbował szukać przekaźnika wentylatora i ewentualnie wymienić ale się poddał, bo nie znalazł żadnego przekaźnika i stwierdził, że wentylator jest sterowany z komputera i prawdopodobnie komputer jest wadliwy. Trochę mnie załamał. Nowa furka i trefny komputer. Aż wierzyć się nie chce.

Może ktoś ma jakiś pomysł ?
Załączniki
DSCN4521 silnik.JPG
Silnik
DSCN4523 kABINA.JPG
Kabina
W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16451
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:
Kontakt:

#14 Post autor: Bodek » 02 cze 2015, 22:15

Może masz walnięty czujnik temperatury :?:

są dwa - jeden w chłodnicy, drugi w termostacie.
janekW67 pisze:
rad25 pisze:W takim razie może wiesz, który odpowiada za załączenie wentylatora?
Ten zamontowany w chłodnicy.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2015, 22:18 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

Awatar użytkownika
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2450
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#15 Post autor: Maćku » 03 cze 2015, 05:17

xgrzesio pisze:Mechanik próbował szukać przekaźnika wentylatora i ewentualnie wymienić ale się poddał, bo nie znalazł żadnego przekaźnika i stwierdził, że wentylator jest sterowany z komputera i prawdopodobnie komputer jest wadliwy. Trochę mnie załamał. Nowa furka i trefny komputer. Aż wierzyć się nie chce.
Zrobił mostek na czujniku chłodnicy prawdopodobnie ;) jeśli wtyczka jest wypięta z chłodnicy lub termostatu to wiesz, który wali jest wadliwy takie myki się robiło jak wentylator nie szedł na najwyższym biegu, a auto się gotowało w kotku na lato ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”