Sprężyny Zafira A

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

Sprężyny Zafira A

#1 Post autor: 12Marek » 08 kwie 2010, 22:20

Jeżeli już gdzieś było to przepraszam, wyszukiwarka nie znalazła :(

Podczas zmiany kół na letnie stwierdziłem, że mam pękniętą tylną prawą sprężynę.
Doradzi ktoś jakie i za ile warto kupić?
Czy np. takie:
http://www.allegro.pl/item978078119_spr ... kazja.html
nadadzą się czy nie warto?
Prawdopodobnie są polskiej produkcji firmy D&D
Chodzi i rozsądny kompromis pomiędzy jakością a ceną.
Miał ktoś jakieś "przeżycia" w tej kwestii?

I pytanie drugie:
Jak je wymienić?
Da radę w garażu samodzielnie czy też bardziej skomplikowana to sprawa?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, 16:43 przez 12Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

#2 Post autor: 12Marek » 09 kwie 2010, 15:45

Na allegro masz też np. takie:
http://www.allegro.pl/item984727357_spr ... onroe.html
albo takie:
http://www.allegro.pl/item973200167_spr ... afira.html
tylko czy warto 8)
Z tymi amorkami to masz rację - nie pomyślałem o tym. Chociaz aż sie boję jechać :?
Dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

#3 Post autor: 12Marek » 10 kwie 2010, 21:26

nie wiem jaki masz przelot
Oczywiście słuszny ;)
Nawet 200 tysi nie ma na liczniku :D Bodajże 194 tysiace. W sierpniu jak kupowałem miała 189, ale wiekszość na Allegro w tym wieku tak miała :lol:
Jak jest naprawde może dowiem sie kiedys jak podłączę komputer diagnostyczny. Podobno można sprawdzić czy licznik był kręcony :?
Masz racje chyba tak trzeba zrobic aby było nie za drogo i nie byle jak.
Pozdrawiam i dziekuję.

Awatar użytkownika
darkp1
Zafiromaniak
Posty: 1284
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:19
Lokalizacja: Lubicz/Toruń
Model:

#4 Post autor: darkp1 » 10 kwie 2010, 22:41

Sprawdzić można tylko w ZB. Podobno.
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

#5 Post autor: 12Marek » 11 kwie 2010, 13:20

Sprawdzić można tylko w ZB
Czyli :shock:
Oświeć mnie, bo nie mam pojęcia co to ZB :oops:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Plec:

#6 Post autor: MieHor » 11 kwie 2010, 13:48

Z zapisków w Twoim profilu wynika, że masz do dyspozycji Zafirę A (w skrócie ZA), natomiast ZB to inaczej Zafira B (następczyni ZA)

Awatar użytkownika
kubik_CDTi
Zafiromaniak
Posty: 856
Rejestracja: 20 gru 2009, 15:12
Lokalizacja: Polska
Model:

#7 Post autor: kubik_CDTi » 11 kwie 2010, 13:48

Zafira B,a w ZA sprężyny strzelają jak głupie,u mnie po 120kkm było trzeba wymieniać.

Awatar użytkownika
12Marek
Bywalec
Posty: 185
Rejestracja: 01 wrz 2009, 19:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Auto: Zafira Tourer 2.0 CDTI Ecoflex
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DT
Plec:

#8 Post autor: 12Marek » 11 kwie 2010, 22:08

Aha - teraz kumam :oops:
Dzięki

jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#9 Post autor: jacek76 » 12 kwie 2010, 20:44

jacek2308 pisze:Tak się zastanawiam i może z tymi sprężynami to ogólnie z Oplem jest coś nie tak ... bo miałem corse .. sprężyna pękła. później miałem astre f sprężyna pękła .... no ale narazie w ZA jest spoko .... widać może producent tych sprężyn nie dokońca jest ok :( i to może warto bardziej się zastanawiać nad kupnem jakiś zamienników.
W lanosie też mi pękały , więc jest to wspólne dla opli i oplo-pochodnych.

W mojej pękła sprężyna z przodu po prawej ale była to wina kompletnie padłego amortyzatora. Sprężyny założyłem Jamex-u , podobno wzmacniane i amortyzatory Magneti Marelli. Przejeździłem na razie z 15 tyś i jest ok.

Z tyłu też mnie czeka wymiana sprężyn bo są pęknięte obie. Na razie jeżdzę tak jak jest , czekam ocieplenia, wtedy się zrobi.

Awatar użytkownika
TUX
Zafiromaniak
Posty: 574
Rejestracja: 28 sie 2009, 14:08
Lokalizacja: Łódź koło Kolumny :)
Model:
Kontakt:

#10 Post autor: TUX » 12 kwie 2010, 21:04

hmm - głównie to wina dróg!!

w mojej tez z tyłu pękła - na szczescie na ostatnim zwoju - także da się jeździć :)
ale wymienić trza bedzie
- pozdro Tux
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekuza
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2009, 11:51
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Model:

#11 Post autor: tomekuza » 14 kwie 2010, 10:44

A jak się ma sprawa twardości sprężyn czy koledzy orientują się czy można kupić bardziej miekie niz oryginały, bo jednak to "zaciskanie zębów" na dziurach mnie trochę wkurza. Problem dotyczy tak tyłu jak i przodu. Może ktoś się spotkał z jakimiś danymi na ten temat?
Czy producenci sprężyn podają jakieś dane co do twardości?
TK Obrazek
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1130
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#12 Post autor: firek » 16 kwie 2010, 21:05

napewno jakby zapakowac od astry to będą miętsze ale moze to skutkowac oklapniętym kuprem ;)

szybki.77

#13 Post autor: szybki.77 » 18 kwie 2010, 07:11

Witam panowie jestem nowym użytkownikiem klubu i mam prośbę chodzi mi jak samemu wymienić tylne sprężyny :?:

kris
Mieszkaniec
Posty: 266
Rejestracja: 14 sie 2009, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#14 Post autor: kris » 22 kwie 2010, 19:00

A czy przy wymianie sprężyn trzeba też wymieniać pierścienie amortyzujące górne i dolne ?

Awatar użytkownika
Pawel
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2010, 11:52
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wągrowiec
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:

#15 Post autor: Pawel » 06 lis 2010, 14:27

Odświeżę temat sprężyn ponieważ czeka mnie wymiana, wybór padł a właściwie pandie na:

http://moto.allegro.pl/sprezyny-sprezyn ... 52040.html

lub


http://moto.allegro.pl/sprezyny-opel-za ... 62074.html


które wybrać? dodam że znalazłem MONROA te same co na allegro ale za 100 zł sztuka :D
Każdemu zdarza się być głupcem przynajmniej przez 5 minut dziennie.
Mądrość polega na tym, by nie przekroczyć limitu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”