Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
Moderatorzy: Mariusz, Tazz
-
clhseba
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20...
- Plec:
#31
Post
autor: clhseba » 31 paź 2017, 07:19
u mnie też parują szyby
jedno jest pewne klima nie działa !
ale może by tak sprawdzić tą klapke co to ten obieg zamyka ?
podpowie ktos gdzie jej szukac ?

-
QRZOL
- Mieszkaniec
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Plec:
#32
Post
autor: QRZOL » 31 paź 2017, 07:53
Musisz zdemontować schowek i wszystko masz na wyciągnięcie ręki

-
clhseba
- Przeglądacz
- Posty: 62
- Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20...
- Plec:
#33
Post
autor: clhseba » 31 paź 2017, 19:36
Demontowalem tydzień temu zdemontuje i kolejny raz

Ostatnio zmieniony 31 paź 2017, 19:39 przez
clhseba, łącznie zmieniany 1 raz.
-
QRZOL
- Mieszkaniec
- Posty: 285
- Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Plec:
#34
Post
autor: QRZOL » 31 paź 2017, 20:30
No teraz na tą pogodę to klimka wskazana
-
Skasowany użytkownik 8511
#35
Post
autor: Skasowany użytkownik 8511 » 03 lis 2017, 23:09
klapka jest półokrągła sterowana silniczkiem przez dźwignię, najczęściej psuje się silniczek w taki sposób ,że odklejają się magnesy od obudowy i wirnik się blokuje.
-
rygoreg
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18xer
- Plec:
#36
Post
autor: rygoreg » 13 gru 2017, 17:28
Ciekawostka jakiej się dzisiaj dowiedziałem w kwestii parowania szyb.
Otóż za wietrzenie samochodu odpowiadają otwory w karoserii ukryte za tylnym zderzakiem. Niestety czasem nie spełniają swojej roli jeśli "schowki" znajdujące się w boczkach bagażnika są zapchane różnymi klamotami. Ogranicza to cyrkulację powietrza i powoduje większe parowanie. Fachowiec od szyb stwierdził również, że ople niestety tak mają, że parować będą bo są dość dobrze uszczelnione.. z wyjątkiem mojego

-
rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
-
Kontakt:
#37
Post
autor: rafant4011 » 13 gru 2017, 23:35
Te "otwory w karoserii ukryte za tylnym zderzakiem" odpowiadają za odprowadzanie ciśnienia podczas zamykania drzwi...
-
kinio81
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2018, 01:02
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
#38
Post
autor: kinio81 » 24 mar 2018, 18:18
tez mam ten problem po wymianie filtru kabinowego szyby paruja ale wciskam przycisk cyrkulacji powietrza i problem znika
-
Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
#39
Post
autor: Kowal1981 » 26 mar 2018, 20:59
kinio81 pisze: ↑24 mar 2018, 18:18
tez mam ten problem po wymianie filtru kabinowego szyby parują ale wciskam przycisk cyrkulacji powietrza i problem znika
Kolego nie kumam jaki przycisk cyrkulacji. Chodzi ci o obieg otwarty i zamknięty ?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2018, 21:03 przez
Kowal1981, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kinio81
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2018, 01:02
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
#40
Post
autor: kinio81 » 27 mar 2018, 16:59
chodziło mi o ten przycisk zaznaczony na czerwono
-
Załączniki
-

-
rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6699
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
-
Kontakt:
#41
Post
autor: rafant4011 » 27 mar 2018, 17:19
Po wciśnięciu przycisku szyby powinny jeszcze bardziej parować, bo włączony jest obieg wewnętrzny/zamknięty...
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 17:20 przez
rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
-
kinio81
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 mar 2018, 01:02
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Plec:
#42
Post
autor: kinio81 » 27 mar 2018, 17:55
to moze jest u mnie cos nie tak ale szyby nieparuja
-
Kowal1981
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rumia
- Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Plec:
#43
Post
autor: Kowal1981 » 27 mar 2018, 18:32
Ja zawsze włączam klimę i nawiew na szyby ten pierwszy przycisk na panelu po prawej stronie. Wydaje mi się że wtedy najmniej parują szyby, a obieg zamknięty to latem jak chcę schłodzić kabinę tak to rozumiałem hmm.
-
Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 541
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
#44
Post
autor: Mawerix » 01 kwie 2018, 09:05
Kowal1981 pisze: ↑27 mar 2018, 18:32
Ja zawsze włączam klimę i nawiew na szyby ten pierwszy przycisk na panelu po prawej stronie.
Raczej drugi od prawej.... ja bez klimy z tą funkcją, wentylator na 3 i jest OK nawet ciepło jest bardziej odczuwalne niż w trybie AUTO.
-
Skunky13
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 03 paź 2018, 15:29
- Imię: Piotr
- Auto: Zafira B 1.9 cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
- Plec:
#45
Post
autor: Skunky13 » 16 paź 2018, 15:07
Witam.
Mialem taki problem w ZA wiec moze tu jest podobnie. Problemem byl silniczek od klapy obiegu zamknietego. Magnesy sie przesuwaja wzgledem obudowy. U mnie objaw byl taki ze jak zalaczalem obieg zamkniety to tak naprawde byl otwarty i odwrotnie. A jak sie dmucha tylko na szyby to obieg zamkniety jest nieaktywny wiec tak naprawde jest pernametnie wlaczony

Magnesy trzeba obrocic podajrze o 90 stopni i ja je wkleilem klejem. Nie pamietam dokladnie jak to wygladało ale naprawa za darmo tylko trzeba bylo sie troche nagimnastykowac.