Zafira B OPC

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderatorzy: Tunio999, Makary

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#16 Post autor: paweldm » 07 mar 2016, 20:35

Jak się nie mylę, to różnica głownie polega na braku intercolera w vektrze.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1937
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Plec:
Kontakt:

#17 Post autor: ryba1 » 07 mar 2016, 21:19

mlody17 pisze:Znaczy się który jest bardziej wytrzymały?
z VC czyli silnik Z20NET
paweldm pisze:Jak się nie mylę, to różnica głownie polega na braku intercolera w vektrze.
chyba żartujesz że nie ma icka???po za tym to całkowicie inny silnik

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#18 Post autor: paweldm » 10 mar 2016, 14:20

Jaki, to całkowicie inny silnik, jak to są silniki wywodzące się ze starego poczciwego (miałem taki w omedze) 2.016v.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

firek
Zafiromaniak
Posty: 1130
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#19 Post autor: firek » 10 mar 2016, 17:54

paweldm pisze:Jaki, to całkowicie inny silnik, jak to są silniki wywodzące się ze starego poczciwego (miałem taki w omedze) 2.016v.
Niestety kolego jesteś w błędzie - silniki Z20NET montowane min. w Vectrze C i w innych autach koncernu GM min. SAAB-ach 9-3 zaprojektowane zostały przez inżynierów SAAB-a i jak piszą koledzy są całkowicie inną jednostką.
Pozdrawiam

organista15
Zafiromaniak
Posty: 506
Rejestracja: 23 lut 2014, 19:14
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Model:

#20 Post autor: organista15 » 10 mar 2016, 19:31

Andrzej2503 pisze:
organista15 pisze:coś w okolicach 2008 czy 2009 zadbanego i ładnie wyposażonego znajdziesz
:lol: :lol: :lol: - na wesoło w niedzielny poranek :lol:
kolega pyta o OPC czyli o turbo benzynkę - a Ty chyba piszesz o dieslu OPC Line :lol: :lol:
No tak, przeoczyłem fakt, że chodzi o benzynkę w opc, na allegro pełno diesli w takich cenach, ale faktycznie nie wszystkie będą zadbane :lol:

mlody17
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#21 Post autor: mlody17 » 11 mar 2016, 17:01

A mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o silniki opc to lepszy był w zafir ze a czy b?

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#22 Post autor: paweldm » 11 mar 2016, 19:52

Firek poszukaj fotki z silnikiem 2.0 16v w omedze a zobaczysz, że wygląda identycznie. Ta sam pokrywa zaworów, zaś w saabie wygląda inaczej. W tym tygodniu oglądałem powtórkę Fanów czterech kółek i właśnie naprawiali saaba 2.0 turbo. Inna góra silnika.
Silnik saaba ma wymiary cylindra 90x78mm.
Silnik opla "kwadratowy" 86x86.
Później saab stosował silnik opla, nie odwrotnie.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2016, 20:01 przez paweldm, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 3875
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Plec:
Kontakt:

#23 Post autor: janekW67 » 11 mar 2016, 21:43

paweldm pisze: Później saab stosował silnik opla, nie odwrotnie.
Zgadza się! Odkąd Saab został wchłonięty przez GM, montował w swoich autach silniki Opla.
Oczywiście!

mlody17
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#24 Post autor: mlody17 » 12 mar 2016, 04:59

I jeszcze jedno pytanko Panowie jaj mówicie ze turbo lubi pęknąć to czy da się to zauważyć, odczuć jakoś czy trzeba je wyciągnąć żeby to stwierdzić?

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#25 Post autor: paweldm » 12 mar 2016, 10:37

To że lubi nie znaczy, że od razu pęknie. Jak każde turbo wymaga odpowiedniego traktowania. Kupując używane auto, trudno przewidzieć co ono przeżyło.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

mlody17
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 29 cze 2009, 13:22
Imię: Michał
Lokalizacja: Okolice Dzierżoniowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#26 Post autor: mlody17 » 12 mar 2016, 16:25

Ale wiesz pytam o to bo chce uniknąć kupienia auta juz z peknietym turbo☺

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#27 Post autor: gRZENIU » 13 mar 2016, 07:38

Dopóki nie zdejmiesz i nie oczyścisz to raczej ciężko jest to zobaczyć czy obserwowane auto ma pęknięte turbo czy nie ... :(

firek
Zafiromaniak
Posty: 1130
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Plec:

#28 Post autor: firek » 13 mar 2016, 16:02

paweldm, kolego co do silnika Opla omegi 2.0 16V i silników w Oplu Zafirze A i B 2.0T 16V to oczywiście są oni jak najbardziej rodzenstwem, ale nie silnik w Vectrze 2.0 T(Z20NET) który nie ma z nimi nic wspólnego bo jest to jednostka z SAAB-a-poszukaj sobie zdjęcia Vectry C z takim silnikiem.
Właśnie po to GM wchłonęło Saaba aby pozyskać silniki..., a potem się go pozbyć...
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 mar 2016, 16:05 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 944
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Zafira B Sport
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Plec:

#29 Post autor: paweldm » 16 mar 2016, 20:48

Firek, gdy GM chciał silniki saaba, to swoich by nie pakował do saaba.
Z forum vectry - Z20NET 2.0 TURBO 16V 175 KM (zupełna nowość, zbudowany na bazie Z22SE), czyli jest to silnik opla/GM tylko powstały w oparciu o inny silnik 2.2, co oznacza, iż oboje byliśmy w błędzie.
Jest Astra J 20dcti i Peugeot 308 1.6hdi
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III

Awatar użytkownika
KIT GTO
Mieszkaniec
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2011, 21:57
Lokalizacja: lbn
Model:

#30 Post autor: KIT GTO » 23 mar 2016, 21:24

turbo nie pęka tylko kolektor, a jak już pęknie to na zimnym silniku klekocze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”