Troche spolszczyłem.
Y20DTH próżniowego EGR emulator, tranzystorowy
Na dole jest końcowy schemat z możliwością dostosowania do innych silników
Szczegóły:
OC1 RS817 Analogi: cosmo1010, H11A817B300 (PC817B).
Q1 IRLN44N może być dowolny IRF, bez względu na to, co jest ważne, to jest możliwie najmniejszy opór w swoim stanie otwartym.
Jestem obecnie na tranzystorze IRF2804
T1 BC547B za niego można umieścić 2N2483.
R1, R5 1watt, R2 0.5watt a reszta na 0.125vatt.
Dioda zenera D2 8-12volt .
Dioda D3 1N4007 .
Dwa przewody są te, które opuściły układidą do okablowania sterującego zaworem EGR w obiegu, są one zaznaczone na czerwono niebieski (+) Brązowy (-), można sprawdzić, kiedy tester jest podłączony do wyłączenia klapek wirowych potrzebny jest 1k rezystor 1 wata.
Cztery przewody w obwodzie z prawej strony, aby wejść do czujnika przepływomierza powietrza.
Zdjęcie przedstawia podłączenie emulatora.
2 wyjście z czujnika (14V). Lepiej pomierzyć !!
3 wyjście z czujnika (-). Lepiej pomierzyć !!
5 Wyjście i przecięcie..
1)Ustawienie transoptora PC817 umieścić próbnie rezystor R2, zaczynając od 6 omów, główny warunek do tranzystora Q1 jest zamknięty, gdy napięcie jest przykładane do rezystora R1 w 11,5-12,5 woltów, a 8,5-10,5 V otwarty!!!!!!!!!
2) Sprawdzamy układ:
Przykładamy napięcie (+) 12-14 V na R5 (the vyv.2 Schemat K), (-) na R4 (the vyv.3 Schemat K)
Podłączyć regulowane napięcie 1 - 15 V (+) R2 (schemat Kr.S.), (-) do R1 (programu Kor.B.). Zasilacz musi być w stanie wykazać, ile on daje woltów, jeśli nie to użyj tego drugiego testera który będzie okresowo monitorował tranzystor i napięcie, przy którym jest on zamknięty.
Podłączenie testera do diody D3, polaryzacja nie jest ważna, której jeden koniec (zgodnie z vyv.5 schemacie K), drugiej (Schemat K (czarny)). Tester ustawiony na omy.
Sprawdź, płynnie zwiększając napięcie na R2, 1 - 8,6 V Q1 ma być otwarty, tester pokazuje 0 ohm jak napięcie wzrośnie powyżej 11,5 - 12,5 V, Q1 powinien być zamknięty, tester wyświetla 530-567 omów.
Jeśli nie, a Q1 jest zamknięty poniżej 9,5 - 11,5 woltów, jest konieczne zwiększenie wartości nominalnej rezystora R2
Jeśli natomiast Q1 jest zamknięty powyżej 13,2 - 14,7 V, konieczne jest ograniczenie wartości nominalnej rezystora R2.
Jeśli powyższe parametry nie spełniają tych warunków, a zostanie zamknięta poniżej 9,5 - 11,5 V, system będzie przechwytywać krótkie impulsy recyrkulacji, będzie muł z samochodu i większe zużycie paliwa.
Jeśli wszystko działa tak jak napisałem, że wszystkie kontrole zakończone prace schematu, to można bezpiecznie umieścić na samochodzie.
4) Badanie za pomocą OBDII (jeśli nie jest oczywiście):
Kontrolujemy do czujnika OBDII MAF, uruchomił silnik, czujnik pokazuje pierwszy 137 - 140, a następnie spadki 85 - 105, a następnie powrót do 137 - 140, żeby ponownie spaść na czujniku 85 - 105, a następnie wraca się do 137 - 140, jeśli tak jest to znaczy, że cały układ działa.
Jeśli recesja przekroczy 105 - 120, konieczne jest zmniejszenie wartości nominalnej R2, lub może uzyskać krótkoterminowy check, faktem jest, że jeśli poślizg w czasie recesji 115-120, to komputer zostanie zablokowany i walnie P0400 .
Wreszcie możemy zobaczyć w OBDII wszystkie różne wskazania MAF, to musimy upewnić się, że pomija krótkie impulsy do tranzystora Q1, czy nie, i nie ma czeka, kiedy spaliny będą pracować (to odbędzie się zakresie 85 - 105 spadek), zwarcie diody D3 .
Testy wykonujemy robiąc zworkę D3 jak na foto wyżej.
Należ teraz sprawdzić, czy odczyty MAF wzrastają czy nie, jeśli nie, to wszystko jest w porządku, a jeśli zwiększają się, to musimy podwyższyć wartości nominalnej rezystora R2 by osiągnąć nie zmieniające się odczyty jak dioda jest zwarta, i po zdjęciu zworki. Nie zapomnijmy zdjąć zworki.
Tranzystor w obwodzie najlepiej jest zastosować taki jak to możliwe z niewielkim oporem w stanie otwartym, to mogą być:
1 . AUIRF2804 _____ 0,0023
2 . AUIRF2903Z ____ 0,0024
3 . AUIRFB3004 ____ 0,00175
4 . AUIRFB3006 ____ 0,0025
5 . AUIRFB3206 ____ 0,003
6 . AUIRLB3034 ____ 0,0017
7 . AUIRLB3036 ____ 0,0024
8 . IRF2804 ________ 0,0023
9 . IRF2903Z _______ 0,0024
10. IRF3703 _______ _0,0028
11. IRFB3004 ______ 0,00175
12. IRFB3004G _____ 0,00175
13. IRFB3006 ______ 0,0025
14. IRFB3006G _____ 0,0025
15. IRFB3206 ______ 0,003
16. IRFB3206G _____ 0,003
17. IRL3713 _______ 0,003
18. IRLB3034 ______ 0,0017
19. IRLB3813 ______ 0,00195
Nie zapomnijmy wyłączyć klapek zawirowania po zabudowaniu emulatora, pozostawiając tylko sobie jedynie próżnie do turbiny, jedną rurkę i to wszystko.
Dla Odłączanie zasilania cewki sterujące klapami podciśnienie, konieczne jest, aby wyciągnąć wtyczke z cewki, i włożyć R 1K 1W odporności, wyłączenie poprawi osiągi silnika po zabudowaniu emulatora EGR.
Ostateczna wersja schematu: w schemacie są literówki , tranzystor Q nie jest IRL2804 a jest IRF2804 .
W tej wersji możliwe jest optymalnie ustawić emulator dla konkretnego samochodu. Opis obwodu: VR1 trymer 10 - 15kOm, lepiej umieścić szczelne (nie będzie w przyszłości problemu z utlenianiem), naraża to na czułość obwodu .
Układ regulacji emulatora na stole podłączamy zasilacz 12V-16V od strony wyjścia do przepływomierza i do wyjścia do wtyczki EGR podłączamy to samo napięcie i trymerem VR1 stroimy do odpowiedniej dawki powietrza nie łapiąc checka.
PR1 jest w obwodzie do strojenia bez samochodu na stole, jak tylko ustanowimy PR1 nie jest już potrzebny tak zostawiamy. R5 w miejscu w którym znajduje się opornik od 1,8 do 15mOm ogóle może się obejść bez niego, szczerze mówiąc, nie jest potrzebny. Gdy trzeba będzie wyłączyć EGR (wystarczy pociągnąć ten chip do niego). Jeśli nie mamy OP-COM lub innego interfejsu: to trzeba dostosować system optymalnie na stole prz pomocy miernika jak na foto wyżej, dla uzyskania większej ilości powietrza podczas wyłączonego EGRa, a jednocześnie uniknąć checka, będzie to optymalna konfiguracja dla emulatora. Po zainstalowaniu emulatora w samochodzie klapy zawirowań można całkowicie wyłączyć (nic wir nie pomoże jak, EGRa jest wyłączony), pozostawiamy próżnię tylko jedną do turbiny i hamulców. Jeśli chcesz wyłączyć siebie klapy zawirowań trzeba w wtyk EZ od klapek włożyć opór 1k 1wat. podobnie jak na zdjęciu lub w bardziej cywilizowany sposób.
Tu troszke inny ale prosty emulator EGR.
