Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
TomCars
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:08
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#181 Post autor: TomCars » 30 sty 2017, 08:21

A czy świecąca dioda jest jakoś uzależniona od "wahań" temperatury silnika ?
Bo jadąc A4 Wrocław-Gliwice nie świeciła w ogóle, droga krajowa Gliwice- Rybnik w większości trasy świeciła. Na zielono oczywiście.
1,9 CDTI,150KM,COSMO,OPC LINE,AUTOMAT,2010,PANORAMA,CZARNA PERŁA

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#182 Post autor: Flora » 30 sty 2017, 08:57

Zielony to temperatura do 75°C, później na chwilę (do 80°C) pojawia się seledynowy, a powyżej 80°C dioda gaśnie.

Szczegółowy opis znajduje się tu

Jeżeli pędziłeś autostradą przy minusowych temperaturach to możliwe, że silnik utrzymywał temperaturę poniżej 80°C

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#183 Post autor: aroniusz » 30 sty 2017, 09:29

Ostatnio dosyć często mam tak, że temp przekroczy 80°C (mam webasto, które szybko dogrzewa) a później jak jadę wolniej jest mróz to zaświeca się seledynowa kontrolka. To normalny efekt. W moim przypadku webasto się nie włączy i silnik sam musi sobie dogrzać. Jadąc w czwartek na trasie Wisła - Gliwice ze 2 razy temp spadała i dioda się świeciła, później gasła.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#184 Post autor: śruba » 30 sty 2017, 19:16

Mam takie pytanie? Czy jest możliwość podczas jazdy sprawdzenie nasycenia filtra? Pytam dla tego, bo często robię trasy 650km bez postoju i dobrze by było wiedzieć, jakie jest nasycenie filtra?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#185 Post autor: Flora » 30 sty 2017, 20:05

Nie mam pomysłu jak wywołać taką funkcję przy użyciu jedynie HS-CAN.
Mogę zrobić wariant z dwiema diodami i wtedy jedna będzie prezentowała temperaturę, a druga nasycenie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 20:07 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#186 Post autor: śruba » 30 sty 2017, 20:12

Może jakiś przełącznik?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#187 Post autor: Flora » 30 sty 2017, 20:17

Musiałbym użyć innego procesora, ponieważ w tym skończyły się wyprowadzenia, a do tego przeprojektować płytkę, dorzucić przełącznik ......

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#188 Post autor: śruba » 30 sty 2017, 20:21

A jak z opcją z dwiema diodami lub tylko dioda z nasyceniem?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#189 Post autor: Flora » 30 sty 2017, 20:27

Opcję z samym nasyceniem i sygnalizacją wypalania wysyłam na forum Vectry.
Wariant dwudiodowy nie będzie problemem.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Plec:

#190 Post autor: scooter » 30 sty 2017, 20:30

To może zamiast iść w stronę kilku diod to może powrócić do pomysłu z LCD tam będzie widoczne nasycenie na stałe

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#191 Post autor: śruba » 30 sty 2017, 20:35

To ja poczekam na opcje z dwoma diodami lub LCD.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Plec:

#192 Post autor: scooter » 30 sty 2017, 20:39

Ja też czekam trzeba jakoś Marcina zmotywować do zmontowania modułu z LCD :)

Może osobna listę dla osób chętnych na LCD ?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 20:42 przez scooter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#193 Post autor: Flora » 30 sty 2017, 20:43

Zamiast modułu z dodatkowym wyświetlaczem wolałbym się zająć wersją wypasioną, obsługującą również część multimedialną samochodu (radio+wyświetlacz), którą możnaby sterować przyciskami radia/kierownicy, a informacje odczytywać z fabrycznego wyświetlacza.

Co do osobnej listy to mam taką z użytkownikami 1.7, którzy się jeszcze nie doczekali modułu dla siebie. W pierwszej kolejności zajmę się tą funkcjonalnością.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 20:44 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scooter
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17DTR
Plec:

#194 Post autor: scooter » 30 sty 2017, 21:05

Czytam cały temat , to przy 1.7 kłopot jest z DPF bo temperatura to nie jest skomplikowany parametr tak?

A wyświetlenie jej samej na fabrycznym CID , bo przyznam że to ten parametr a raczej jego brak mi bardzo doskwiera, z DPF puki co jakoś nauczyłem się żyć przy pomocy LED do ogrzewania szyby.

śruba
Debiutant
Posty: 48
Rejestracja: 02 wrz 2012, 17:17
Lokalizacja: Jelenia Góra
Model:

#195 Post autor: śruba » 30 sty 2017, 21:29

Rozumiem, że na dzień dzisiejszy Twój moduł może tylko pokazywać nasycenie filtra przy włączonym zapłonie a bez niego symulować alarm?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”