Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pablo2374
Mieszkaniec
Posty: 463
Rejestracja: 10 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: Legionowo WL
Model:

#316 Post autor: pablo2374 » 07 wrz 2015, 14:15

A ja mam pytanie do tych co wymieniali ten "koszyczek": mianowicie czy do jego wymiany jest potrzeba demontażu tunelu środkowego czy też można to wykonać bez rozbierania?

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#317 Post autor: gRZENIU » 07 wrz 2015, 21:52

Ja kupiłem ten zestaw http://allegro.pl/show_item.php?item=5186268643
Niestety bez rozebrania tunelu się nie obejdzie ... Zobacz sobie ten filmik : https://www.youtube.com/watch?v=oe9QR1HRxlM
I u tego Gościa znajdziesz krok po kroku jak wymienić cały zestaw...
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2015, 21:57 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pablo2374
Mieszkaniec
Posty: 463
Rejestracja: 10 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: Legionowo WL
Model:

#318 Post autor: pablo2374 » 09 wrz 2015, 08:28

Dostałem wczoraj zestaw naprawczy i zanim się za to zabiorę to pytanie do Was: w zestawie są 3 oringi - 2 duże + 1 mały - gdzie je się montuje? Sorki za głupie pytanie ale jestem laikiem z mechaniki :oops:

Skasowany użytkownik 16286

#319 Post autor: Skasowany użytkownik 16286 » 22 wrz 2015, 18:44

Witam też założyłem zestaw naprawczy , luzy zniknęły niestety jest problem z wrzuceniem 3 z wyższych biegów kombinuje z regulacją linek ale lipa za każdym razem muszę dźwignie przesunąć lekko w lewo i wtedy wchodzi bez problemu.

Awatar użytkownika
milo100
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 03 lut 2015, 16:20
Lokalizacja: Myszków
Model:

#320 Post autor: milo100 » 23 wrz 2015, 10:46

Wydaje mi sie ze dalej musi kombinowac ale tylko z linką odpowiedzialną za ruch lewarka na boki.

Awatar użytkownika
jkbsrwk
Debiutant
Posty: 32
Rejestracja: 21 lis 2014, 10:28
Lokalizacja: Mszana Dolna
Model:

#321 Post autor: jkbsrwk » 05 paź 2015, 14:09

Ja mam pytanie co może powodować, że lewarek nie wraca na położenie środkowe? Przykład: jak wybijam jedynkę czy dwójkę, lewarek zostaje po lewej stronie zamiast wrócić na środek. Poza tym biegi wchodzą bez preblemu. W ASO powiedzieli mi, że musze wymienić cały mechanizm zmiany biegów (koszt około 1000zł) tyle nie dam bo nie pszeszkadza mi aż tak bardzo, ale być może można to wyeliminować mniejszym kosztem?:)

Awatar użytkownika
tomaszek_06
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2013, 14:58
Lokalizacja: KAROLEWO
Model:

#322 Post autor: tomaszek_06 » 05 paź 2015, 18:53

witam.miałem podobnie.pomogła wymiana mechanizmu linek.kosztowna sprawa.linki bodajze 500 czy 600 plus 100 robocizna :( pozdr
tomaszek06

PabloDG
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2015, 11:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:

#323 Post autor: PabloDG » 22 sty 2016, 19:36

Panowie,
Mam temat. Zakupiłem ostatnio taki zestaw naprawczy:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybi ... 68643.html
Wymieniał go mój mechanik (zaufany gość, znamy się 2/3 życia i robi auta całej mojej
'familji'
Przez wymianą lewarek latał jak szalony + jedynka wchodziła tylko z '2'.
Po wymianie biegi wchodzą ciężej, lewarek nie lata. Ale, jedynka nie wchodzi za każdym razem + biegi nie odbijają zawsze, trzeba je popchnąć ręcznie na luz.
Macie jakiś pomysł? Usterka z tymi biegami jest 3 lata.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#324 Post autor: gRZENIU » 24 sty 2016, 16:28

PabloDG, Ja u siebie wymieniałem za pomocą takiego samego zestawu ... To ,że jedynka nie wchodzi to trzeba ustawić linki wybieraka , a jeżeli chodzi o pomaganie ręką na początku to u mnie było podobnie ... Po 2 miesiącach drążek sam powraca na miejsce :mrgreen:

PabloDG
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 lut 2015, 11:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Model:

#325 Post autor: PabloDG » 24 sty 2016, 16:59

Super, dzięki za info. Zonka nie jest cierpliwa :-) Ciężko się linki reguluje? Na dniach wymieniam pompę vacu, bo są słabe hamulce i turbo, to poprosze o regulację.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#326 Post autor: gRZENIU » 25 sty 2016, 16:20

Sama regulacja jest prostym zabiegiem , ale trzeba rozebrać cały tunel środkowy :( Masz dwa cięgła , a regulacja polega na przesunięciu do przód albo do tyłu... Najgorsze ,że przesuniesz kawałek i najlepiej się przejechać i zobaczyć jak wchodzą biegi... ja po montażu nic nie regulowałem... Na Youtube jest filmik jak regulować cięgna ...

Awatar użytkownika
samczos
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:22
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Model:

#327 Post autor: samczos » 15 kwie 2016, 20:39

instrukcja regeneracji lewarka biegow pdf w zalaczniku
Załączniki
wymiana zestawu ZAFIRA ASTRA.pdf
(639.83 KiB) Pobrany 92 razy

kostian
Debiutant
Posty: 41
Rejestracja: 23 cze 2012, 20:14
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#328 Post autor: kostian » 29 cze 2016, 09:41

Czy ktoś wyciągał to ustrojstwo bez demontażu tunelu środkowego ?
Trochę szkoda czasu na rozkręcanie - a przyglądając się temu widać chyba szansę na wyjęcie.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Plec:

#329 Post autor: tomzam » 29 cze 2016, 15:53

Nie ma szans - próbowałem :(

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2135
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Plec:

#330 Post autor: gRZENIU » 29 cze 2016, 22:10

tomzam pisze:Nie ma szans - próbowałem :(
Zgadam się ... również próbowałem .... :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”