Zamiana koła pasowego alternatora na sprzęgiełko

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Sebu$, Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1916
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

Zamiana koła pasowego alternatora na sprzęgiełko

#1 Post autor: Dziadek13 » 02 sty 2017, 20:22

Czytając o sprzęgiełkach budowanych w nowych autach na osi alternatorów postanowiłem zabudować sobie takie cuś a co taki kaprys miałem co do przydatności tego patentu odsyłam do netu po wszystkie mądrości ja nie będe narazie opisywał bo wymiana altka to troche roboty a na dworze z ciepło nie jest jak założe to udostępnie filmik.
Więc postanowiłem zmienić stare koło pasowe altka na sprzęgiełko jedno kierunkowe,trochę zajeło mi czasu żeby skompletować cały zestaw do wymiany zwykłego koła pasowego alternatora na sprzęgiełko jedno kierunkowe co by odciążyć koło główne pasowe, napinacz paska wielorowkowego i za razem umożliwić swobodną prace alternatora żeby nie wymuszać jego hamowania odejmując gazu i po wyłączeniu silnika altek staje dęba po odcięciu mu napięcia.A wiadomo w naszych autach tego rozwiązania nie stosowano więc postanowiłem trochę poprawić ten mankament w tym aucie zafira A pisze o dieslu.Trochę się naszukałem rozmiarowo i żeby dobrze orginalnie pasowało i wyszło na to że pasuje typ AFP0030.
Pacjent to altek 100A myślę że inne też mają te same wymiary auto zafira A DTL.

Obrazek

Co było potrzeba kupić:
Sprzęgiełko o nr typ AFP0030 ale szukamy np po nr INA F-226387.04 koszt w granicach 110zł w zależności gdzie kupimy.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trox 50 długi koszt 25zł zależy gdzie kupimy.

Obrazek

Obrazek

Jak nie mamy troxa to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100%.

Obrazek

Tu mamy foto jak dobrać sprzęgiełko chodzi co mierzymy.

Obrazek

Obrazek

Tu trochę fotek co i jak z odkręceniem koła alternatora i jakie pomiary będą potrzebne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu otrzymałem sprzęgiełko co prawda zamawiałem nr typ AFP0030 a otrzymałem z literką V na pudełku czyli AFP0030(V) ale na pudełku przekreślone V może opakowanie zastępcze bo po pomiarach wychodzi że to AFP0030 choć i z V też by pasowało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz tylko dobrze dokręcić i wymiana z starego 70A na 100A ale już ze sprzęgiełkiem.

Obrazek

Obrazek

Opinie należą do was kto nie spróbuje to nie będzie wiedział o efektach a może nie odczuje ich wcale.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 20:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1916
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#2 Post autor: Dziadek13 » 05 sty 2017, 13:39

Trochę poprawie bo edytować nie mogę chodzi konkretnie o klucz nie trox 50 a klucz trzpieniowy M10 12 zębów wcześniej sprawdzamy w osi alternatora ile dokładnie mamy zębów i taki klucz kupujemy chodzi o to żeby nie uszkodzić osik altka.

Sprawdzamy ile zębów jest w osi alternatora.
Klucz do przykręcania sprzęgiełka który ma 33 zęby, oczywiście mając klucz trzpieniowy M10 12 zębów długi koszt 14zł w castoramie jeżeli mamy w osi altka 12 zębów.

Obrazek

Obrazek

Jak nie mamy klucza trzpieniowego to kupujemy taki komplet ale koszt będzie już wyższy o 100% i pamiętamy o tym żeby klucz trzpieniowy miał 12 zębów nie np 6 bo można uszkodzić oś alternatora.

Obrazek

To tyle żeby lepiej,dokładniej dopasować narzędzia.

Skasowany użytkownik 8511

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 » 05 sty 2017, 19:25

Polecam klucze do alternatora QUATROS, są od tego samego chińskiego producenta, ale tańsze ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1916
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#4 Post autor: Dziadek13 » 05 sty 2017, 19:55

No nie powiedział bym że taniej ja zapłaciłem w castoramie 26 zł za dwa klucze czyli osobno a tu komplet np http://www.cooltools.pl/product-pol-496 ... 0355A.html
Więc wszystko zależy gdzie kupisz.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2017, 19:59 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#5 Post autor: szary » 21 sty 2017, 20:52

Też myślę nad tym ale jak widzę do benzyny będzie inne koło bo po pierwsze u Ciebie jest 6PK a w benzynie jest 5PK. Po sprawdzeniu katalogu do benzyny są dostępne sprzęgiełka, więc sprawa będzie chyba prostsza :D

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1916
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#6 Post autor: Dziadek13 » 21 sty 2017, 21:06

Pamiętaj ważne są wartości L.2,O.D,ID, no i 5PK

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#7 Post autor: szary » 21 sty 2017, 21:15

No to oczywiste że się pomierzy wcześniej

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#8 Post autor: szary » 24 sty 2017, 21:32

Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 21:33 przez szary, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#9 Post autor: SD72 » 03 mar 2017, 10:22

Jak pisalem w moim temacie zakupilem takowe kolo pasowe

Obrazek

Teraz czytajac ten artykul

http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pas ... iagnostyka

I patrzac na kola zmieniane przez Jorg i Piotr zastanawiam sie co wlasciwie kupilem i dobrze wybralem :mysli:

Chodzi mi dokladnie o oznaczenia OWC i OAD

Wiecie cos dokladniej jak to sie ma do Naszych Zosiek i tymbardziej mojej :?:
Ostatnio zmieniony 03 mar 2017, 10:24 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 1916
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Plec:

#10 Post autor: Dziadek13 » 03 mar 2017, 20:55

Nie wiem co i jak z tym OWC i OAD bo tego nie ma w opisie np mojego sprzęgiełka ten artykuł napisano 5 lat temu może takie przedtem były nie wiem ale wszystkie maja czarne plastykowe dekielki.
Ważne żeby pomiary wykonać dokładnie bo pasek musi równiutko chodzić po rolkach user szary założył może się wypowie ma ten sam silnik co ty.
Nawiasem foto nie wyświetla się.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5934
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Plec:
Kontakt:

#11 Post autor: SD72 » 19 mar 2017, 07:51

Wczoraj walczylem z wymiana kola pasowego alternatora i operacja zakonczyla sie fiaskiem :> :(

Mialem wymieniany alternator w Norauto ok 6 lat temu i zamontowany jest DAYCO

Sposob montowania kola u mnie jest taki (schemat podgladowy )

Obrazek



Czerwona strzalka wzkazuje na brak mozliwosci zablokowania wirnika alternatora torxem podczas dokrecania nowego kola pasowego :!:

Jest to porostu gwintowany bolec na ktory przykrecone jest kolo i zablokowane podkladka z nakredka

A moze wystarczylo poprostu zablokowac wirnik mechanicznie np dwa srubokrety i dokrecic nowe kolo :mysli:


Jakies porady z Waszej strony :?:
Ostatnio zmieniony 19 mar 2017, 09:05 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#12 Post autor: prymus2103 » 20 mar 2017, 12:06

Ja to zawsze atakuje kluczem pneumatycznym i bez problemu idzie .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

RippeRms
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:21
Lokalizacja: Szczecin
Model:

#13 Post autor: RippeRms » 09 kwie 2017, 17:20

Witam.

Chciałbym się tutaj podpiąć z tematem bo nic innego nie znalazłem. A kolega Dziadek 13 dwa razy już mi pomógł problem rozwiązać.

Mam problem z alternatorem w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka "akumulatora" i przestało działać wspomaganie. Sprawdziłem miernikiem alternator nie ładuje. Czy jest to wina szczotek w alternatorze? przejrzałem wszystkie bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika i każdy jest sprawny.

Za odpowiedź z góry dziękuje

Skasowany użytkownik 6483

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 » 09 kwie 2017, 19:23

No skoro masz wszystkie bezpieczniki dobre , alternator nie ładuje to wszystko wskazuje na to ,że czas sie nim zająć. Wyciągnij go i daj do elektryka :piwo:

Awatar użytkownika
Polaris
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Plec:
Kontakt:

Zamiana koła pasowego alternatora na sprzęgiełko

#15 Post autor: Polaris » 21 gru 2017, 21:15

Jaki alternator zamiast standartowego 70A do diesla można zainstalować ? (Najlepiej jakiś ze 120A tak aby dogrzewacz można było zamontować. Mam jeszcze taki temat że po puszczeniu gazu podczas jazdy i schodzeniu z obrotów do póki auto nie jest rozgrzane spada na moment napięcie do około 13.1V po czym wraca do normy, czy po zamontowaniu sprzęgła na alternatorze ten problem ustąpi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”